Dell u2412m verbindt niet metXPS15 laptop via Displayport

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello Tweakers,

Ik heb net een Dell UltraSharp u2412m binnengekregen en wil deze aansluiten op mijn laptop (een Dell XPS15). De enige mogelijkheid om dit te doen is via mini displayport op de laptop naar Displayport op de monitor.

Nu wil het idiote dat de monitor niet gedetecteerd wordt door mijn laptop en de monitor zelf alleen "entering power save mode" aangeeft om vervolgens te gaan slapen.

Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

Ik heb me reeds suf gegoogled en Dell zelf geeft nul support op dit gebied. Blijf het heel bizar vinden dat twee redelijk nieuwe producten van hetzelfde merk niet makkelijk aan elkaar te koppelen zijn...

Heel erg bedankt alvast! ... Heb me tot nu toe beheerst en de monitor niet uit het raam gesmeten ;)

Moris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zijn de drivers wel up to date? Met mijn nieuwe laptop moest ik ook de meest recente drivers installeren (dwz die van Intel, niet die op de Toshiba site stonden) voordat de externe monitor werd gedetecteerd. Kijk dus wat voor videokaart je hebt, en vergelijk de driverversies op je laptop, Dell website en fabrikant en installeer de nieuwste.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Heb je geen andere computer, scherm of kabel om het mee te testen, kijken waar het aan ligt?

Ik heb een Dell studio 1749 en de U2412M deed het gewoon via (normale) displayport.

[ Voor 14% gewijzigd door Meessen op 27-01-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Gambieter Ik heb net de drivers van mijn Nvida kaart geupdate, maar dat maakt helaas geen verschil....

@Meessen Heb net een andere laptop verbonden via vga en die herkent de monitor zonder probleem. Geeft meteen beeld.

Ook net een half uur met Indiase dudes van de 'Dell Chat' gechat... Echt helemaal niets wijzer van geworden...behalve tien keer hetzelfde vragen hebben ze niet nuttigs gezegd...Uiteindelijk maar afgesloten.

Het moet toch gewoon zo simpel zijn dat ik vanaf mijn lapotop de Mini Displayport to Displayport kabel op die monitor aansluit...en dat alles dan gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:10

jgj82

Ja, maar = nee

Vaak moet je ook een toetsencombinatie gebruiken om een andere VGA-uitgang te selecteren...
Op mijn acer is het Fn + F5.... Kijk eens of je daar iets over kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dat is hetzelfde als Windows+P bij de XPS 15 (FN+F1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Moris,

toen ik gister mijn 2410 aansloot op mijn PC met HDMI werkte dat ook niet, volgens het boekje moet je eerst de monitor aankoppelen met VGA of DVI en de bijgeleverde USBkabel!

Heb je dat al geprobeerd?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SChief Als ik dat doe reageert de monitor nog steeds niet

@Fraggert Mijn laptop heeft alleen mini displayport en hmdi uitgangen...De monitor displayport, vga en dvi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:09:
toen ik gister mijn 2410 aansloot op mijn PC met HDMI werkte dat ook niet, volgens het boekje moet je eerst de monitor aankoppelen met VGA of DVI en de bijgeleverde USBkabel!
Even lachten hoor d:)b

Het zou gewoon moeten werken. Als je windows + P doet en het werkt nog steeds niet gok ik op een kapotte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Darkstone Dat zal je haast bijna gaan denken... Maarja, is die kans niet heel klein? Net nieuw uit de verpakking, geen schade etc aan de kabel. Kan het ook niet testen helaas.

Ik heb behoorlijk wat rondgezocht en ik hoor meerdere mensen klagen over de power save modus van de u2412m... Tis behoorlijk wack, want dit is echt zo ongeveer de enige aansluiting die mijn laptop heeft naar de monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb heel wat dingen met displayport aangesloten, voornamelijk Dell en veelal met verloop naar hdmi of mini displayport naar hdmi, nog nooit gehad dat je eerst vga o.i.d. moest aansluiten. Zou ook vaak niet eens kunnen wanneer die poort ontbreekt.. usb kom je vrijwel nooit tegen op monitoren.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 28-01-2012 12:56 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook altijd de aansluiting die ik aanraad. Als je HDMI gebruikt dan activeert de Nvidia GPU. Met displayport blijft hij mooi idle. Dat scheelt in het fangeluid.

De displayport is namelijk aangesloten aan de IGP. De HDMI port niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:50:
[...]

Even lachten hoor d:)b

Het zou gewoon moeten werken. Als je windows + P doet en het werkt nog steeds niet gok ik op een kapotte kabel.
wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is klinkklare onzin dat je je scherm eerst met usb moet aansluiten. Dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

only trying to help dude...only trying to help....... :N niet echt een reactie voor een mod -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Darkstone Vandaag de kabel getest op een Macbook en Eizo scherm... Deze deed het na wat forceren wel...Kabel is dus niet stuk...helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ligt het dan aan een niet werkende displayport...

Hoe kan ik deze vinden in mijn 'apparaten' in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Ik heb een laptop met HDMI uit en heb een kabel gekocht HDMI-DisplayPort. om mijn U2412M aan te kunnen sluiten. Werkt ook niet ....

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm. HDMI -> displayport, of displayport -> HDMI? In het eerste geval: dat gaat nooit werken. Dat de kabel wordt verkocht betekent nog niet dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 12:21
Wat ik nu niet snap is, waarom zou je hem verbinden via mini-displayport als het ook gewoon met HDMI kan. Koop een DVI -> HDMI verloopje en je bent klaar om hem te verbinden.
Pagina: 1