Op zoek naar netwerkradio

Pagina: 1
Acties:

• Quaz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen voor het volgende.
Ben al een tijdje op zoek naar een audiosysteem met in ieder geval de volgende eisen:

- via wifi beluisteren naar internetradio
- ipod-docking
- Apple Airplay
- "mooi" design en [uiteraard] goed geluid

Ik kwam de volgende tegen: Loewe Soundvision [http://www.poulissen.nl/soundvision]
Maar die is met € 1499,00 behoorlijk aan de prijzige kant voor mij.

Er zijn bijvoorbeeld wel apparaten zoals de Squeezebox Boom die prima WIFI radio kunnen doen maar geen Ipoddock hebben.
Of de Philips N3900, maar die mist weer de Apple Airplay. [http://www.philips.nl/c/audioproducten/streamium-np3900_12/prd/nl/]

Wellicht hebben jullie een idee, of kunnen jullie mij op weg helpen.

Alvast bedankt!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:00

DjVe

Hatsaflats!

B&W zeppelin ((internetradio kan ook via je iOS apparaat).

• Quaz
Ik heb een iPod Classic, waar geen internetradio op kan.
Helaas is de B&W geen optie dus.

Andere suggesties iemand?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik denk dat je dan beter kan investeren in een ander iOS apparaat (iPad/iPod touch) dan een "all in one box" apparaat zoeken wat al jou eisen out of the box ondersteund, want die zijn er amper (of kneiter duur).

Ik heb wel een ander setje gevonden met losse speakers, namelijk de Denon CEOL N7 á €899.

Echter geeft de ene bron aan dat er wel Airplay op zit, maar de ander niet. Hij kan het wel, maar het kan zijn dat je dealer daar nog iets voor moet doen (voor een klein bedrag). Bij Redcoon kost die hetzelfde, maar zit er volgens de site wel airplay op :)
AirPlay turned out to be much more user-friendly, however. But it's a downloadable upgrade and will set you back an extra £39, though you may be able to find a dealer who'll throw it in for the list price. Denon says it has to pay Apple to include AirPlay, so to avoid overcharging customers who don't want it, it says it decided to make it optional.
Ik denk dat je aan zo'n systeem meer hebt, aangezien je er ook nog een keer andere speakers aan kan hangen (en zelfs een subwoofer is een mogelijkheid). Hij heeft niet gigantisch veel vermogen, maar zal je met de meegeleverde luidsprekers geen last van hebben, aangezien die waarschijnlijk een hoge gevoeligheid hebben. Ga je er dan iets anders op aansluiten, dan moet je daar wel even op letten :)

[ Voor 8% gewijzigd door DjVe op 29-01-2012 11:31 ]

Verwijderd

Hoi Quaz,

De B&W Zeppelin Air is de oplossing. Speelt met airplay en je kan je ipod kwijt

(snap niet dat je als je airplay hebt er perse een dock bij wilt...)

Want de muziek op je ipod staat ook op je PC. En je kan via Itunes vast wel internetradio spelen.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:53:
Hoi Quaz,

De B&W Zeppelin Air is de oplossing. Speelt met airplay en je kan je ipod kwijt

(snap niet dat je als je airplay hebt er perse een dock bij wilt...)

Want de muziek op je ipod staat ook op je PC. En je kan via Itunes vast wel internetradio spelen.
Dat zegt die toch....die kan geen internetradio afspelen en zijn iPod classic heeft daar ook geen mogelijkheid voor.

• Quaz
Dank je wel Jordy van e. Wellicht moet ik mijn eisen wat beperken.

Ik begon na te denken over een radio, dan komt er een wifi optie bij, dan ook nog een apple docking en etc..
Heb nu in ieder geval een optie erbij [Denon] en weet dat een all inclusive apparaat er niet is, althans, niet betaalbaar.

THX

• Quaz
FYI

Betaalbaar systeem van Pioneer:
http://www.pioneer.eu/nl/...2/227/X-SMC5-K/index.html

En met € 319,00 goed te doen!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Audio monitor heeft ook een erg fraai apparaat die veel mogelijkheden biedt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Quaz
Frogmen schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:00:
Audio monitor heeft ook een erg fraai apparaat die veel mogelijkheden biedt.
Welke dan? Zie niet zo snel welk apparaat aan alle bovenstaande "eisen" voldoet?
Pagina: 1