Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Server 2008 activatie faalt met errorcode 0xC004FC03

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Sinds vanmorgen probeer ik een Windows Server 2008-installatie te activeren. Echter, dit faalt al de hele tijd met foutcode 0xC004FC03.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m2QgCKe6H6CZzufDoT62nFTs/full.png

Google zoeken brengt me alleen diverse problemen met Smoothwall firewalls, maar daar is in mijn situatie geen sprake van. Ik heb via een enkele router gewoon verbinding naar buiten. Internet en bijvoorbeeld Windows Updates werkt gewoon goed.

Ook heeft het uitzetten van de lokale Firewall geen effect op het resultaat.

De Event Viewer geeft deze meldingen;
Event id 1008: Acquisition of Secure Processor Certificate failed. hr=0xC004FC03
Event id 8200: License acquisition failure details. hr=0xC004FC03
De server draait op een Domain Controller onder Hyper-V. Vreemde is, dat ik een Windows 7 client zojuist wel goed heb kunnen activeren.

Telefoneren naar Microsoft is natuurlijk niet de structurele oplossing. Wie geeft me een zetje in de goede richting?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zit je toevallig achter een proxy?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:38:
Telefoneren naar Microsoft is natuurlijk niet de structurele oplossing.
Waarom niet? Zo kun je telefonisch activeren. Is dit een MSDN of gewone versie van 2008?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Omdat dat het probleem in de kern niet oplost. Automatische activering moet gewoon mogelijk zijn.
Is dit een MSDN of gewone versie van 2008?
Technet-licentie.
kluyze schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:42:
Zit je toevallig achter een proxy?
nee, gewoon een huis-tuin-keuken verbinding bij UPC. UPC heeft wel rare problemen momenteel, lees ehtweak in "UPC Internet vragen & problemen topic deel II" en verder. Maar dit verklaart niet waarom ik zojuist wel die Windows 7 kon activeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 28-01-2012 15:48 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:44:
Omdat dat het probleem in de kern niet oplost. Automatische activering moet gewoon mogelijk zijn.
Als er iets mis is met hun activatieserver zullen ze dat minder snel merken bij WS2008 dan bij Windows7, door het verschil in aantal activaties. Je kan natuurlijk om de dag even proberen, of als je denkt dat UPC de oorzaak is, eventueel activeren via een mobiele internetverbinding die op delen is gezet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:10
Ik had vorig jaar hetzelfde probleem met een 2008 R2 server met Technet licentie. Er zit ergens de mogelijkheid je key opnieuw in te voeren\andere key in te voeren. Als ik het op die manier met de oorspronkelijke key deed, dan activeerde hij opeens wel goed. Geen idee wat precies de oorzaak van het probleem was ;)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik herinner me dat ik geen installatiesleutel heb gebruikt tijdens installatie. Zou hij daar nu over struikelen?

edit1: nee, test-installatie uitgevoerd en daar wordt helemaal niet gevraagd om een sleutel tijdens installatie.

edit2: kale test installatie activeert wel. Bijzonder genoeg. zulke rare GPO's heb ik niet draaien.

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 28-01-2012 20:33 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:51

_Arthur

blub

Gunner schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:19:
Ik herinner me dat ik geen installatiesleutel heb gebruikt tijdens installatie. Zou hij daar nu over struikelen?
En als je dat nu wel eens doet? Gewoon nogmaals je key ingeven en dan activeren.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Zie mijn edit. Er wordt tijdens de installatie niet eens om een sleutel gevraagd in de Technet ISO-versie.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan toch na de installatie een nieuwe key ingeven. En dan opnieuw proberen te activeren.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:42

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

kluyze schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:04:
Je kan toch na de installatie een nieuwe key ingeven. En dan opnieuw proberen te activeren.
Moet inderdaad gewoon kunnen, even rechtermuisknop op Computer --> Properties en dan helemaal onderaan:
Windows 2008 R2 Change Key

Het kan ook nog zijn dat je een KMS ipv een MAK key hebt ingevoerd, zie hier voor meer info !

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dat had ik natuurlijk allang geprobeerd :)

Maar het probleem is zoals je kan lezen al opgelost. Wat nu precies de oorzaak was heb ik niet kunnen achterhalen.

[ Voor 58% gewijzigd door Gunner op 30-01-2012 11:53 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:42

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gunner schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:52:
Dat had ik natuurlijk allang geprobeerd :)

Maar het probleem is zoals je kan lezen al opgelost. Wat nu precies de oorzaak was heb ik niet kunnen achterhalen.
Dan had ik t verkeerd begrepen :) Mooi dat t inmiddels werkt !

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1