windows 7 niet meer opstartbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperDTC
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 21:22
Hallo,

ik heb windows 7 op mijn hardeschijf staan, nu heb ik windows xp op dezelfde partitie geïnstalleerd als waarop windows 7 staat. Als ik mijn pc nu aanzet start deze automatisch windows xp op. Hoe zorg ik ervoor dat ik windows 7 kan opstarten?

Groeten,
Jasper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 12:14

j3r

start --> uitvoeren --> MSCONFIG -->enter
ga hier naar tabblad BOOT.INI en check of daar een pad staat die verwijst naar Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperDTC
Wat J3r net postte heb ik gisteren gedaan, en toen heb ik het bestand boot.ini helemaal leeggemaakt ( ja weet ik dat was geen slimme zet). Het gevolg is dat, als ik windows xp probeer op te starten de melding " windows kan niet worden gestart of niet kan worden gevonden of is bechadigd: <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw." Hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Monkey Ass schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:40:
nu heb ik windows xp op dezelfde partitie geïnstalleerd als waarop windows 7 staat.
Als je het op dezelfde partitie hebt gezet heb je je Win7 installatie gewoon overschreven.

Je probleem met het starten van XP kan je wel oplossen door de repair functie op de XP cd te gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door Rupie op 27-01-2012 19:38 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperDTC
Ok, mijn bedoeling was om windows 7 weer opstartbaar te krijgen, dat gaat dus niet meer lukken.
Dan moet ik maar opnieuw windows 7 installeren. Toch bedankt voor het meedenken iedereen.

[ Voor 5% gewijzigd door JasperDTC op 27-01-2012 19:54 ]

Pagina: 1