Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Facebook] Timeline privacy: verbergen vrienden werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds gister ben ik (perongeluk) overgegaan op Facebook timeline. Nu blijkt dat ik niet meer terug kan gaan naar het oude profiel. Opzich geen ramp als ik mijn privacy goed kan instellen.

In mijn oude profiel had ik ingesteld dat:
- Mijn gedane reacties niet zichtbaar waren voor vrienden e.d.
- Mijn berichten die op de timeline geplaatst werden niet zichtbaar waren voor vrienden e.d.
etc.

Ook stond hierin dat als ik vriend met iemand werd, dit niet zichtbaar werd. Nu met de overgang van de nieuwe timeline is het overgenomen dat reacties en berichten niet op mijn timeline verschijnen. Als ik naar mijn activiteitlogboek ga, dan staat hier ook keurig een slotje bij, met als ik daarop klik de tekst 'alleen ik'. Echter wordt wel weergeven met wie ik vrienden ben geworden op welk tijdstip. Dit wil ik ook afschermen voor iedereen. Ik kan alleen niet vinden waar ik dit kan verbergen. Wel per enkele activiteit, want dan moet ik op het rondje klikken. Ik wil alleen dat standaard alle vriendschappen verborgen worden (zoals in het oude profiel ook het geval was). Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Alvast bedankt

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:06
Ik weet het antwoord niet maar iedereen schijnt opeens die timeline door de strot geduwd te krijgen.
Grote min voor FB :(

Iedereen die tóch weet hoe je hier onderuit kan komen (en niet alleen in je eigen browser thuis),
ik zou het graag horen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb juist vandaag alles (wat kon) verwijderd van timeline, maar inderdaad, "belangrijke gebeurtenissen" en "vrienden" kan ik niet verwijderen.
Ik kom steeds dichter bij het verwijderen van mijn account. Maar nadeel daarvan is dat steeds meer mensen niet eens meer emailen, alles gaat via facebook dus ik ontkom er haast niet aan.

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:44:
Ik heb juist vandaag alles (wat kon) verwijderd van timeline, maar inderdaad, "belangrijke gebeurtenissen" en "vrienden" kan ik niet verwijderen.
Ik kom steeds dichter bij het verwijderen van mijn account. Maar nadeel daarvan is dat steeds meer mensen niet eens meer emailen, alles gaat via facebook dus ik ontkom er haast niet aan.
Dat laatste mag geen excuus zijn. Iedereen heeft een emailadres of een telefoonnummer. Als jij je FB verwijdert dan zullen mensen je moeten uitnodigen voor sociale dingen via een ander medium. Als iedereen zo denkt zoals jij dan zal het zichzelf ook in stand houden. FB is toch bedoeld om af en toe contact te zoeken met mensen die je IRL niet vaak ziet? Gewoon verwijderen, krijg je er bovendien een hoop vrije tijd voor terug.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:06
RemcoDelft schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:44:
Ik kom steeds dichter bij het verwijderen van mijn account.
Daar zat ik dus ook al aan te denken, de manier waarop dit gaat bevalt me niet.
Van de andere kant...zo heb je vage contacten wel allemaal op 1 plek.