Toon posts:

EAX op HiFi set??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat...?
Mijn vriendje heeft dus net een SB Live
aangeschaft en daar is het geluid DUS mooi van!!
En ik heb maar een Sb128PCI ;(
Maar ik heb wel het geld voor een SB Live *D
Alleen nu vraag ik me af of het ook de
moeite waard is..
Ik heb deze stereo:
Technics IMPACT 760
Specs:
AC3 / DTS voorbereid(Wat is dat?Digitaal?) Dolby Pro Logic decoder ingebouwd
Totaal vermogen Home Theater mode van 330 Watt: 2 x 100W + 70W + 2 x 30W
tri-amp versterker

Nou is mijn vraag dat als ik een Live koop dat deze EAX
dan ook op mijn stereo setje afgespeeld kan woorden....

ThanX voor je hulp!

Verwijderd

Je kan hem wel aansluiten maar dan heb je geen EAX wel stereo, maar dat heb je nu ook al lijkt me, dus onverstandig

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Op vrijdag 23 maart 2001 15:03 schreef larsieboy het volgende:
Je kan hem wel aansluiten maar dan heb je geen EAX wel stereo, maar dat heb je nu ook al lijkt me, dus onverstandig
Is het niet zo dat de EAX ook via de digitale uitgang gaat, aangezien de FPS1500 ook eax kan laten horen.

Nou moeten we dus nog even zien te weten of er een digitale ingang op zit. Dat lijkt me wel trouwens want anders heeft dat AC3 ondersteuning ook weinig zin.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ew was het niet zo dat het niet uit haalt wat voor boxen je had voor eax. eax zijn alleen maar een paar filters enzo en wat berekeningen om echos toe te voegen enzo. zelfs al heb je maar 2 gewone boxen kan je eax nog aanzetten

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

EAX op HiFi set, kan dat??
[knip]
AC3 / DTS voorbereid Dolby Pro Logic decoder ingebouwd
Ja dat kan dus. Je hebt een zogenaamde 5.1 input. Daar kan je de front en rear aansluitingen van je live op aansluiten. Dan doet je versterker helemaal niet decoden (mooie zin). En heb je gewoon EAX over 4 boxen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Zie je wel had ik toch gelijk. Die Larsieboy zit gewoon een beetje onzin uit te kramen. Je live moet gewoon decoden that's all. Maar strago, heeft dat apparaatje nou een digitale ingang, er staat niets over op de site van technics.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ac-3 voorbereid. Dat is een spannende term om te vertellen dat er naast de standaard stereo inputs, een zogenaamde 5.1 input opzit, waar je een DVD speler met ingebouwde decoder op kan aansluiten. Of, zoals in dit geval, een SB-live op de twee front en de surround inputs. Dus geen digitale aansluiting nodig, want geen DD/DTS decoder aanwezig...

dit is misschien nog wel een leuke voor in de FAQ, beidewee.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Mooi gesproken JvS :).

Eax is best grappig. Het zijn allemaal leuke logaritmen die je ook vind in veel effect apparatuur waar je normaal racks mee kan vullen. Vooral handig is de reverb, maar EAX is nog wel meer dan dat. Maar om ook een beetje met de "postionele audio" mee te kunnen doen hebben ze ook maar de vier speakers ondersteund. Maar dat is dus helemaal niet nodig.

Jag

Verwijderd

Oke Oke ik ging er van uit dat die setjes van tegenwoordig geen 5.1 input hadden en was dus te lui om effe te kijken sorry!! Maar digitaal EAX decoden met een stereo lijkt me wel een beetje onzin!!
Goed goed ik ga maar slapen kijken of ik morgen wakkerder ben :z :z

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

EAX decoden:? EAX is een soort DSP, dat hoeft helemaal niet meer gecode te worden zoals Dolby digital ofzo.

Jag

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Kan, goed opletten:

Neem versterker die dolby digital kan DOORGEVEN.. dus niet encoden. Daar heb je 6 tulpaansluitingen op (2 x l, 2 x r, ctr, woofer) waarvan je met AEX, bijv je Live de 2 x l en 2 x r mooi kan gebruiken. Owjah, moet je er geen dvd aan zetten ;)

Werkt bij mij prima, klinkt best goed, ik mis bij films dus alleen me center speaker, maar dat komt met me 5.1 ooit wel eens :)

Succ6!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een digitale aansluiting op..
(soory wegens compu probleme konk ff niet online kome!)
Nou krijg ik 4 speakers wel aan de praat met EAX maar behalve die center speaker |:(
(Hoe) kan ik die aan de praat krijgen?

Strago

PS:Allemaal (alvast) bedankt voor jullie hulp!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

EAX is softwarematig, dus je kan lullen wat je wil over digitale output bla, maar als je gewoon front en rear goed aansluit, hooe je gewoon die environmental audio shit

\o/

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Op zaterdag 24 maart 2001 20:53 schreef Strago het volgende:
Er zit een digitale aansluiting op..
Duh, AC3 en DTS voorbereid, lijkt me vrij logisch dat hij dan een digitale ingang heeft, anders heb je echt een kut setje.
Nou krijg ik 4 speakers wel aan de praat met EAX maar behalve die center speaker |:( (Hoe) kan ik die aan de praat krijgen?
Eeeuh, ligt het aan mij of heb ik dat "probleem" ook met mijn DTT 2500, lijkt me opzich vrij logisch, want EAX is er toch alleen maar voor 4 speakers. Heb je trouwens wel een LIVE! 5.1 gekocht??? Die heeft namelijk Dolby Digital decorder ingebouwd, is wel zo leuk met dat setje van je

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een live gekocht (de verkoper raadde het ook aan en legde het best goed uit)
dit is `m:
Creative Labs SBLiveplatinum 5.1 (Retail)
kost wat maar dan heb je ook wat *D !
en dan werkt alles wel best!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb die set niet, maar d'r zit _echt_ geen digitale ingang op hoor. Dat digitale dingetje is de -out van je cd-speler. Heb toch wel vrij veel ervaring met setjes (en echtee sets) met dolby en heb ook op die site gekeken. Als er een digitale ingang op zat dan had de set minimaal een Dolby Digital decoder gehad, of anders een MD/DCC (het blijft technics ;)) recorder...
Duh, AC3 en DTS voorbereid, lijkt me vrij logisch dat hij dan een digitale ingang heeft, anders heb je echt een kut setje.
Als je er geen verstand van heb, geef dan geen antwoord. Er staat voorbereid. Szeeezzz..

Strago, gewoon aansluiten op de manier van m'n eerste post, dan heb je gewoon je 4 kanaals geluid van je live (eax, geëncode of whatever, geen verstand van:)) over je vier speakertjes lopen.

Die digi-out van je live kan alleen maar Dolby-digital (voor zo'n DTT setje) of stereo doorgeven, en dus niet het vierkanaals geluid...

Oh, en mensen het is een decoder, niet een encoder....

/edit
Foxman, waarom zeg je eerst dat er wel een digitale ingang op moet zitten en schrijf je vervolgens dit:
Heb je trouwens wel een LIVE! 5.1 gekocht??? Die heeft namelijk Dolby Digital decorder ingebouwd, is wel zo leuk met dat setje van je
Deze kaart decodeert het geluid dus voor je en stuurt dan 6 losse kanalen (voor die 5.1 input) naar buiten (als-ie echt een decoder heeft)... Je snapt het dus wel eeen beetje. Dan zal ik jou wel niet snappen:?.

Verwijderd

Topicstarter
Die digi-out van je live kan alleen maar Dolby-digital (voor zo'n DTT setje) of stereo doorgeven, en dus niet het vierkanaals geluid...
Dus ik dan met die digi-out het beste muzike luistere (van mijn pc af en van de tuner) :? ?

Verwijderd

Topicstarter
Strago, gewoon aansluiten op de manier van m'n eerste post, dan heb je gewoon je 4 kanaals geluid van je live (eax, geëncode of whatever, geen verstand van:)) over je vier speakertjes lopen.

Dat heb ik gedaan wat dit betekende:
Ja dat kan dus. Je hebt een zogenaamde 5.1 input. Daar kan je de front en rear aansluitingen van je live op aansluiten. Dan doet je versterker helemaal niet decoden (mooie zin). En heb je gewoon EAX over 4 boxen.
En dat werkt!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ok, nu alles rustig laten zitten. Die digitale uitgang van een live is een pisding (qua soort aansuiting). Nu heb je de beste methode. En inderdaad doet je center het niet, dat hoort....

Pagina: 1