Onscherpe tekst op: ok. ole 321-b d4

Pagina: 1
Acties:

• LordDhaos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2022
Ik heb sinds gisteren een ok. ole 321-b d4 LED tv (32") aangeschaft bij de mediamarkt, maar hoe ik ook pruts, ik krijg de letters op mijn beeld maar niet scherp. Ik heb alle instellingen van mijn tv al veranderd, maar of alles wordt waziger, of de letters krijgen een soort witte strepen door zich heen. Bij bijvoorbeeld de de B is de laagste rij pixels gescheiden van de rest door een rij witte pixels. Ook zijn de randen van letters vaak een mengeling van witte en zwarte pixels (waarbij wit vervangen word door de kleur van de achtergrond).

Ik gebruik een HDMI kabel en een Ati radeon HD6870, en mijn vorige beeldscherm (een LG flatron M197WD) had hier geen last van. Ik heb de cleartype text allemaal al geprobeerd, mijn refresh rates op allerlei Hz gezet (nu staat hij weer op 60 Hz, de hoogste die ik kon kiezen, ook al kan mijn scherm tot 85 Hz aan).

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat is de resolutie die je gebruikt? Zet hem eens op de native resolutie van je scherm ( 1920 x 1080 ).

• LordDhaos
Oeps, zo druk bezig dat ik vergeten was de resolutie te vermelden, haha.. Hij staat in ieder geval op 1920 x 1080, en ik heb alle andere resoluties ook geprobeerd, maar daar werd het niet beter van.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
LordDhaos schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:21:
Oeps, zo druk bezig dat ik vergeten was de resolutie te vermelden, haha.. Hij staat in ieder geval op 1920 x 1080, en ik heb alle andere resoluties ook geprobeerd, maar daar werd het niet beter van.
Vaak zit er een optie op de tv dat het om een computer bron gaat?

• LordDhaos
Bij deze tv wordt de VGA ondersteund als pc monitor, maar het lijkt me dat HDMI ook mogelijk moet zijn.

EDIT: Net even op VGA geprobeerd, maar ook daar heb ik het probleem met de onscherpe tekst. Het vervelende daarbij is dat de 1920 x 1080 resolutie daar geen oplossing is, en het scherm lijkt nog waziger.

[ Voor 49% gewijzigd door LordDhaos op 27-01-2012 15:31 ]

• LordDhaos
Bump. Heb nog steeds dit probleem, heeft iemand anders nog een idee?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Op de meeste tv's zit een optie die alle overscan uitschakelen en de pixels 1:1 weergeeft. Bij mijn Samsung heet dit "just scan", misschien heeft jouw tv ook zo iets en kun je dat proberen.

Verwijderd

Dat kan niet altijd. Bij mijn samsung LE40f is het onmogelijk om fatsoenlijk beeld te weergeven via HDMI. De overscan is horizontaal zelfs een ander percentage dan verticaal...

VGA zit er ook op, maar dat is nog waziger.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 16:17 ]

• LordDhaos
Hrmm.. dan moet ik er maar mee leren leven. Het is niet super erg ofzo, alleen het kan strakker. het rare is dat mijn PS3 er absoluut geen last van heeft en juist super strak beeld weergeeft.

Verwijderd

Omdat de PS3 720p doorgeeft?

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 22:50

H.Boss

Hugo Boss

Kijk is bij je ccc instellingen in de richting van pixels? Speel daar wat mee.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06

Prx

Mijn Philips TV heeft een zogenaamde PC-Mode (ja, dat moet ik los aanzetten).
Is er iets tussen jouw instellingen wat ook kan wijzen op een dergelijke instelling?
Pagina: 1