Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Topicstarter
Ik heb nu sinds een maanje een photosmart 6510 printer, die draadloos kan printen.
Dat heeft ie een maand goed gedaan, maar sinds kort wil die dat niet meer doen.

Hij geeft wel aan dat hij verbinding heeft, alleen printer wil die niet meer doen.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem, helaas heb ik geen oplossing voor je.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 00:00
Welke router gebruik je in combinatie met je printer? Zitten beiden op hetzelfde netwerk? Sommige routers bieden een n- en een g-signaal aan (elk op een andere bandbreedte), maar ik heb ook een Photosmartprinter en de ervaring leert me dat het niet altijd goed gaat als ze beiden op een ander netwerk zitten.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je hem al eens aan- en afgezet? Doet niets, helpt soms wel. Heb je iets veranderd voor deze problemen zijn ontstaan? Je geeft ons niet zo heel veel info, natuurlijk.

Je kunt ook de printer eens disconnecten van het netwerk en/of de instellingen wissen en opnieuw de installatieprocedure doorlopen. Wie weet werkt het dan wel.

Je hebt ook toevallig geen VPN-client opstaan op de computers die je gebruikt om te printen?

[ Voor 30% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 28-01-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ahhh, de HP draadloos Hell......

Ik heb het bij 2 printers geprobeerd maar heb na talloze pogingen gefrustreerd moeten opgeven.
Soms werkt het en soms weer niet. Drama apparaten.

Gebruik zelf een Brother die altijd in 1 minuut draadloos aan het printen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij geeft wel aan dat hij verbonden is. Ik heb meerdere malen geprobeerd hem weer opnieuw te verbinden door het ip adres van de printer in het programma in te voeren. Vervolgens wil die een test foto printen, maar gebeurt er niks.

Ik heb al wel een keer gehad, dat hij het opeens wel weer deed, alleen dat was erg kortstondig.

Zou mooi waardeloos zijn als ik dit niet meer aan de praat kan krijgen, draadloos printen was een grote reden dat ik de printer gekocht heb.

Ik zal de software wel een keer opnieuw gaan installeren en anders achter de helpdesk van HP aan. Dit moet wel gaan werken potverdrie dubbeltjes.

VPN clienten ken ik niet trouwens en ik zit op hetzelfde netwerk, 1 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Die software moet die printer toch zelf vinden op het netwerk zonder dat je het IP-adres ingeeft?

[ Voor 80% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 28-01-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nikolas schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:19:
Die software moet die printer toch zelf vinden op het netwerk zonder dat je het IP-adres ingeeft?
Uhh, niet dat ik weet. Bij de installatieprocedure moest ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Anoniem: 379258 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:34:
[...]

Uhh, niet dat ik weet. Bij de installatieprocedure moest ik dat doen.
Wat gebeurt er als je de printer pingt?
Er van uitgaande dat je Vista / Windows 7 hebt, doe je dat als volgt
  • Startknop
  • Typ "cmd" (zonder haakjes)
  • Typ ping <IP> (waarbij je <IP> vervangt door het IP van je printer')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, nja ik start hem net op en nu print ie opeens de opdrachten van eerder uit. Nu ook net gepingt en dr staat geen verlies bij. Maar het zou kunnen dat dat anders is als die niet wil printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
geef die printer een vast ip (via de geleverde software of via de ip tabel in je modem), dan werkt een stuk beter weet ik uit ervaring.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor zover ik weet heeft de printer altijd dat ip adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Anoniem: 379258 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:02:
Voor zover ik weet heeft de printer altijd dat ip adres
Maar misschien niet op de momenten dat het niet werkt. Als je printer een IP krijgt via DHCP (je printer krijgt dan automatisch een IP-adres van je router), dan is dat vaak hetzelfde, maar het kan ook veranderen waardoor de software in de war zal raken.

Is er misschien een draadloos apparaat bijgekomen in huis? Smartphone, MP3-speler of tablet bijvoorbeeld?

[ Voor 16% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 29-01-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet sinds kort ofzo. Heb mn mobiel al langer dan de printer. Ben alleen wel van plan die mobiel te vervangen, bron van veel ergernis. Wie weet zijn de problemen dan wel weg, maar ik betwijfel het, aangezien anderen dr ook last van hebben.

Net trouwens die ping weer geprobeerd, want de printer print weer niet en nu geeft hij ook geen verlies signaal aan..

Ik zal het spul nu eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Typ eens het ip-adres van je printer in de explorer in, die van mij kan via IE scannen of simpele dingen uitvoeren. Soort web-acces eigenlijk. Als dat wel werkt dan zou ik heb niet weten... Ja, je printer een vast ip-adres buiten de dhcp-range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels opnieuw geinstalleerd, ook de netwerk instellingen op de printer weer terug gezet naar fabrieksinstellingen, nu doet ie het weer ! ( voorlopig iig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Anoniem: 379258 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:06:
Inmiddels opnieuw geinstalleerd, ook de netwerk instellingen op de printer weer terug gezet naar fabrieksinstellingen, nu doet ie het weer ! ( voorlopig iig )
Tot over een maand, dan spreken we elkaar weer >:) We hebben hier thuis ook een Photosmart Premium c309g en voor het geld dat dat ding gekost heeft (~300 euro), is die software echt een absolute schande. Ja, 'HP Onderdelen Shop'-icoontjes, dat kunnen ze wel. Maar al het andere is wat moeilijk :+

[ Voor 27% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 29-01-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445249

Hallo Leeuwarden122,

Hebben andere pc's in hetzelfde netwerk hetzelfde probleem?
Als je tijdens de installatie namelijk een ip-adres moet invoeren komt dat meestal door een beveiliging (firewall) op uw computer of router. Normaal gesproken hoeft u niet handmatig een IP-adres in te vullen op uw PC.
Misschien kun je ook eens controleren of windows hem zelf wel vind...

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Groeten hoeft hier niet op GoT.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 14:55
Die software is inderdaad een drama.

Afgelopen maandag de 6510 printer gekocht, met een stapel HP fotopapier. De eerste foto print ie prima, alleen zijn de kleuren wat vaal, zwart is bruinig. Dat kan nog liggen aan de 'draft' instelling.

Stel ik in de printdialog (OSX 10.7 Lion) het papier in op HP Everyday Photo Paper Glossy dan probeert ie te printen, en bij het laden van het papier detecteert ie ineens dat er niet het goede soort papier in zou zitten! Niet uit te schakelen ook nog, kortom ik kan geen foto's printen!

Ook nog geprobeerd om direct vanaf de SD kaart te printen, ongeveer het zelfde verhaal. De 1e foto wordt geprint, bij de 2e foto weer de melding: "Paper type mismatch" (weet 'm even niet uit mijn hoofd)

Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kan met mijn draadloze HP printer ook regelmatig niet printen en door te pingen is hij niet te bereiken. Het enige wat helpt bij mij is een reset van het modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb een Epson Stylus Photo PX720WD met draadloze funcitie erop maar ik heb daar nooit problemen mee gehad en hier blijft die verbinding heel stabiel. Wel laat ik de printer altijd op standby staan en misschien dat mensen de printer per ongeluk af en toe uit zetten en dat de oorzaak kan zijn bij de HP's.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In mijn geval maakt standby niet veel uit, aangezien hij dan toch na een aantal dagen de verbinding verliest.
Pagina: 1