Hallo iedereen.
Ik ben ale en tijd op zoek naar een nieuwe headset voor games (vooral FPS).
Ik zocht eerst in de €50-60 range, maar nu is mijn oog toch gevallen op de Roccat Kave 5.1, die voor een €80 wel zeer goed zou moeten zijn.
Nu mijn vraag.
Ik heb geen geluidskaart, maar wel een AsRock P67 Pro3 moederbord.
pricewatch: Asrock P67 Pro3
Daar vind ik:
Audio kanalen 8 (7.1)
Audio uitgangen Analoog (3,5mm), Digitaal Coax (S/PDIF), Digitaal Optisch (S/PDIF)
http://www.ixbt.com/mainb...-pro3/small/backpanel.jpg
Achteraan zie ik dus 6 analoge ingangen:
-oranje : c/sub
-zwart: rear
-grijs: side
-roze: mic
-groen: out
-blauw: in
Nu mijn vraag, mijn 2.1 speaker set zit al aangesloten op de groene aansluiting. Heb ik deze nodig voor de roccat? Maw., zal ik beide kunnen aansluiten zonder altijd er kabels te moeten uit trekken?
Die headset zal dus altijd aangesloten zitten achteraan in de pc, ik denk niet dat er een manier is voor deze headset uit te zetten. Is dit niet slecht dat die dan constant gaat 'werken', of zou het zelfs niet storend zijn dat die constant aanstaat?
Alvast bedankt.
Ik ben ale en tijd op zoek naar een nieuwe headset voor games (vooral FPS).
Ik zocht eerst in de €50-60 range, maar nu is mijn oog toch gevallen op de Roccat Kave 5.1, die voor een €80 wel zeer goed zou moeten zijn.
Nu mijn vraag.
Ik heb geen geluidskaart, maar wel een AsRock P67 Pro3 moederbord.
pricewatch: Asrock P67 Pro3
Daar vind ik:
Audio kanalen 8 (7.1)
Audio uitgangen Analoog (3,5mm), Digitaal Coax (S/PDIF), Digitaal Optisch (S/PDIF)
http://www.ixbt.com/mainb...-pro3/small/backpanel.jpg
Achteraan zie ik dus 6 analoge ingangen:
-oranje : c/sub
-zwart: rear
-grijs: side
-roze: mic
-groen: out
-blauw: in
Nu mijn vraag, mijn 2.1 speaker set zit al aangesloten op de groene aansluiting. Heb ik deze nodig voor de roccat? Maw., zal ik beide kunnen aansluiten zonder altijd er kabels te moeten uit trekken?
Die headset zal dus altijd aangesloten zitten achteraan in de pc, ik denk niet dat er een manier is voor deze headset uit te zetten. Is dit niet slecht dat die dan constant gaat 'werken', of zou het zelfs niet storend zijn dat die constant aanstaat?
Alvast bedankt.