Ik heb per ongeluk een s-ata kabel (aansluiting op de voeding) aangesloten op een 8-pins pci-e2 slot. En vervolgens heb ik de PC gestart. Aan de s-ata kabel zaten twee schijven en één dvd-drive vast. De PC kan geen enkel sata apparaten meer vinden. Ik zag dan uiteindelijk dat ik verkeerd aanheb gesloten en dat was kennelijk te laat.
Om uit te sluiten of het niet aan de voeding of de kabel lag, heb ik een andere schijf geprobeerd. En deze draait wel. Dus aan de voeding en kabel ligt het niet aan. De PC start dus wel op met beeld. Ik kan de BIOS in. CPU en RAM worden uitgelezen.
Valt hier nog iets aan te doen? Kan ik de schijven op één of ander manier nog uitlezen om mijn gegevens nog veilig te stellen?
Edit: ik ga echter vanuit dat de cuircuit board verbrand is, hoewel er geen brandluchtje te ruiken valt.
Kenmerken
Moederboard: MSI P45 NEO3-FR (PCB 1.0)
Zalman 600watt 600HP
LG GH20NS10 (DVD drive)
Samsung Spinpoint F1
Samsung Spinpoint F3
Om uit te sluiten of het niet aan de voeding of de kabel lag, heb ik een andere schijf geprobeerd. En deze draait wel. Dus aan de voeding en kabel ligt het niet aan. De PC start dus wel op met beeld. Ik kan de BIOS in. CPU en RAM worden uitgelezen.
Valt hier nog iets aan te doen? Kan ik de schijven op één of ander manier nog uitlezen om mijn gegevens nog veilig te stellen?
Edit: ik ga echter vanuit dat de cuircuit board verbrand is, hoewel er geen brandluchtje te ruiken valt.
Kenmerken
Moederboard: MSI P45 NEO3-FR (PCB 1.0)
Zalman 600watt 600HP
LG GH20NS10 (DVD drive)
Samsung Spinpoint F1
Samsung Spinpoint F3
[ Voor 7% gewijzigd door kawingchin op 28-01-2012 13:28 ]