Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een eigen krachtige game server opzetten.

Pagina: 1
Acties:

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:21
Goede avond,

Ik had een vraagje, ik zat eens te kijken naar de mogelijkheden op het gebied van servers om games zoals bijvoorbeeld counter-strike/Call Of Duty op te hosten.

Ik las dat je dit thuis wel kan doen maar dat je dan altijd pings van rond de 30-40 zal hebben. Dit komt omdat je thuis netwerk niet in verbinding staat met een datacenter ofzo? En de serverhosting bedrijven hebben dit wel?

Nou is mijn vraag, wat is er allemaal nodig om een gameserver op te zetten? Desnoods op locatie? Hardware matig?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Voor het hosten van een server Call of Duty MW2 (max 12 players) voldoet een zuinige server met minimaal 2gb ram als belangrijkste eis, een een beetje processor, kwa internetsnelheid is vdsl aan te bevelen. En: een ping van 30 op alteriw (dedicated servers) is best goed... over het algemeen moet de ping daar onder de 100 blijven. Dus afhankelijk van je eisen is er best weinig nodig.

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
i3 4gb ram leuk moederbordje.
Goeie Nic en gaan met die banaan.
Denk dat je dan onder de 200 euro klaar bent.

Heb mijn VMWARE bak i3 16gb ram (schijven niet meegeteld)
voor ongeveer 250 euro gebouwd.
Hoeft niet duurt te zijn wat een game server doet is een beetje de baas spelen over je games. en een erg hoge load op je netwerk krijg je denk ik niet, misschien wel met pieken maar geen uren lang 100% load.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?