Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HELP! virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
jullie geloven nooit hoe stom ik ben geweest.
een vriend stuurde een bericht: "heey ben jij dit op deze foto: en dan een link"
ik heb het bestand geopend en het eerste wat gebeurde was dat ik iedereen op mijn outlook en mijn msn hetzelfde bericht stuurde.
ik heb van alles geprobeerd van verschillende scans tot aan de installeren van windows, tot aan al mijn processen bekijken.
kan iemand mij aub helpen dit op te lossen ( bijv via teamviewer )

alvast bedankt!
mvg,
marijn

KNIP

Persoonlijke gegevens open en bloot op het internet zetten is niet echt verstandig als je al in de problemen zit...

( ook ben ik ineens geen admin meer althans ik kan niet meer bij mijn firewall en beveiliging komen ik heb me firewall weer kunnen aanzetten met Secpol.msc maar daar blijft t ook bij!'

ook valt er helemaal NIKS te merken aan het virus tenzij het ineens berichten verstuurt dus traceren is mij niet gelukt

[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 27-01-2012 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
normaal gesproken lukt t mij wel om dit soort "ongemakjes" weg te krijgen maar deze is echt bijzonder pittig! ik hoop dat iemand mij snel kan PMen of emailen!

Verwijderd

Je dient je bestanden te backuppen (uiterraard in veilige modus, of d.m.v. een linux LiveCD/DVD).
En vervolgens je OS opnieuw te installeren, dit scheelt je enorm veel tijd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Backup maken door van een Knoppix of Ubuntu live CD op te starten, en Windows overnieuw installeren na de harde schijven te formatteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:25

j3r

wat bij mij vaak heeft geholpen is Mallwarebytes downloaden en installeren. Vervolgens in safe-mode opstarten en mallwarebytes laten scannen. Ook is het handing om dmv start-->msconfig in het opstart menu te kijken om te zien of daar malafide bestanden / paden staan (denk aan vage .EXE bestanden) en vink deze uit.

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bij mij heeft Microsoft Security Essentials gewoon zo'n soortgelijk virus verwijderd.
Worm: Win32/Phorpiex.B
VirTool: MSIL /Injector.gen!I
Pagina: 1