Toon posts:

De fan uit je voeding slopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een linux routertje, en ik ben nu bij het voedingsgedeelte aangekomen.
Maar nu mijn probleem :

De hardeschijf heb ik in schuimrubber verpakt zodat je deze niet meer hoort. (hij was al bijna niet meer te horen door zijn lage toerental). Maar nu, de voeding maakt echt een hele hoop lawaai. Dus ik heb de fan eruit gehaald en met een thermometer gemeten. Dit zijn de resultaten:

- kamertemp. = 13.8 graden
- voeding met fan = 16.6 graden
- voeding zonder fan = gaat al snel tegen de 28 graden zitten.

Oftewel, zonder fan vind ik niet vertrouwt. Maar ik wil toch van die pokkeherrie af :(
Wat moet ik doen :?
Heeft iemand wel een voeding waar de fan uit is, en wordt deze niet warm ?

Greetz,

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

je kan een fan slopen uit een andere powersupply (kapotte) en die erinzetten

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
MM, maar wat schiet ik daarmee op?

Mijn specs :

Desktop kast met 486 80 Mhz @ 66 Mhz (geen fan)
Videokaart
2 Nics
3600 Rpm schijf
Astec voeding

Ik ga de fingerguarts eruit halen met een Dremel.

Verwijderd

Kun je niet gewoon een kleine fan (voor een ouwe processor of zo) er op zetten ?? Die zijn in elk geval veel stiller...

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Is die 28 graden dan zo'n probleem??
Waar staat je computer? in een kelder, je vingers vriezen vast aan je keyboard met 13 graden lijkt me, of typ je met wanten?
Probeer je voltage van je Fan te verlagen (minder herrie)

Verwijderd

Ik heb de fingerguards van achter de voeding (buitenkant kast dus) er afgehaald en aan de interne kant van de voeding de tralie structuur aangepast door alle 'tralies' 90 graden te draaien (misschien onduidelijk zo, maar in ieder geval aan de input kant zo min mogelijk in de luchtstroom zonder dan dingen te verwijderen).

Dit scheelt al behoorlijk en wat ik nog eens een keer ga doen (tijd wat is dat?) is onder de voeding een extra fan zetten en dan die en de voedings fan op 7 volt laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, he was nu ff 13 graden. Normaal is het 19 a 20 graden (studeerkamer).
En dat is nou het probleem. Hij moet altijd aan staan, maar soms moet ik ook mijn huiswerk maken :) en dan wil ik dus geen herrie. Ik ga maar eens proberen om er een andere fan in te zetten.

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:06

SpeedyG

Say Cheese !!

Hmmmmm,

Ik weet alleen dat er bij mij een voeding overleed, na een onbekende tijd fullcontinue draaien zonder ventilator. IK haat lagers :(:(

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

nouja, ik ken ook wel het verschijnsel dat een voeding toch een beetje gaat stinken als je em een tijdje zonder koeling draait..

dusse, ik zou het niet doen, misschien vervangen door een zo groot mogelijke, zo laag mogelijk toerental fan.

Verwijderd

Ik heb laatst een fan, die erg veel herrie maakte, uit een voeding gesloopt toen de voeding defect was geraakt.
Toen ik deze fan op 12 V aansloot hoorde ik bijna niets.
De herrie komt dus van de obstakels die de luchtstroom tegen komt.
Je kan de fingerguards wegslopen om de herrie te beperken.

Verwijderd

Fingerguards maken bijna niets uit.......12v of 7v maakt daarentegen wel wat uit!!!

HEb nu ipv 12volt 7volt geschakeld (300W) en is helemaal stil geworden, maar wordt nog wel gekoeld en ik heb ook niet zo'n lelijk gat achter mijn pc waar je je vingers liever niet stopt....

Verwijderd

finger guards maken niet zoveel uit, maar het standaard raster dat in de meeste kasten zit is meestal verschrikkelijk! Knippen dus!
Van 12 naar 7 volt scheelt ongeveer hetzelfde. Beide en het is bijna stil. suc6
Pagina: 1