Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 16:23
Over een tijdje stap ik in het vliegtuig voor een weekje new york. Hierbij wil ik natuurlijk kunnen internetten op mijn iphone.Nou ben ik niet zo van het roaming aanzetten op mijn iphone en mij blauw betalen aan internet verkeer, tevens geen fan van droam huren. Oftewel ik wil als een echte nederlander voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ik ben opzoek naar een oplossing om via een public wifi te kunnen gaan internetten maar dan wel veilig.

Mijn idee is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/n49hcz.png

Alleen loop ik op dit moment tegen de volgende zaken aan:
ik kan niet vinden of je een protocol kan forwarden op de airport extreme
ik zie enkel het onveilige pptp als server optie op dd wrt (open vpn kan ook maar ik heb mijn iphone niet gejailbreakt)

Weten jullie nog een oplossing?

als mogelijkheid kan ik van de vakantie natuurlijk de airport er tussenuit halen en weer even de wrt neerzertten maar liever niet natuurljik.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 13:49
Je kunt bij je Airport bij Internet > Nat > poortkoppelingen volgens mij of zo iets poorten forwarden naar een intern apparaat.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
djkavaa schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:29:
Je kunt bij je Airport bij Internet > Nat > poortkoppelingen volgens mij of zo iets poorten forwarden naar een intern apparaat.
helaas gaat enkel een port forwarden niet voldoende zijn volgens mij:
[quote[
Als er een PPTP-verbinding wordt opgezet, dan gebeurt dit over TCP-poort 1723. Deze poort wordt gebruikt voor authenticatie, uitwisselen van gegevens voor de encryptie en dergelijke. De tunnel zelf is zoals gezegd een GRE-tunnel. GRE wordt aangegeven als protocol 47.
[/quote]
Als ik me dat goed herinner moet je naast die poort ook protocol 47 verkeer toelaten (kan mis zitten) en die mogelijkheid heb ik niet gezien op mijn airport

[ Voor 3% gewijzigd door cybermans op 27-01-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
cybermans schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:33:
[...]

helaas gaat enkel een port forwarden niet voldoende zijn volgens mij:
[quote[
Als er een PPTP-verbinding wordt opgezet, dan gebeurt dit over TCP-poort 1723. Deze poort wordt gebruikt voor authenticatie, uitwisselen van gegevens voor de encryptie en dergelijke. De tunnel zelf is zoals gezegd een GRE-tunnel. GRE wordt aangegeven als protocol 47.
[/quote]
Als ik me dat goed herinner moet je naast die poort ook protocol 47 verkeer toelaten (kan mis zitten) en die mogelijkheid heb ik niet gezien op mijn airport
Eventjes googlen op welke poorten dat er nodig zijn.
En je kunt gewoon custom poorten opgeven in je airport.
Zoals 3391 bijvoorbeeld voor RDP enz. zodat je niet je poorten in public bekend maakt.
Of 28 voor je eigen FTP server enz.

Je kunt ook om het extra zeker te maken 1723 omgooien naar 1233 bijvoorbeeld.
Dan maak je vanuit je client een connectie met domein.nl:1233 en dan zeg je tegen je airport:
Poortje 1233 als je die tegen komt nou die moet netjes naar de binnen kant naar 1723.
Nog een stukje extra beveiliging natuurlijk.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Koop voor nog geen 50 euro (wat t precies moet kosten ben ik even kwijt) een prepaid sim bij AT&T.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ja dat kan ook en dan verstook je denk ik ook nog minder data ook.
En verder als je VPN uitvalt of wat dan ook ben je niet meer beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
CyBeR schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:57:
Koop voor nog geen 50 euro (wat t precies moet kosten ben ik even kwijt) een prepaid sim bij AT&T.
geen optie. Ben ik niet bereikbaar op mijn normale nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Die kun je dan toch doorschakelen als het echt niet anders zou kunnen? Anyway, je poorten forwarden zou geen probleem moeten zijn.
Je moet ook nog maar afwachten of de internet cafe's VPN tunnels ondersteunen van welk protocol dan ook.
Als je het met je laptop doet kun je Hamachi proberen maar daarvoor moet dan thuis ook een pc aanstaan en dan kun je inloggen via RDP.
Veiliger krijg je het niet (snel) en dan RDP natuurlijk ook op een andere poort.
En als je het heel veilig wilt hebben moet je gaan werken met SSL maar denk dat dat echt veel en veel te ver gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

cybermans schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:01:
[...]

geen optie. Ben ik niet bereikbaar op mijn normale nummer
Twee mogelijkheden voor: schakel je normale nummer door naar je tijdelijke amerikaanse nummer of neem een oude 2e telefoon mee. In dat laatste geval doe je dat dan idealiter met een dumbphone zonder internet zodat je jezelf ook niet perongeluk op kosten jaagt. Als je die zelf niet hebt, vraag een beetje rond in je familie, gegarandeerd dat iemand nog wel een oude simlockvrije telefoon heeft liggen die je kunt lenen. Dat eerste zou ik trouwens niet doen aangezien dat nogal aan de prijs is.

En omdat ik 't zelf ook eind volgende maand nodig heb, heb ik even opgezocht wat een lokale sim moet kosten. Namelijk: $25 voor 500MB of een tientje minder voor 100MB. Dat gaat van je prepaid-tegoed af dus als je een sim neemt en er $25 op zet, ben je qua data klaar als je dan ook nog 's de 10¢/min optie neemt en niet van plan bent te bellen of sms'en.

Als je van plan bent meer dan 20 minuten of 10 sms'jes per dag te versturen of een combinatie daarvan die op meer dan $2 uitkomt, kun je beter de $2/dag optie nemen. Dat kost je dus $2 per dag plus de $15 of $25 voor de data.

Dat kun je hier vinden: http://www.wireless.att.c.../pyg-cell-phone-plans.jsp

Ik doe 't zelf ook altijd zo, en dit is toch echt de meest optimale manier. Public wifi, al dan niet gratis, is altijd niet niet beschikbaar als je 't nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 14:04
Helaas kan je je mobiele nummer niet doorschakelen naar een buitenlands nummer, die vlieger gaat dus niet op!
Edit: sorry, dit is veranderd. Zie KPN:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=284880

Doorschakelen naar het buitenland
Doorschakelen met deze dienst is alleen mogelijk naar binnenlandse vaste en mobiele nummers en buitenlandse bestemmingen binnen Europa en Noord Amerika.

Als je wil gaan internetten via een VPN tunnel moet het publieke WiFi dit ook ondersteunen. Als dat zo is dan kan je gewoon een PPTP verbinding maken maar dan moet jouw hardware dit ondersteunen. Dit kan je het beste met een google opdracht vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door dacken op 27-01-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
CyBeR schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:59:
[...]

Twee mogelijkheden voor: schakel je normale nummer door naar je tijdelijke amerikaanse nummer of neem een oude 2e telefoon mee. In dat laatste geval doe je dat dan idealiter met een dumbphone zonder internet zodat je jezelf ook niet perongeluk op kosten jaagt. Als je die zelf niet hebt, vraag een beetje rond in je familie, gegarandeerd dat iemand nog wel een oude simlockvrije telefoon heeft liggen die je kunt lenen. Dat eerste zou ik trouwens niet doen aangezien dat nogal aan de prijs is.

En omdat ik 't zelf ook eind volgende maand nodig heb, heb ik even opgezocht wat een lokale sim moet kosten. Namelijk: $25 voor 500MB of een tientje minder voor 100MB. Dat gaat van je prepaid-tegoed af dus als je een sim neemt en er $25 op zet, ben je qua data klaar als je dan ook nog 's de 10¢/min optie neemt en niet van plan bent te bellen of sms'en.

Als je van plan bent meer dan 20 minuten of 10 sms'jes per dag te versturen of een combinatie daarvan die op meer dan $2 uitkomt, kun je beter de $2/dag optie nemen. Dat kost je dus $2 per dag plus de $15 of $25 voor de data.

Dat kun je hier vinden: http://www.wireless.att.c.../pyg-cell-phone-plans.jsp

Ik doe 't zelf ook altijd zo, en dit is toch echt de meest optimale manier. Public wifi, al dan niet gratis, is altijd niet niet beschikbaar als je 't nodig hebt.
ik heb geen ander microsim toestel, maar ik ga maar eens aande slag met dd wrt laden en kijken hoever ik kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

cybermans schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:52:
[...]

ik heb geen ander microsim toestel
Oh, is dat je probleem. Daar kun je gewoon een adaptertje voor halen. Kost een euro ofzo, en is gewoon een stukje plastic in de vorm van een mini-sim waar je micro-sim in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
CyBeR schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:00:
[...]

Oh, is dat je probleem. Daar kun je gewoon een adaptertje voor halen. Kost een euro ofzo, en is gewoon een stukje plastic in de vorm van een mini-sim waar je micro-sim in past.
nee probleem is eigenlijk helemaal dat ik geen zin in sim kaarten te blijven kopen. Dan als ik ergens anders ben moet ik er weer 1 kopen. Wil gewoon een oplossing zoals ik in de TS vermelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Waarim neem je niet een vps? Waarheen je connect en dan kan browsen? Of ga ik dan veel te ver? En ga je alleen internetten vanaf je iphone? Of ook vanaf pc enz? En gaat het hoofdzakelijk om mail of web?

Verstuurd vanaf mijn iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
djkavaa schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:19:
Waarim neem je niet een vps? Waarheen je connect en dan kan browsen? Of ga ik dan veel te ver? En ga je alleen internetten vanaf je iphone? Of ook vanaf pc enz? En gaat het hoofdzakelijk om mail of web?

Verstuurd vanaf mijn iphone
het is enkel voor mijn iphone
waarbij mailen (meerdere exchange)
uploaden van fotos vanaf mijn telefoon naar facebook

waarom geen vps. Waarom wel? ik heb die wrt werkloos liggen waarom die niet gebruiken

Pagina: 1