Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met mp3 tags

Pagina: 1
Acties:

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 18:12
Hellow,

Ik ben al een tijdje aan het sukkelen met mp3 tags maar ik krijg niet het gewenst resultaat. Ik heb 200 mp3tjes. (mijn favorieten retro house nummers) Deze hebben allemaal filename 'artist - song'. Hier geen probleem. De mp3 tags zijn naast de title en artist overal hetzelfde. Album Artist is 'Various', year is '2010', Album is 'Retro' en Genre is 'Retro House'.
Om mijn tags te editen gebruik ik mp3tag. Hierin zie ik dus dat alles correct is buiten de kolom' tag'. Hier zie ik soms "ID3v2.3 (ID3v1 ID3v2.3)" ofwel "ID3v2.3 (ID3v1 Lyrics3v2 ID3v2.3)".

Als ik de extended tags open zie ik ook geen probleem. Enkel Album, Albumartist, artist, genre, title en year worden gebruikt.

Probleem:
In WMP wordt uit deze album 'Retro' toch een twintigtal keer opgesplitst. Het lijkt dus alsof ik 20 verschillende 'Retro' albums heb. In Winamp is er geen probleem. Hier heb ik mooi 1 album zoals het moet. In principe is dit geen issue voor mij tot ik gisteren mij retro album wou inladen op mijn smartphone met winamp mobile app. Hier wordt bijna elke song gezien als een apart album met als gevolg dat ik 180! verschillende retro albums heb.
Ik ben dan terug gaan kijken in WMP en bij sommige songs zie ik nog steeds iets in de kolom 'Composer' terwijl ik niets zie in deze kolom in mp3tag. De kolom is daar overal leeg.
Weet iemand wat ik fout doe? Kan ik beter een andere tool gebruiken om men eigen albums te maken?
In WMP heb ik de database ook al verschillende keren leeg gemaakt maar het foute resultaat keer altijd terug.

Dank voor enige informatie.

Inventaris