[Help nodig]Films op externe hardeschijf zetten en afspelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442915

Topicstarter
Goedemiddag heren,

Een tijdje hebben we het hele tv systeem over de kop gegooid, en nu hebben we thuis de mogelijkheid om blu-ray/dvd's af te spelen op onze nieuwe Samsung tv. Alleen heb ik een probleem met het overzetten van de films op de harde schijf.

Ik heb dus allerlei bestanden in de map van de film staan (Video TS bestanden). Maar als ik die op de harde schijf zet dan ziet hij hem niet als film, maar dus gewoon als losse bestanden video ts bestanden. Deze bestanden kunnen niet goed afgespeeld worden op de TV.
Nu is mijn vraag:
Weet iemand hoe ik een film in zijn geheel op de harde schijf kan zetten, en hem kan afspelen op de televisie?

Ik dacht eraan om die video ts bestanden om te zetten naar 1 vast compleet bestand. Maar ik weet helaas niet hoe dat moet aangezien ik er niet veel verstand van heb .

Alvast bedankt,

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet de boel omzetten naar een formaat wat je TV aankan. Die informatie kan je vinden in de manual die bij de TV zat toen je hem kocht.

Maar gezien je die informatie niet noemt, valt er weinig over te zeggen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

En welke TV met link naar de specs zou handig zijn ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn dvd/bluray speler pakt hem ook wel, en speelt die kleine video ts bestanden ook wel af. Alleen die stukjes duren maar 10 min, ik moet die stukjes zeg maar samen tot 1 groot film bestand maken. Is dat mogelijk?

Het is een Samsung Smart TV, 9000/8000 serie weet ik niet zeker ;). Verder hebben we een Bose surround systeem + dvd speler. Maar het Bose set kan ook films via externe aansluitingen afspelen en de tv kan dat ook.

Ik moet zeg maar van alle 15 video ts bestanden, of bluray bestanden 1 bestand maken die ik op de harde schijf kan zetten. Vervolgens de film selecteren en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11-2023

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 117% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, moet het niet naar een avi bestand dan? En hoe zit het met Blu-ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11-2023

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 100% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dat is opzich niet erg, maar wil graag met de familie een filmpje kunnen kijken.

Even in het kort:
Ik heb een 500 GB hardeschijf, waarop ik graag films op wil zetten en wil afspelen op de tv.
Er staan een aantal video ts bestanden in de map.
Die bestanden kan je ook op een lege DVD zetten, en dan speelt hij hem wel normaal af.
Maar als ik de hardschijf met de bestandjes op de dvd speler aansluit dan geeft hij alleen de bestandjes aan. En niet gewoon de 'film'.

Heb even snel een screenshot gemaakt van de bestanden waar ik het over heb:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2znxzjd.jpg

Heb het via handbreak geprobeerd maar dat wil helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Een DVD speler weet dat hij deze verschillende VOB secties aan elkaar moet ritsen om 1 vloeiende film te maken en kan ook de overige gegevens koppelen, om zo Menu en opties weer te geven.
Veel media players, zien ook dat verschillende VOB's bij elkaar horen.

Je TV heeft alleen de functionaliteit om bestanden los af te spelen, zonder het grotere plaatje te zien, dus dat de verschillende VOB's bij elkaar horen.

Dit is jammer genoeg een gebrek aan de mediaplayer in de Samsung TV's, ikzelf had dit eerst ook en gebruikte ook handbrake om bestanden tot 1 geheel te maken en dus dat ze af te spelen zijn.
Maar nu hang ik gewoon een laptop via HDMI aan de TV en gebruik Mediaplayer Classic / VLC / SMPlayer...
Omdat dat makkelijker werkt...

Gezien je van plan bent dit vaker te doen, dan zou ik de aanschaf van een simpele mediaplayer aanraden of om een laptop aan te sluiten middels HDMI.
Om zo makkelijk films te kunnen kijken, ongeacht formaat...

[ Voor 51% gewijzigd door Swordlord op 28-01-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 00:00

M2M

medicijnman

Wil je je in stukken geknipte filmpjes afspelen op een samsung tv zal je de stukjes aan elkaar moeten plakken. Al dan niet met of zonder reencode. Daar zijn verschillende programma's voor (o.a. handbrake) die je met een beetje moeite toch best zelf aan de praat zou moeten krijgen.

Ik zou zeggen: lees je eens in in de videocodecs, audiocodecs en containers-materie en probeer gewoon eens wat.

-_-

Pagina: 1