Gemiddeld 1 keer per dag (soms een paar keer op een dag, soms een dag niet) loopt m'n pc helemaal vast: reageert niet op muis, toetsenbord, sluit niet netjes af als ik de aan/uit-knop indruk. Een paar seconden voor het gebeurt begint de muisaanwijzer schokkerig te bewegen (alsof de cpu heel druk is). Ook film en muziek lopen vast, waarbij het geluid veranderd in een continue langgerekte toon. Het enige wat ik dan kan doen is de reset-knop gebruiken.
Ik heb geen idee wat de uitlokkende factor is. Het is ook al een paar keer gebeurd terwijl ik niet eens met de pc bezig was en die eigenlijk idle stond te zijn.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd. Ten eerste heb ik 't logboek van Windows gecheckt. Hier kon ik geen bijzonderheden in vinden. Ook heb ik BSOD forceren mbv toetsenbord ingeschakeld. Als ie echter vaststaat, lukt zelfs dat niet. Daarnaast heb ik Driver Verifier van Windows gebruikt, maar dat leverde niets op. Hetzelfde geldt voor torture test met prime95.
Mijn specs:
Intel i5 2500k (met boxed cooler, niet oc)
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x4GB
ATI Radeon HD 4770 512MB
Creative Audigy 4
Corsair CX 500WATT V2
2x 600GB SATA300 HDD in SATA0 (dit zijn overigens 2 HDD's van verschillende fabrikanten)
Een groot deel van de pc is nieuw (een maand oud): cpu, moederbord, geheugen en psu. Hetzelfde geldt voor de RAID opstelling.
Ik draai Windows 7 64-bit met alle updates geïnstalleerd.
Mijn vraag: wat is dit/hoe kan ik erachter komen wat dit is/hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurd?
Alvast bedankt.
Ik heb geen idee wat de uitlokkende factor is. Het is ook al een paar keer gebeurd terwijl ik niet eens met de pc bezig was en die eigenlijk idle stond te zijn.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd. Ten eerste heb ik 't logboek van Windows gecheckt. Hier kon ik geen bijzonderheden in vinden. Ook heb ik BSOD forceren mbv toetsenbord ingeschakeld. Als ie echter vaststaat, lukt zelfs dat niet. Daarnaast heb ik Driver Verifier van Windows gebruikt, maar dat leverde niets op. Hetzelfde geldt voor torture test met prime95.
Mijn specs:
Intel i5 2500k (met boxed cooler, niet oc)
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x4GB
ATI Radeon HD 4770 512MB
Creative Audigy 4
Corsair CX 500WATT V2
2x 600GB SATA300 HDD in SATA0 (dit zijn overigens 2 HDD's van verschillende fabrikanten)
Een groot deel van de pc is nieuw (een maand oud): cpu, moederbord, geheugen en psu. Hetzelfde geldt voor de RAID opstelling.
Ik draai Windows 7 64-bit met alle updates geïnstalleerd.
Mijn vraag: wat is dit/hoe kan ik erachter komen wat dit is/hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurd?
Alvast bedankt.