Audioset 300-400 euro, Samsung, Onkyo, Sony, help....

Pagina: 1
Acties:

• Reinier!
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe audioset (ontvanger + speakers), maar hoe meer reviews ik lees hoe lastiger het wordt om een keuze te maken. Ik heb gekeken naar setjes rond de 300-400 euro (met uizondering Samsung ht-d6750w van 634 euro, maar is dat extra geld het waard?). Op dit moment heb ik nog aardig wat keuzes, misschien kunnen jullie mij helpen om de keuze te beperken.

* De speakers komen te staan in een vierkant van zo'n 4.5 x 4.5 meter
* Ik heb niet veel inputs nodig, alleen een HTPC via HDMI en een TV decoder (nu nog SP/DIF, maar over een tijd misschien HDMI via een nieuwe decoder). Ik zal dus waarschijnlijk een receiver nodig hebben met een geluidsvertraging optie, aangezien de decoder nu via SCART direct op de TV zit.
* Ik heb op dit moment nog geen DVD speler, dus een geintegreerde dvd speler zou handig zijn. Anders koop ik misschien een losse of een built-in voor de HTPC.
* De fm radio / internet radio is op zich ook wel handig, hoef ik niet de HTPC op te starten om simpel radio te luisteren.
* Ik vraag me af of hoge speakers (zoals de Samsung ht-d6750w) een verschil maken in mijn huiskamer.

De feature lijst van onderstaande receivers lijken sterk op elkaar, maar hoe zit het met de kwaliteit? Ik heb geen idee meer wat nu te kiezen! Ik heb mijn lijst voornamelijk gebaseerd op pricewatch en tientallen reviews. Ik lees veel goede berichten over de Onkyo HT-S5405BL (active sub en Audyssey 2EQ), maar aan de andere kant is de Samsung met blurayspeler en hoge speakers ook wel netjes.

Samsung HT-D5500 - 276 euro - (usb, bluray player, internet)
Samsung HT-D5550 - 437 euro - (hoge speakers, usb, blurayspeler)
Samsung ht-d6750w - 634 euro - (hoge speakers, usb, blurayspeler, internet)

Onkyo HT-S3305 - 279 euro - (fm radio, geen blurayspeler, geen internet)
Onkyo HT-S5405BL - 333 euro - (usb, geen blurayspeler, geen internet, actieve sub)

Sony BDV-E380 - 293 euro - (fm radio, blurayspeler, usb, internet)
Sony BDV-E880 - 369 euro

LG HX751 - 398 euro (blurayspeler, fm tuner)

* misschien andere suggesties?

Alvast bedankt!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:50

JdM

Humbled

Ik heb ooit een LG set gekocht die wel lijkt op die je aanhaalt. Man wat een bagger apparaat. De fan van de versterker blaast als een f16 (licht overdreven, vooruit). Het geluid uit die speakers was wel heel slecht.
Heb vervolgens toch maar een losse versterker gekocht met 2 speakers en ben veel meer te spreken over het geluid.
Ik heb een 5.1 versterker en heb daar gewoon in 2.0 opstelling speakers aangehangen. Het geluid is zonder sub/center echt veel beter dan met die 5.1 LG set.
Moet wel zeggen dat ik alleen die LG als referentie heb, ik weet niet of je tevreden kunt zijn over de andere merken.

Heb nu een onkyo TX-sr309 met 2 Tannoy mercuryf3 speakers. Echt van beide de meest low budget type's, maar 500% beter geluid dan uit die LG en voor dezelfde prijs.
Verschil is wel dat ik bij de LG een dvd speler erin had (maar dat heb ik opgelost met een Dune BD Prime) en ik heb geen 5.1 meer, maar 2.0. Ondanks dat is de geluidskwaliteit dus veel beter.
Wat mij betreft, denk er echt over na of je niet je geld in een receiver/versterker stopt met losse speakers, ik heb echt spijt van die eerste aankoop gehad.
Ik weet dat dit niet je vraag is, maar wilde je niet onthouden van my 2 cents ;)

Met deze leverancier heb ik overigens goede ervaringen, ik heb hier geen aandelen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JdM op 28-01-2012 12:45 ]

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06-2025
Ik heb de LG HX751 die ik heb gekocht als videospeler van zoveel mogelijk soorten media in 5.1
Met dat doel in het oog houdend ben ik zeer tevreden.

Ook voor geluid afspelen is deze set erg gebruiksvriendelijk, de iPod dock werkt prima zonder dat je je TV ervoor hoeft aan te zetten. Idem voor CD's en FM geluid.
Vooral iPod docks vind ik soms dramatisch gebruiksonvriendelijk werken op somige audio sets, maar werkt dus prima op de HX751.

Is het geluid dan ook goed? Ik ben niet zo kritisch als de vorige auteur: Het is niet onvoldoende.
Ik stoor me niet, maar echt genieten van Miles Davis of Jamiroquai? Luister je veel dance dan voldoet het waarschijnlijk prima en is de subwoofer leuk voor pompende bassen.
Maar voor CD's afspelen gebruik ik een andere setup (ouderwets 2 boxen zonder digitale foefjes), maar die valt niet in de prijscategorie die je aanhaalt.

De enige tip die ik je kan geven is ga met het apparaat of de geluidsdragen die je het meest denkt te gebruiken, zet je favoriete muziek op en beslis wat jij het mooiste vindt.

[ Voor 15% gewijzigd door Stpan op 02-02-2012 16:23 ]

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:45
Ik heb zelf toevallig kort geleden de Onkyo HT-S3405 gehaald en ben er zeer over te spreken. Ook ik heb mijn analoge tv met sp/dif het geluid teruggevoerd naar de receiver, maar zie totaal geen audiovertraging