inSSider met Linlsys WRT320N

Pagina: 1
Acties:

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo,

Al tijden met het irritante probleem van mijn WiFi verbinding (Linksys WRT320n) hier in huis. Ik woon in een appartement en ik heb naast de bakabelde apparaten ook een PC draadloos verbonden (deze staat in een kamer waar geen kabel getrokken kan worden). Ik kreeg nooit een snellere verbinding dan 25 a 30mb met deze wifi verbinding (terwijl ik een 120mb internet verbinding heb). Om de snelheid wat omhoog te krijgen heb ik veel geprobeerd, instellingen, positie veranderen van de pc, een dongel aangeschaft.. het baat niet. De snelheid blijft hetzelfde. Maar toen kwam inSSider, en zo zag ik dat mijn aardige buurman ook een wireless router heeft draaien, precies op hetzelfde 2,4ghz kanaal. Ik veranderd naar 11 en zowaar... de snelheid ging van 30mb naar 40mb.

Helaas van korte duur.. hij zakt vaak af naar weer een langsame 25mb. Ik vraag me af wat ik nog kan proberen met deze router. En of een andere router misschien wel een wat hogere en stabielere snelheid kan behalen.
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img810/6536/73wlan1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img835/6113/18wlan2.jpg

Hier een plaatje van de inSSider, ik zit nu op een ander kanaal dan mijn buurman. Maar nu staat er bovenin dat mijn max rating maar 144(N) is. Dit zou 300(N) moeten zijn. Later legde ik de link tussen het 25n snelheid (dan zit ik op 144n) en de 40mb snelheid (dan stond er wel 300n).

Wat te doen om een stabielere verbinding te krijgen, eventueel sneller (40+) en dat inssider netjes aangeeft dat ik op 300n zit.

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12 21:48
Als je de kanaal breedte instelt op 40MHz heb je puur theoretisch meer bandbreedte.

Aangezien de kanaalbreedte op automatisch(20 of 40MHz) staat kan dat ook wel eens verklaren waarom je soms wel 300N haalt.

Heb je ook een inSSIDer plaatje van het netwerk op het moment dat hij wel 300N haalt?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zit dit niet in je draadloze netwerkkaart?

Ik heb een asus laptop waar ze wel een wireless N netwerkkaart in hebben gezet, maar een 150mbit versie :/ Dan haal je dus ook nooit fatsoenlijke snelheden.

Hier stond een dode link.

• Rezje
strandbal schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:09:
Zit dit niet in je draadloze netwerkkaart?

Ik heb een asus laptop waar ze wel een wireless N netwerkkaart in hebben gezet, maar een 150mbit versie :/ Dan haal je dus ook nooit fatsoenlijke snelheden.
Ik heb de linksys WUSB600N als dongle, deze zou hoge(re) snelheden aan moeten kunnen, lijkt me.

Zal straks een een 40hz plaatje droppen. Maar ben bang dat ik dan voor meer dan de helft het netwerk van de buurman er doorheen ontvang/stoor.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

kanaal 9 gebruiken

d:)b :henk d:)b

• Rezje
Ik kan hem trouwens niet op 40hz zetten. het is OF 20hz of Automatisch (20hz en 40hz)

Kanaal veranderd naar 9. Er zit nu wel veel overlapping met de buurman. Maar ik zit nu wel op 300n

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img191/7526/78wlan4.jpg

De sneheid ligt nu ook iets boven de 40mb:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img46/8681/46wlan3.jpg

Als ik nou geen overlapping had met de buurman, zou de snelheid dan nog hoger kunnen liggen?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12 17:53

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

FYI Ik heb ook een WRT320N en een WUSB600N (gehad) en daarmee haal(de) ik de volle 300N. Ik gebruik dd-wrt op de router en ook linux op m'n client.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Rezje
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 01:59:
FYI Ik heb ook een WRT320N en een WUSB600N (gehad) en daarmee haal(de) ik de volle 300N. Ik gebruik dd-wrt op de router en ook linux op m'n client.
de volle 300n , dat komt neer op welke snelheid? 70 a 80mb toch in de praktijk?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
150 mbit per seconde up OF down (2x 150=300N)
deel voor het gemak door 10 (overhead en zo meegenomen) als je een reëele maximum snelheids indicatie wilt in MB's (Megabytes)

Max 15MB per seconde dus

En dat is met DD-WRT waarop je veel meer kunt tweaken qua wireless settings.

Op DD-WRT.com kun je guides vinden om de 320n te flashen met DD-WRT
Tevens kun je dan de 320N met een aantal stappen omflashen naar een E2000 (ander type Linksys router met zelfde chipset erin. Je hebt dan meer RAM ter beschikking en de router draait stabieler)

Ik heb zelf 2 x een 320N op die manier omgebouwd en kan het van harte aanraden

[ Voor 51% gewijzigd door akimosan op 30-01-2012 00:37 ]

• Rezje
akimosan schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:33:
150 mbit per seconde up OF down (2x 150=300N)
deel voor het gemak door 10 (overhead en zo meegenomen) als je een reëele maximum snelheids indicatie wilt in MB's (Megabytes)

Max 15MB per seconde dus

En dat is met DD-WRT waarop je veel meer kunt tweaken qua wireless settings.

Op DD-WRT.com kun je guides vinden om de 320n te flashen met DD-WRT
Tevens kun je dan de 320N met een aantal stappen omflashen naar een E2000 (ander type Linksys router met zelfde chipset erin. Je hebt dan meer RAM ter beschikking en de router draait stabieler)

Ik heb zelf 2 x een 320N op die manier omgebouwd en kan het van harte aanraden
De router draaide na het flashen stabieler zeg je. Maar mijn router draait opzich al stabiel (gaat niet offline). Ik wil graag kwa snelheid meer halen dan dat ik nu heb. Die 70/80 mbit die ik zou willen halen, haal ik nu niet. Dat betekend kwa downloadsnelheid dat ik 2 a 2,5 haal nu. Terwijl ik bedraad tegen de 10mb zit.

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-12 08:07

doc

Ga anders op 5Ghz zitten, daar zit niemand zo te zien

Me Tarzan, U nix!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Rezje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:16:
[...]

De router draaide na het flashen stabieler zeg je. Maar mijn router draait opzich al stabiel (gaat niet offline). Ik wil graag kwa snelheid meer halen dan dat ik nu heb. Die 70/80 mbit die ik zou willen halen, haal ik nu niet. Dat betekend kwa downloadsnelheid dat ik 2 a 2,5 haal nu. Terwijl ik bedraad tegen de 10mb zit.
Ik bedoelde uiteraard wel stabieler NA flashen met DD-WRT en toepassen tweaks en zelfs overclock.
Bij het flashen naar DD-WRT komen er meer mogelijkheden bij om de instellingen voor wireless instellingen aan te passen als zendvermogen, bereik, te kiezen kanalen, etc.
(Zo kreeg ik al een betere draadloze snelheid door het bereik aan te passen van de standaard 2000 meter naar 250 meter)

Al deze instellingen worden opgeslagen in het geheugen. De hoeveelheid beschikbaar geheugen voor de 320N en de E2000 verschilt en wordt gelimiteerd in de CFE (Common Firmware Environment)

Meer beschikbaar geheugen betekent dat je meer gegevens van de configuratie kwijt kunt in het geheugen, wat een rol gaat spelen bij het toepassen van ingewikkelder configuraties. Tevens worden connecties naar veel verschillende adressen ook in het geheugen verwerkt, waardoor meer geheugen dus meer stabiliteit kan betekenen bij gebruik van P2P toepassingen als bittorrent.

Dat hoeft voor jou dus niet van toepassing te zijn, dat snap ik. Maar mocht je een alternatieve firmware overwegen dan zou een CFE flash ook de moeite waard kunnen zijn.

Overigens is de E2000 de opvolger van de 320N vanuit Cisco/Linksys maar het is in feite dus hetzelfde apparaat qua hardware. De originele firmware van de E2000 biedt zelfs al meer mogelijkheden.
Cisco/Linksys heeft dus zelf het trucje eerst toegepast om een "verbeterde" versie van hun router uit te brengen wat dus gewoon hetzelfde apparaat was...

Meer over flashen van 320N naar E2000 vind je hier.

http://www.dd-wrt.com/php...hp?t=76924&highlight=320n

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12 21:48
Het is wel opvallend dat op het moment dat hij op 20MHz draait(het eerste inSSIDer plaatje) heeft hij slechts 144N. En met 40MHz heeft hij 300N. Dit is een volkomen normaal verschijnsel zover ik weet.

Als je de router flasht naar een firmware die wel fixed 40MHz ondersteund is het probleem opgelost.

• Rezje
doc schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:18:
Ga anders op 5Ghz zitten, daar zit niemand zo te zien
bij 5ghz heb ik bijna geen bereik al gemerkt. Misschien na een andere firmware beter
Pagina: 1