Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met de verkenner en Bibliotheek van Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:49
Beste mede tweakers,

Ik heb gisteren mijn laptop opnieuw geinstalleerd met windows 7 Ultimate 64 bits.
Nu heb ik 2 probleempjes.

1) Je kan via de Windows startbutton, rechtse muisknop de verkenner openen, dit werkt helaas niet bij mij. Ik krijg de verkenner dus via dit snelmenu niet geopend. Eigenschappen hierin krijg ik wel geopend.

2) Als ik de verkenner open via de map bureau-accessoires zie ik mijn bibliotheek niet in de verkenner staan. Als ik via start, afbeeldingen of documenten of muziek naar de verkenner ga, dan komt de bibliotheek wel naar voren. Hoe krijg ik de bibliotheek weer zichtbaar in de verkenner.

Ik heb het hele internet al afgezocht, maar vind niet echt een antwoord op dit probleem.
Ja herinstalleren wordt er gesuggereerd, maar dat lijkt me ook niet de oplossing.

Het is opzich een klein probleem, maar het zou fijn zijn als iemand de oorzaak weet en eventueel een oplossing weet.

Alvast bedankt voor de moeite.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Bij puntje 1: wat gebeurt er dan wel? Helemaal niets? Start er wel een proces of dat ook niet?

Zijn beide systemen toevallig geïnstalleerd met hetzelfde medium toevallig? Het klinkt namelijk alsof er gewoon iets verkeerd zit in het installatiemedium, want 2 systemen met exact hetzelfde probleem is toch wat vreemd. Zijn het beide OEM licenties? Of gaat het om een stukje programmatuur dat niet helemaal op de officiële manier verkregen is?

Desktop | Server | Laptop

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:22
Met ^^

En check ook de eventviewer even. Dit klinkt behoorlijk als een gare installatie. Of iets installatie om zeep heeft geholpen en schijnbaar doe je het op beide machines.

• mistervis007
Rupie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:45:
Bij puntje 1: wat gebeurt er dan wel? Helemaal niets? Start er wel een proces of dat ook niet?
Er gebeurd dan helemaal niets helaas.
Er start niets, en er is ook geen verhoging in het CPU en memory usage waar te nemen.
Zijn beide systemen toevallig geïnstalleerd met hetzelfde medium toevallig? Het klinkt namelijk alsof er gewoon iets verkeerd zit in het installatiemedium, want 2 systemen met exact hetzelfde probleem is toch wat vreemd. Zijn het beide OEM licenties? Of gaat het om een stukje programmatuur dat niet helemaal op de officiële manier verkregen is?
Ik had net nog even gecheckt, maar bij dat andere systeem is dat niet van toepassing, dacht mijn vriendin, maar bij controle bleek dat niet het geval te zijn.

Beide zijn wel geinstalleerd met dezelfde DVD, maar de laptop waar het probleem mee is, heb ik met betreffende DVD geinstalleerd waar ik eerder op die dag SP1 en alle updates tot januari in heb geslipstreamd.
Zo het dan ergens bij het slipstreamen zijn fout gegaan?
Lijkt me sterk, maar ik weet het ook niet.
Ik heb namelijk een 32 bits en een 64 bits DVD met windows 7 SP1 geslipstreamd en beide op de laptop geinstalleerd om te testen.

[ Voor 13% gewijzigd door mistervis007 op 27-01-2012 22:24 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• mistervis007
Craven schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:48:
Met ^^

En check ook de eventviewer even. Dit klinkt behoorlijk als een gare installatie. Of iets installatie om zeep heeft geholpen en schijnbaar doe je het op beide machines.
In de logboeken is niets bijzonders terug te vinden helaas.
Maar zoals ik hierboven al aangeef is het maar van toepassing op 1 systeem, foutje van de vriendin 8)7 (zal het meteen even aanpassen in de startpost).

De rest van windows werkt perfect, kan nergens ook een andere fout ontdekken.
Daarom vind ik het ook zo apart.

Maar eigenlijk adviseer je me toch om windows opnieuw te installeren, daar het lijkt dat de installatie om zeep is.
Of is dat niet nodig, daar windhoos voor de rest prima werkt en er geen problemen/conflicten zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door mistervis007 op 27-01-2012 22:39 ]

Verwijderd

volgens mij is er een optie bij windows7 om de bibliotheken niet in navigatie venster weer te geven...
denk niet dat dat het is maar goed... dacht ik zeg het ff

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
wat doet WIN+e ?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• mistervis007
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:30:
volgens mij is er een optie bij windows7 om de bibliotheken niet in navigatie venster weer te geven...
denk niet dat dat het is maar goed... dacht ik zeg het ff
Het zou goed kunnen dat er zo'n optie is, maar de vraag is dan, waar kan ik die vinden?

• mistervis007
Dat werkt, maar kom dan in de verkenner zonder bibliotheken terecht.

Verwijderd

mistervis007 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:05:
[...]

Het zou goed kunnen dat er zo'n optie is, maar de vraag is dan, waar kan ik die vinden?
Organize->layout, linksboven in de verkenner.
Afbeeldingslocatie: http://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2011/03/Layout-Menu.png

• Tens
mistervis007 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:05:
[...]

Dat werkt, maar kom dan in de verkenner zonder bibliotheken terecht.
vreemd, ik vind wel een aantal hits als ik zoek op 'no libraries explorer'

Misschien heb je iets aan deze tutorial:
http://www.sevenforums.co...move-navigation-pane.html

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• mistervis007
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:06:
[...]

Organize->layout, linksboven in de verkenner.
[afbeelding]
En dat is het hem nu net, dat kan ik allemaal doen, maar als ik eenmaal in het layout (indeling) submenu ben, dan staat daar geen Libary pane (bibliotheken) bij.

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/4433/libarypane.jpg

Deze oplossing klinkt erg aannemelijk en ik ben die zelf ook al meerdere malen tegengekomen.
Maar ook dan gaven gebruikers aan dat er geen knop als Libary pane bestaat.

Ik heb het ook nog even gecheckt op 2 andere pc's (die wel een "goede" installatie van Win7 hebben) maar ook daar was geen libary pane te vinden.

Zou mooi zijn als die optie er inderdaad wel was, maar helaas.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mistervis007 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:11:
Ik had net nog even gecheckt, maar bij dat andere systeem is dat niet van toepassing, dacht mijn vriendin, maar bij controle bleek dat niet het geval te zijn.

Beide zijn wel geinstalleerd met dezelfde DVD, maar de laptop waar het probleem mee is, heb ik met betreffende DVD geinstalleerd waar ik eerder op die dag SP1 en alle updates tot januari in heb geslipstreamd.
Zo het dan ergens bij het slipstreamen zijn fout gegaan?

Lijkt me sterk, maar ik weet het ook niet.
Ik heb namelijk een 32 bits en een 64 bits DVD met windows 7 SP1 geslipstreamd en beide op de laptop geinstalleerd om te testen.
Dan is er waarschijnlijk bij het slipstreamen iets niet goed gegaan. Zelf heb ik geen ervaring met het slipstreamen van updates in 7, maar ik weet van XP dat als je losse updates met bijv. nLite gaat slipstreamen dat het nog wel eens mis gaat... Gelukkig is er een post-SP3 updatepack met zo'n beetje alles bij elkaar :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Waar heb je de installatie vandaan?
Als ie uit de nieuwsgroepen/torrent komt heb je grote kans dat er al het 1 en ander is "aangepast" en zit daar het probleem.
Als je een "geldige" serial hebt ga dan op zoek naar een goede/onaangepaste (msdn/technet) versie waar sp1 al in zit.

Heb je de installatie media ook geinstalleerd gehad zonder sp1 erin geslipstreamed? En was alles toen wel oke?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 11:51 ]

• mistervis007
Tens schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:35:
[...]

vreemd, ik vind wel een aantal hits als ik zoek op 'no libraries explorer'

Misschien heb je iets aan deze tutorial:
http://www.sevenforums.co...move-navigation-pane.html
Ja die vond ik ook inderdaad, maar die gingen er allemaal over, dat wel de map libary's in de explorer stond, maar niet de submappen (Afbeeldingen, Documenten, Muziek, Video's)
Uiteraard heb ik die oplossingen allemaal geprobeerd, maar die werkten niet, daar ik niet het icoon Libary's in de explorer heb staan.

Maar de link die jij me stuurde had ik nog niet gevonden en heb hem meten even geprobeerd.
Maar helaas krijg ik bij stap 9 de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img862.imageshack.us/img862/6242/fouto.jpg

En helaas het werkt dus niet.....

• mistervis007
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:50:
Waar heb je de installatie vandaan?
Als ie uit de nieuwsgroepen/torrent komt heb je grote kans dat er al het 1 en ander is "aangepast" en zit daar het probleem.
Als je een "geldige" serial hebt ga dan op zoek naar een goede/onaangepaste (msdn/technet) versie waar sp1 al in zit.

Heb je de installatie media ook geinstalleerd gehad zonder sp1 erin geslipstreamed? En was alles toen wel oke?
Het installatiemedium komt van msdn/technet.
En ja ik heb de media ook geinstalleerd gehad zonder SP1 erin geslipstreamd en dat gaf geen problemen, alles werkte toen naar behoren.

De 32 bits versi die ik heb geslipstreamd, werkt ook perfect zoals het hoort.

Dan zal het dus toch wel aan de 64 bits slipstream liggen vermoed ik helaas.

• Tens
Dat kan zijn omdat je geen rechten hebt wellicht.

Heb je meerdere gebruikers, of heb je handmatig de locatie gewijzigd oid?

• mistervis007
Tens schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Dat kan zijn omdat je geen rechten hebt wellicht.

Heb je meerdere gebruikers, of heb je handmatig de locatie gewijzigd oid?
Het lijkt me dat ik als administrator toch volledige rechten heb, dat heb ik aan moeten vinken, volledig beheer.
Daarbij is er maar 1 account, het administrator account.

Aan de locatie heb ik ook niets veranderd.

Dat is het helaas ook niet.

• mistervis007
Vandaag staan ineens de bibliotheken weer in de verkenner en werkt ook de snelkoppeling via menu start weer, van uit het niets!

Ik weet niet hoe het kan, maar het werkt weer.
Misschien dat een update dit gefixt heeft :)

Pagina: 1