Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[frontpage][bug] Ubuntu 11.10+Chrome soms lege pagina's

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Sommige nieuwsitems op de frontpage leveren lege pagina's op (geheel wit, niets te zien). Het lijkt erop dat het voorkomt bij nieuwsitems die een video bevatten. In eerste instantie lijkt de pagina goed te laden (ik zie ongeveer een seconde lang de pagina verschijnen, tekst in beeld, etc.) maar dan verspringt het browserscherm geheel naar wit.

Een aantal voorbeelden van pagina's waarbij dit gebeurd zijn:

nieuws: 'Windows 8 voor arm-chips komt in februari naar ontwikkelaars'
nieuws: Pc-versie Alan Wake verschijnt in februari

En ik heb eerder meer pagina's gezien waarbij dit gebeurde. Het meerendeel van de pagina's werkt echter wel en het lijkt ook niet helemaal consistent te zijn (soms kan ik later wel een pagina goed openen). Met firefox werken deze pagina's wel.

Of het daadwerkelijk aan de video ligt is niet helemaal duidelijk, de volgende pagina's met video werken namelijk wel:
nieuws: The Witcher 2 verschijnt op 17 april voor Xbox 360
nieuws: Battlefield 3-spelers klagen over onterechte 'bans'
nieuws: Wii U van Nintendo komt voor eind 2012 uit
nieuws: Activision licht planning Modern Warfare 3-dlc toe
nieuws: FIFA Street verschijnt op 13 maart

OS en browser versie:
- Ubuntu 11.10 64 bits, fully updated
- Chromium 15.0.874.106 (Developer Build 107270 Linux): default versie uit de repositories
- geen extensions geinstalleerd

Mogelijk relevante plugins:
Flash - Version: 11.1.102
VLC Multimedia Plugin (compatible Totem 3.0.1)
Windows Media Player Plug-in 10 (compatible; Totem)
DivX Web Player version 1.4.0.233
QuickTime Plug-in 7.6.6

[ Voor 4% gewijzigd door The Flying Dutchman op 28-01-2012 12:49 . Reden: verduidelijking van symptonen ]

The Flying Dutchman

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke provider heb je? Want UPC heeft namelijk dit soort problemen op dit moment.

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 28-01-2012 13:17 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:08

Matis

Rubber Rocket

Ik heb bij diverse Ubuntu-versies (10.04-3, 11.04 en 11.10) dezelfde problemen gehad al jij hebt. Echter gebeurde dit voor heel veel sites.
Bij mij heeft het geholpen om ipv6 uit te zetten. http://www.upubuntu.com/2...le-ipv6-under-ubuntu.html

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
BtM909 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:15:
Welke provider heb je? Want UPC heeft namelijk dit soort problemen op dit moment.
Ziggo.
Matis schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:20:
Ik heb bij diverse Ubuntu-versies (10.04-3, 11.04 en 11.10) dezelfde problemen gehad al jij hebt. Echter gebeurde dit voor heel veel sites.
Bij mij heeft het geholpen om ipv6 uit te zetten. http://www.upubuntu.com/2...le-ipv6-under-ubuntu.html
Dit lijkt vooralsnog niet te werken. Zal even mijn systeem herstarten voor alle zekerheid en nog een keer checken. Overigens heb ik het probleem nog niet bij andere websites ervaren. Bij tweakers.net heb ik het voor het eerst een maand geleden ongeveer gezien denk ik.

edit:
Na uitschakelen ipv6 en een herstart gebeurde het volgende:
  • Openen van betreffende pagina: in eerste instantie normaal, na een seconde werd het browser scherm heel even geheel blauw (windows blue screen blauw), vervolgens werd de pagina correct ingeladen.
  • Toen tabblad gesloten, opnieuw geopend. Resultaat: exact hetzelfde als beschreven in de TS.

[ Voor 18% gewijzigd door The Flying Dutchman op 28-01-2012 14:31 ]

The Flying Dutchman

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:56

crisp

Devver

Pixelated

Chromium en flash lijkt wel vaker voor problemen te zorgen als ik zo even een rondje Google doe. Ik ben dan ook bang dat het niet aan ons ligt en dat wij er dus weinig aan kunnen doen...

Intentionally left blank