PC-speakers (€100-€150)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Hallo iedereen,

Ben op zoek naar een simpel setje pc-speakers. Meestal heb ik een headset op (gamen) maar voor wat te youtuben etc. zou ik ook graag speakers hebben.

Mijn budget bedraagt €100-€150. Niet bijster veel maar mijn eisen liggen dan ook niet erg hoog. Ik wil gewoon een no-nonsense 2.0 of 2.1 setje. Niet te veel toeters of bellen dus. Als het geluid wat acceptabel klinkt ben ik al meer dan tevreden.

Heb al wat research gedaan en de M-Audio studiophile AV40 is blijkbaar wel vrij populair onder de pc-speakers. Ook de Klipsch Promedia 2.1 refurbs wordt her en der aangeraden. Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor de M-Audio omdat ie er lekker basic uitziet. Twee speakers en that's it. Maar uiteraard wil ik voor m'n geld wel de best mogelijke geluidskwaliteit dus daar hou ik dan ook het meeste rekening mee (naast het design).

Zouden jullie me op weg kunnen helpen? Alvast heel hard bedankt & een prettig weekend gewenst iedereen!

B.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Ik zou een losse versterker en 2 speakers halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
n0elite schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:12:
Ik zou een losse versterker en 2 speakers halen.
Dat advies lees ik ook vaak. Maar ik zit sowieso al met wat plaatsgebrek en zo'n versterker neemt toch al meteen wat plaats in hé. Dus daarom dat ik het ook graag compact zou houden. Of hoeft een deftige versterker niet per se groot te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Brick Top schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:16:
[...]

Dat advies lees ik ook vaak. Maar ik zit sowieso al met wat plaatsgebrek en zo'n versterker neemt toch al meteen wat plaats in hé. Dus daarom dat ik het ook graag compact zou houden. Of hoeft een deftige versterker niet per se groot te zijn?
Wat noem jij groot? Ik heb met hetzelfde dilemma als jou gezeten en ben voor losse speaker en versterker gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
n0elite schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:34:
[...]
Wat noem jij groot? Ik heb met hetzelfde dilemma als jou gezeten en ben voor losse speaker en versterker gegaan.
Groot... Euhm, drie dvd-spelers op elkaar ofzo? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Brick Top schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:36:
[...]

Groot... Euhm, drie dvd-spelers op elkaar ofzo? :D
Tsja, daar moet je wel aan denken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:48
Losse versterker is een al een killer voor je budget qua geluidspeakers. Overigens wel benieuwd wat je exact voor ogen dan hebt.

Zo'n m-audio zo een goede keuze zijn, kijk ook eens naar audioengine a2 (tikkie duurder, ook goede recensies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:58

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Voor rond de €50,- heb je een TA2020 of vergelijkbare versterker van ebay, ik weet er niet heel veel van maar hier op het forum zijn meerdere mensen zeer tevreden over het type versterker. Het kastje is ook nog eens niet veel groter dan een doosje eieren (voor zes eieren). Dan een paar speakers van marktplaats of eventueel bij Correct en je bent compleet. Zit je wel tegen je €150 aan

excuus voor de slechte eierdoos vergelijking :P

Edit:
Bijvoorbeeld 2x Mordaunt Short MEZZO 1 B of Mordaunt Short MS-904i

[ Voor 22% gewijzigd door bartvl op 27-01-2012 16:50 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCage
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-04 18:38
Ik heb zelf het grote broertje, de Mezzo 2 speakers, thuis staan waar ik zeer tevreden over ben. De Mezzo 1 voor die prijs is echt een koopje. Ze zijn alleen wel behoorlijk diep, dus als je ze naast een monitor gaat zetten op een bureau is dat misschien niet echt praktisch. Anders is dat zonder twijfel de best klinkende oplossing.

Ik heb overigens ook de Klipsch iFi staan. Gebruik eigenlijk alleen de subwoofer nog, maar die wil ik binnenkort toch vervangen. Die set mag je ook van me overnemen. Het uiterlijk moet je een beetje van houden, grijs/zilver, maar een beter klinkende 2.1 computerset is er eigenlijk niet.

[ Voor 30% gewijzigd door BCage op 27-01-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ben zelf best content met een setje AudioEngine A2, misschien tweedehands te vinden? Lekker compact en fijn geluid.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 10:11
Ben zelf ook opzoek naar zelfde prijs klasse en heb ook de AudioEngine A2 gezien maar mis je hier geen subwoofer bij voor bijvoorbeeld games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 11:27
Ik heb een setje AV40's staan en iedereen die hier komt is onder de indruk van het geluid, zeker voor die prijs (heb 109 betaald). Kan hem sterk aanraden ;)

Als je in de buurt van Enschede woont mag je wel een keer komen luisteren, neem een USB stick mee met je eigen muziek, wat mij betreft ben je welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Haha, bedankt voor de uitnodiging maar ik woon in België dus dan is het wel een eindje rijden. Maar ik heb net gezien dat de lokale shop 'm ook heeft staan dus ik ga daar is een keertje luisteren. :p

Bedankt voor de vele replies!
Pagina: 1