Toon posts:

Vraag over aansluiten Roccat Kave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik ben ale en tijd op zoek naar een nieuwe headset voor games (vooral FPS).
Ik zocht eerst in de €50-60 range, maar nu is mijn oog toch gevallen op de Roccat Kave 5.1, die voor een €80 wel zeer goed zou moeten zijn.

Nu mijn vraag.
Ik heb geen geluidskaart, maar wel een AsRock P67 Pro3 moederbord.
pricewatch: Asrock P67 Pro3

Daar vind ik:
Audio kanalen 8 (7.1)
Audio uitgangen Analoog (3,5mm), Digitaal Coax (S/PDIF), Digitaal Optisch (S/PDIF)
http://www.ixbt.com/mainb...-pro3/small/backpanel.jpg

Achteraan zie ik dus 6 analoge ingangen:
-oranje : c/sub
-zwart: rear
-grijs: side
-roze: mic
-groen: out
-blauw: in

Nu mijn vraag, mijn 2.1 speaker set zit al aangesloten op de groene aansluiting. Heb ik deze nodig voor de roccat? Maw., zal ik beide kunnen aansluiten zonder altijd er kabels te moeten uit trekken?

Die headset zal dus altijd aangesloten zitten achteraan in de pc, ik denk niet dat er een manier is voor deze headset uit te zetten. Is dit niet slecht dat die dan constant gaat 'werken', of zou het zelfs niet storend zijn dat die constant aanstaat?

Alvast bedankt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:01
Welke speakerset heb je? Op een hele hoop sets kun je namelijk de hoofdtelefoon doorlussen, zodat je die dus in je speaker(set) steekt in plaats van je computer. Daarnaast zou je de hoofdtelefoon ook aan de voorkant in de computer kunnen steken, wanneer hier plaats voor is. Of de speakerset via s/pdif aansluiten wanneer mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:20:
Welke speakerset heb je? Op een hele hoop sets kun je namelijk de hoofdtelefoon doorlussen, zodat je die dus in je speaker(set) steekt in plaats van je computer. Daarnaast zou je de hoofdtelefoon ook aan de voorkant in de computer kunnen steken, wanneer hier plaats voor is. Of de speakerset via s/pdif aansluiten wanneer mogelijk.
Ik heb de Logitech X-230 (geloof ik) 2.1 set, inderdaad met een ingang zelf op de rechterspeaker (equivalent met de groene, neem ik aan).

Maar dan zou ik dus maar twee kabels aansluiten en ik moet ze alle 4 aansluiten voor het surround geluid natuurlijk..

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden.

Ik kan de 2.1 speakers vanvoor aansluiten op mijn PC, dit is minder esthetisch (maar het zou moeten werken, toch?). Zo zijn de 6 ingangen achteraan vrij.

Als ik dan mijn boxen nodig heb, steek ik die kabel gewoon in. Wat denken jullie?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:23

FeaR

In GoT we trust

Of je neemt een simpele mini-jacksplitter. Kan je alles aan de achterkant aansluiten en voor dergelijke setjes maakt het kleine beetje verlies niet zo veel uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:12:
Of je neemt een simpele mini-jacksplitter. Kan je alles aan de achterkant aansluiten en voor dergelijke setjes maakt het kleine beetje verlies niet zo veel uit.
Ok, met zoiets zou het dus moeten lukken? :)

http://www.amazon.co.uk/3...TF8&qid=1327774471&sr=8-1

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:57
Ja daar zou het mee moeten gaan werken, moet No Problemo zijn, dus gewoon zo'n ding halen voor paar euri's en klaar :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

Topicstarter
Annuk schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:31:
[...]

Ja daar zou het mee moeten gaan werken, moet No Problemo zijn, dus gewoon zo'n ding halen voor paar euri's en klaar :)
Ok, bedankt :)
Pagina: 1