Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Publiek en parlement bewust buitenspel gezet bij EU-besluit

Pagina: 1
Acties:

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Het Acta-verdrag wordt vergeleken met de omstreden Amerikaanse Pipa- en Sopa-wetsvoorstellen, maar waarschijnlijk gaat het minder ver.
Dit is een onjuiste verwoording, want dit wordt betwist... tot op het punt dat zelfs de Europese Commissie en het Europees Parlement het er al niet met elkaar over een zijn.

Gaarne het woord "waarschijnlijk" veranderen naar "mogelijk".
Al was het maar omdat als ACTA in de EU van kracht wordt het binnen de EU meer gevolgen kan hebben dan SOPA en PIPA die alleen in de VS van toepassing zouden zijn.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Eens en aangepast :)

• Hadron
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07-2022
Arif zegt dat andere parlementariërs alles in het werk hebben gesteld om te zorgen dat het Europees parlement, inwoners van Europa en maatschappelijke organisaties geen inspraak kregen
Als ik de site van Kader Arif bekijk, geloof ik niet dat hij expliciet doelt op andere parlementariërs, maar meer op de ACTA-onderhandelaars in het algemeen (al moet ik zeggen dat ik niet weet of daar nu europarlementariërs bij zaten of niet). Kan ook aan mijn frans liggen, maar ik geloof dat hij vooral wil benadrukken dat het parlement erbuiten gehouden wordt.

Edit: verduidelijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hadron op 27-01-2012 20:05 ]

Verwijderd

Kan aan mij liggen.... Maar volgens mij is het ACTA verdrag op dit moment volkomen openbaar! Een tweaker had er laatst zelf een link waar toe, en sommige quoten gedeelten er van.

Dan is het raar om met termen als 'mogelijk' of 'waarschijnlijk' te komen, alsof het op dit moment nog onbekend is. Je kunt het immers gewoon nalezen!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:31:
Kan aan mij liggen.... Maar volgens mij is het ACTA verdrag op dit moment volkomen openbaar! Een tweaker had er laatst zelf een link waar toe, en sommige quoten gedeelten er van.

Dan is het raar om met termen als 'mogelijk' of 'waarschijnlijk' te komen, alsof het op dit moment nog onbekend is. Je kunt het immers gewoon nalezen!
Bij Nederlandse wetten staat in de Memorie van Toelichting hoe de tekst van de wet – per artikel – geïnterpreteerd moet worden. Het zou mij niets verbazen als dit soort handelsverdragen vergelijkbare toelichtingen kennen en dat die toelichtingen nog immer niet openbaar zijn, terwijl die minstens zo belangrijk zijn als de exacte tekst van het verdrag om te weten hoe ver ACTA gaat.