Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441812

Topicstarter
Goedemiddag mensen.

Ik heb een vraag wat betreft mijn tv kaart in combinatie met mijn windows 7 media center.

Ik ben gewend om via mediacenter tv te kunnen kijken. Echter is dit niet meer mogelijk sinds ik mijn nieuwe pc heb aangeschaft.
Namelijk elke keer als ik zenders ga zoeken, krijg ik alleen digitale tv opties en zegt ie dat ie geen zenders kan vinden, wat volkomen normaal is want ik maak gebruik van analoog.

Ik heb ook nergens kunnen vinden welke tv kaart in mijn computer zit en of deze geschikt is voor analoog. Dus heb ik de pc open gemaakt om te kijken.
hauppauge wintv 133559 lf B0H1
Dat is wat er op de tv kaart staat. En deze is echt onbekend bij hauppauge zelf.

Weet iemand hoe ik gewoon analoog beeld op mijn pc kan krijgen? Moet ik daarvoor echt een andere tv kaart aanschaffen? Gebruik maken van iets anders dan Windows Media Center?
Of is er een programma dat ik free to air zenders kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet allemaal tegelijk.

Dus er is geen oplossing behalve een nieuwe tv kaart(analoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 10:44
HP heeft het zelf over een 'hauppauge dvb-t pci express' kaart maar ook daar valt weinig over te vinden. Wellicht eens beginnen met contact zoeken met HP?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:28:
HP heeft het zelf over een 'hauppauge dvb-t pci express' kaart maar ook daar valt weinig over te vinden. Wellicht eens beginnen met contact zoeken met HP?
Dat zal ik ook wel even doen ja.

Maar ik heb op internet gekeken en de meeste kaarten ondersteunen beiden dvb-t evenals analoog.
Ik hoopte eigenlijk dat het met deze ook zo was...
Is er eventueel een andere programma behalve MCE waar ik live tv kan kijken.

Op een aantal fora op internet heb ik gevonden dat sommige mensen die Vista draaiden geen analoog konden kijken maar met hetzelfde machine op XP wel analoog konden kijken.

Is het dan niet zo dat analoog niet meer word ondersteund? (ik roep ook maar wat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 10:44
Ik zou inderdaad ook verwachten dat hij beide zou ondersteunen. Ik heb met MCE op zich prima beeld met de analoge hauppauge tv kaar die ik in mijn Vista machine heb zitten ;) Voor zover je dat kunt zeggen bij analoog signaal natuurlijk he.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik snap het.
Maar goed, ik heb de tv kaart middels uit mijn oude pc gehaald echter heb ik maar 1 pci-e x16 slot in de nieuwe computer en die word bezet door de videokaart.
Pagina: 1