Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-06 20:14
Ik heb een nieuwe led tv van Sharp en ik merk bij sommige zenders dat er onder en of boven en groene rand begint te flikkeren.

meestal om rtl4HD rtl4 DisneyXD soms meer zenders. Met het afspelen van HD films via een media player heb ik nergens last van.

Er is ook geen nieuwere Firmware beschikbaar op dit moment.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn.

Het gaat trouwens om en 150cm led scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

\Probeer het probleem wat meer te beperken. Is het enkel bij televisiezenders? Zo ja, check de kabels naar de tv en vervang deze (test) of het met andere coax bijvoorbeeld wel werkt. Dan is het een signaalkwestie.

Als dit het probleem niet oplost, is er mogelijk iets aan de hand met de interne tuner. Dat kun je eventueel aanpakken met een reflash van de huidige firmware en anders natuurlijk de supprt van Sharp. Mogelijk heb je een DOA te pakken, aangezien je aangeeft dat je toestel net nieuw is.

Wat zegt de winkel/support?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Het probleem heb ik alleen met televisie zendres, zodra ik mijn mediaplayer gebruik heb ik geen last meer van de strepen. Kabels heb ik inmiddels vervange, geen verschil.

Ik heb hd tv van UPC met een hdmi kable aangesloten.

ik kan inderdaad de huidige firmware opnieuw proberen te flashen, en kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 20:23

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Probeer eens een andere tv op je UPC-kastje aan te sluiten, heeft die tv dan ook de groene strepen? Ik verdenk het kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Op welke resolutie heb je je upc box staan? Ik vermoed 1080i. Zo ja zet het dan eens op 720p. Waarschijnlijk is dan je probleem opgelost. Ik heb hetzelfde euvel gehad met mijn tv en dit bleek de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
het kastje heeft hiervoor op een hd ready tv aangesloten gezeten, en toen heb ik geen problemen ondervonden.

oude tv was 127cm upc volgens mij ingesteld op 1080i inderdaad. Eerste wat ik ga proberen is dus de resolutie te verlagen. Wel jammer van de 1080i dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
MarcHeijerman schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:23:
het kastje heeft hiervoor op een hd ready tv aangesloten gezeten, en toen heb ik geen problemen ondervonden.

oude tv was 127cm upc volgens mij ingesteld op 1080i inderdaad. Eerste wat ik ga proberen is dus de resolutie te verlagen. Wel jammer van de 1080i dan :).
Ik zie zelf eerlijk gezegd zo goed als geen verschil in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat je overscan uit hebt staan, wat bij TV-signalen niet zo handig is. Je hebt welliswaar het hele beeld, maar soms heb je dan de laatste rij pixels wat gekke kleurtjes, geknipper, stippellijntjes enzo. Zet overscan uit en je tv knipt dat stukje beeld eraf :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1