Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Zit sinds 2007 op BF2 met: Core2Duo E6600 / 4GB pc6400 mem / Asus P5BDeluxe mobo en een Nvidia GTS250.

De mogelijkheden om deze kut te upgraden vind ik vrij beperkt voor merkbare verschillen, misschien op SSD na. Dus nu op zoek naar een nieuwe kit die bovengemiddelde FPS in BF3 oplevert. Het hoeft niet allemaal op Ultra. Verder moet de kitlist naast BF3 ook gewoon een snelle bak opleveren voor concurrent use van browsen/NABnzbd/parsing/photoshop/winamp. Verder geen hardcore OC'er.

Na wat puzzelen kom ik uit op:

Asus P8Z68-V PRO Gen3 (twijfel over de ASRockExtreme4Gen3, lees veel over DOAs en BSODs)
WD Caviar Green WD20EARX - 2 TB - SATA-600
Crucial m4 - 128 GB - SATA-600
Corsair Vengeance geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3
Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz processor
ASUS ENGTX560 Ti 1 GB
Scythe Mugen 2 Rev. B
Cooler Master Silent Pro Gold 800W
Cooler Master CM 690 II Advanced

Ik twijfel met name aan de videokaart, misschien een HD6950 en een switch naar ATI en de mobo.
Wie zou wat anders doen binnen het budget van €1300? Iemand ervaring met BF3 performance in combinatie met een SSD en bijvoorbeeld Windows7 64bits?

Groet,
Liam1701

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:44:
De mogelijkheden om deze kut te upgraden vind ik vrij beperkt voor merkbare verschillen
:+

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 01:40
Hahahaha _/-\o_

Maar ff serieus :9 ik zie het dus als een gamebak en daar is altijd 1 ding belangrijk: de grafische kaart. Je hebt nu zo'n mooie Intel cpu van ongeveer 200 euro. Maar een AMD cpu van 100 euro in combinatie met een 100 euro meer kostende grafische kaart is een veel sneller in games. En dit is vaak het enige punt waar je een groot verschil merkt. Kijk of het renderen in photoshop nu 15 of 17 seconde duurt kan geen hond schelen(dit kan zelfs ook via de grafische kaart). Maar of jouw game met 40 of 60 fps draait, dat scheelt heel veel. Dus mijn advies is koop een AMD processor bijvoorbeeld zoiets:
pricewatch: Asrock 870 Extreme3 R2.0 (<- super bord btw voor die prijs!)
pricewatch: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition

En steek de rest van je geld in een grotere SSD of grafische kaart want hier zul je veel meer winst vinden ;)

Specs

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Solid_Aapie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:22:
[...]

Hahahaha _/-\o_

Maar ff serieus :9 ik zie het dus als een gamebak en daar is altijd 1 ding belangrijk: de grafische kaart. Je hebt nu zo'n mooie Intel cpu van ongeveer 200 euro. Maar een AMD cpu van 100 euro in combinatie met een 100 euro meer kostende grafische kaart is een veel sneller in games. En dit is vaak het enige punt waar je een groot verschil merkt. Kijk of het renderen in photoshop nu 15 of 17 seconde duurt kan geen hond schelen(dit kan zelfs ook via de grafische kaart). Maar of jouw game met 40 of 60 fps draait, dat scheelt heel veel. Dus mijn advies is koop een AMD processor bijvoorbeeld zoiets:
pricewatch: Asrock 870 Extreme3 R2.0 (<- super bord btw voor die prijs!)
pricewatch: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition

En steek de rest van je geld in een grotere SSD of grafische kaart want hier zul je veel meer winst vinden ;)
Je kunt er ook wel gewoon een 2500k uitpersen en een wat betere videokaart voor 1300 euros. Echt wel. Dat bord wat jij aanraadt zit ver onder zijn prijsklasse. Kijk even naar de eerdere linkjes en probeer het dan nog eens.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
HD6950 en dan flashes naar HD6970. Wel de 2GB nemen, en pas op ook dan: niet alle merken kunnen geflasht worden.

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 14-02 01:40
Liveshort schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:30:
[...]

Je kunt er ook wel gewoon een 2500k uitpersen en een wat betere videokaart voor 1300 euros. Echt wel. Dat bord wat jij aanraadt zit ver onder zijn prijsklasse. Kijk even naar de eerdere linkjes en probeer het dan nog eens.
Ik denk niet dat jij mijn punt helemaal begrijpt. Het is toch sowieso een verkeerde beredenering om naar prijsklasse te kijken als het gaat om producten aanschaffen? Je wilt een moederbord met alle toeters en bellen maar niet overklocken. Waarom zou je dan 170 euro uitgeven aan een moederbord? Hou dat geld lekker in je zak voor andere leuke dingen. Je moet kijken naar je wensen, niet na de prijs. Een moederbord van 80-100 euro voldoet prima.
Als je toch een snelle pc wilt kan je dan overstappen naar een snellere cpu/gpu of ssd. En er staat boven de AMD links het grote woord: voorbeeld. Om weer te geven dat het goedkoper kan, dat betekend niet dat ik zeg dat die perse dat moet aanschaffen.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat we het hier hebben tegen een nieuwe tweaker, dus alle geavanceerde dingen zoals een 6970 flashen en overklocken achterwegen laten.

Specs

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 09:53
Zou idd niet teveel uitgeven aan het moederbord als je toch niet gaat oc'en . bordje van 100 euro voldoet dan prima en zijn kwalitatief net zo goed. als het echt een gamebak moet worden zou ik niet gaan voor AMD, zal best vloeken in de kerk zijn op Tweakers, maar Intel presteert gewoon beter. punt uit :)

Pak een mooie videokaart erbij (6950, of als je het echt goed wilt doen de 7950/7970) , zorg dat je een goede PSU hebt en gaan met die banaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok deze post had elders gemoeten, toch bedankt voor de tips. Eenvoudiger mobo en betere GPU.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik snap de titel niet goed. had het niet kutlist moeten zijn :?

d:)b :henk d:)b

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Solid_Aapie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:50:
[...]

Ik denk niet dat jij mijn punt helemaal begrijpt. Het is toch sowieso een verkeerde beredenering om naar prijsklasse te kijken als het gaat om producten aanschaffen? Je wilt een moederbord met alle toeters en bellen maar niet overklocken. Waarom zou je dan 170 euro uitgeven aan een moederbord? Hou dat geld lekker in je zak voor andere leuke dingen. Je moet kijken naar je wensen, niet na de prijs. Een moederbord van 80-100 euro voldoet prima.
Als je toch een snelle pc wilt kan je dan overstappen naar een snellere cpu/gpu of ssd. En er staat boven de AMD links het grote woord: voorbeeld. Om weer te geven dat het goedkoper kan, dat betekend niet dat ik zeg dat die perse dat moet aanschaffen.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat we het hier hebben tegen een nieuwe tweaker, dus alle geavanceerde dingen zoals een 6970 flashen en overklocken achterwegen laten.
Weet je wat het is? Het punt met voorbeelden geven is meestal dat mensen het gelijk aannemen als advies. En zeg nou zelf, een bordje van 60 euro met een 'verouderde' chipset aanraden is niet echt een goed idee. Ik snap je punt over prijs/feature-verhouding. Toch is wat je betaald meestal ook wat je aan kwaliteit terug krijgt. Ook ik ben iemand die het niet uitmaakt of ik een Gigabyte of ASUS-moederbord in mijn PC heb zitten. Je betaalt voor wat je krijgt.

Waarom zou je maar 200 euro uitgeven aan je moederbord en processor als je een budget van 1300 euro hebt? Een i5 2500K met bijbehorend (goedkoper) bordje kan er wel vanaf.

Verder is mijn eerdere post inderdaad wat ongelukkig geformuleerd, dat klopt.

Wat betreft het gesprek over flashen e.d.: Het succespercentage ligt tegenwoordig behoorlijk laag. Koop gewoon direct een GTX570 of een HD6970. Dat moet lukken.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 11:10

iNFiNiTY-

pro

[b][message=37578779,noline]Iemand ervaring met BF3 performance in combinatie met een SSD en bijvoorbeeld Windows7 64bits?
Je zit als eerste in de tank of choppert! t.o.v iemand die met een normale HDD ''connect'' ;) De laadtijd is aanzienlijk korter.

[ Voor 6% gewijzigd door iNFiNiTY- op 28-01-2012 13:15 ]

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik zou deze twee nemen:
pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed

Van het geld wat je hiermee bespaart kan je zelfs eventueel een sli opstelling maken, maar hiermee heb ik geen ervaring.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 11:10

iNFiNiTY-

pro

SniperFox schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:21:
Ik zou deze twee nemen:
pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed

Van het geld wat je hiermee bespaart kan je zelfs eventueel een sli opstelling maken, maar hiermee heb ik geen ervaring.
pricewatch: EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8

Ben je d'r al bijna.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De mogelijkheden om deze kut te upgraden
Doe eens ff normaal. Er lopen hier ook dames rond...

Sowieso zoals al geroepen is:
[BBG Aanschaf] Gamesysteem

Voortaan aub de moeite nemen om te kijken wat al op een forum staat, dat scheelt het wiel opnieuw uitvinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.