Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fkramerr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 22:50
Hallo tweakers,

Op het moment ben ik bezig om radius in te stellen op het netwerk.
De bedoeling is dat als mensen via wifi inloggen een gebruikersnaam en wachtwoord moeten invullen.
Dit zijn gebruikers uit de active directory met hun eigen wachtwoord.

In sbs 2008 kun je via NPS, radius op de juiste manier instellen.
Ik heb een radius client toegevoegd, en dat is de accespoint. Ook heb ik de nodige policys aangemaakt.
Natuurlijk heb ik op de accespoint het ip adres van de radius server weer ingesteld.
Toch krijg ik met bijvoorbeeld mijn mobiele telefoon geen wifi verbinding van de accespoint (er word wel om een username en password gevraagd)

Ik heb veel onderzoek gedaan op het internet en al veel stappen plannen uitprobeerd maar het wil maar niet lukken. Weet iemand hier misschien hoe ik dit op een goede manier aan de praat krijg.
Ik gebruik SBS2008 en een linksys router.

Alvast bedankt,

:)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wat voor meldingen krijg je in de eventvwr ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Heeft je server een certificaat welke gebruikt kan worden voor PEAP authenticatie?

Je kunt dit controleren in Network Policy Server bij je network policy welke je gebruikt om toegang te verlenen. Hierbij gebruik je PEAP als verificatiemethode. Door op "bewerken" te klikken bij je EAP-type kun je kijken welk certificaat gebruikt wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door AK47 op 27-01-2012 18:10 ]

• Fkramerr
Ja de server heeft een certificaat en werkt met peap authenticatie

[ Voor 23% gewijzigd door Fkramerr op 27-01-2012 18:14 ]

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Komen je RADIUS requests binnen vanaf het accesspoint op Win2K8 server? Check ook de logs... C:\Windows\System32\LogFiles

Heb je het al met een andere client geprobeerd?

• Fkramerr
Het request komt binnen op de accespoint, die stuurt dat door naar de server en daar komt het ook inderdaad binnen. Er komt een melding "Acces granted for user ......" Op dit moment is het zover dat ik wel verbinding krijg op een client, maar beperkte verbindings mogelijkheden heb. Ik zal maandag de logs nog even nalopen, omdat ik op dit moment thuis ben en geen toegang heb tot de server.

• Fkramerr
Weet iemand misschien hoe ik deze certificaten naar een mobiele telefoon stuur?
Pagina: 1