Wi-Fi signaal versterken

Pagina: 1
Acties:

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-02 22:51
Beste Tweakers,

Ik kreeg zonet een belletje van m'n ouders dat ze op iBood een aanbieding zagen van een apparaatje dat het Wi-Fi signaal oppikt en weer versterkt uitzendt. Nu is dat apparaat puur om draadloze signalen te versterken, en aangezien er door het hele huis van m'n ouders netwerkkabels liggen dacht ik dat dat een beetje zonde is met zo'n onstabiel signaal.

Dus ik open even de pricewatch, er vanuit gaande dat er wel een signaalversterker te vinden is met een ethernet in de back en draadloos wi-fi in de front. Maar werkt het niet ook gewoon om een goedkoop wlan router te pakken, deze op de plek waar het signaal versterkt moet worden neer te zetten en aan te sluiten op een netwerkkabel en klaar is kees? Zou dan gaan om zoiets: pricewatch: TP-Link TL-WR740N. Zoniet, dan hoor ik graag hoe verder te gaan. :)

Groet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Ja, dat zou werken, maar ik zou toch wel kijken naar eentje met 300Mbps ipv 150Mbps. Die hoeven maar een paar euro duurder te zijn :) Welke er goed zijn zou ik niet precies weten, lees er wat reviews over zou ik zeggen.

The devil is in the details.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Dat is gewoon WDS

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:27

Eagle Creek

Breathing security

Dat werkt, mits het apparaat die functie ook ondersteund :). Voor de meeste geldt dat dit zo is, maar niet altijd.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Hoe heet die optie waar je dan naar moet kijken?
Ik wil graag dat mijn ouders, die aan het begin van de straat wonen, kunnen delen met mijn internet verbinding. Alleen zou ik niet weten waar ik naar moet zoeken.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:24

Rmg

kevinl schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:20:
Hoe heet die optie waar je dan naar moet kijken?
Ik wil graag dat mijn ouders, die aan het begin van de straat wonen, kunnen delen met mijn internet verbinding. Alleen zou ik niet weten waar ik naar moet zoeken.
heb je zicht op elkaar? dan is een point to point verbinding de meest simpele ( http://www.wifishop.nl/pr...point-to-point-bundel.htm ) bijvoorbeeld maar erg duur.

Een extender heb je niet zoveel aan, of je moet het ergens bij buren zetten die tussen jullie inwonen

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-02 22:51
Eagle Creek schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:18:
Dat werkt, mits het apparaat die functie ook ondersteund :). Voor de meeste geldt dat dit zo is, maar niet altijd.
Oké perfect, maar op welke functie moet ik letten dan?

• kevinl

kevinl

Yellow van

Rmg schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:25:
[...]

heb je zicht op elkaar? dan is een point to point verbinding de meest simpele ( http://www.wifishop.nl/pr...point-to-point-bundel.htm ) bijvoorbeeld maar erg duur.

Een extender heb je niet zoveel aan, of je moet het ergens bij buren zetten die tussen jullie inwonen
Hoezo gaat een extender niet werken? Er is zicht ze wonen aan de overkant. De afstand is 50 meter. Als ik mijn antenne op balkon plaats. Kunnen zij het signaal niet oppikken met de antenne van hun router? Alleen weet ik niet of ik nu een accespoint of router moet aanschaffen.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:28
Ik gebruik zelf dit apparaat pricewatch: TP-Link TL-WA801ND om het signaal van de overburen te versterken. Ik heb wel zo'n aluminium camping bord tegen de antennes aangezet als een soort schotel. Werkt buiten stormachtig weer perfect.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ja ik heb al gelezen dat de eventuele router van mijn ouders op repeater modus moet zetten. En dan kan ik internet delen. Heeft iets met WDS te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door kevinl op 27-01-2012 14:35 ]

• rvgorp
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-01 14:09
Het is wellicht handig voor ons om te weten hoe groot de onderlinge afstand is, en of je (zoals eerder gevraagd) zicht op elkaar hebt of bij het gebruik van eventuele externe (richt) antennes aangesloten op je router dit zou kunnen bewerkstellingen. Het gebruik van wifi antennes kunnen namelijk ook het signaal flink versterken. Zorg hiervoor dat je indentieke routers gebruikt waarvan je de antennes middels de juiste connectoren en kabel kunt vervangen door een flatpanels of richtantennes, en dat je hierop de mogelijkheid hebt om de router bij je ouders in te kunnen stellen als zijnde Repeater Bridge. Hiermee creeer je een draadloze verbinding tussen de beide routers en geef je jouw ouders een eigen draadloos netwerk waarmee ze kunnen connecteren.
Zo heb ik vroeger zelf een Repeater Bridge opstelling van 2 WRT54G routers gehad welke ik had voorzien van DD-WRT firmware. Door het gebruik van DD-WRT firmware kreeg de Repeater Bridge functionaliteit en ook nog de mogelijkheid het zendvermogen eens flink op te schroeven. De ene router had ik tevens voorzien van een 12 db Flatpanel antenne en de andere van een 8 db omni antenne. Hiermee had ik op 50 mtr afstand nog maximaal bereik en altijd een rete stabiele draadloze verbinding gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door rvgorp op 27-01-2012 15:33 ]

• kevinl

kevinl

Yellow van

rvgorp schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:08:
......
Zo heb ik vroeger zelf een Repeater Bridge opstelling van 2 WRT54G routers gehad welke ik had voorzien van DD-WRT firmware. Door het gebruik van DD-WRT firmware kreeg de Repeater Bridge functionaliteit en ook nog de mogelijkheid het zendvermogen eens flink op te schroeven. De ene router had ik tevens voorzien van een 12 db Flatpanel antenne en de andere van een 8 db omni antenne. Hiermee had ik op 50 mtr afstand nog maximaal bereik en altijd een rete stabiele draadloze verbinding gehad.
Bedankt voor je verhaal. De afstand is maar 50 meter. Dat moet ik met gewone extra antenne kunnen overbruggen. Ik ga even een goedkope WRT54G op de kop tikken.

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 20:49

Pixelmagic

Ubergeek

Iemand schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:52:
Ik gebruik zelf dit apparaat pricewatch: TP-Link TL-WA801ND om het signaal van de overburen te versterken. Ik heb wel zo'n aluminium camping bord tegen de antennes aangezet als een soort schotel. Werkt buiten stormachtig weer perfect.
Misschien even een late kick, maar ben naar iets vergelijkbaar op zoek om in mijn sleurhut gebruik te kunnen gaan maken van het (zwakke) netwerkt op de camping. Ik gebruikte tot voor kort een Alfa wifi booster op een netbook, werkte prima, maar voorzie nu wat problemen met mijn tablet.

Wat ik zou willen is dit: een 'kastje' (router?) laten inloggen op het wifi netwerk van de camping, en dat kastje stelt een nieuw wifi AP beschikbaar wat lokaal voor mijn tablet is.

Zou de hier genoemde TP-Link daar een optie voor zijn ??

[ Voor 0% gewijzigd door Pixelmagic op 08-03-2013 21:28 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Verwijderd

Let op:

Een repeater (of versterker), moet ingezet worden op de HELFT van het pad. Dus NIET bij jou in de buurt. Als het signaal bij jou aankomt, is het te zwak met ruis etc.... Wat doe jij? JIj zet een "versterker" in. Dus die versterkt dus OOK de ruis.

Je moet "goed" signaal versterken.

Dus als jouw afstand tussen twee punten bv. 50 meter is, dan zet de versterker op 25 meter!

Veel mensen vergeten dit. Dit geldt ook voor een kabel versterker bij kabel TV. Die zet je bij het punt waar de kabel van de kabelmaatschappij het huis binnenkomt (kan in de meterkast zijn, of uit de muur in je woonkamer).

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 17:23
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:22:
Let op:

Een repeater (of versterker), moet ingezet worden op de HELFT van het pad. Dus NIET bij jou in de buurt. Als het signaal bij jou aankomt, is het te zwak met ruis etc.... Wat doe jij? JIj zet een "versterker" in. Dus die versterkt dus OOK de ruis.

Je moet "goed" signaal versterken.

Dus als jouw afstand tussen twee punten bv. 50 meter is, dan zet de versterker op 25 meter!

Veel mensen vergeten dit. Dit geldt ook voor een kabel versterker bij kabel TV. Die zet je bij het punt waar de kabel van de kabelmaatschappij het huis binnenkomt (kan in de meterkast zijn, of uit de muur in je woonkamer).
Dat zou inderdaad zo zijn als het een analoog signaal was... Gelukkig bestaat WiFi uit digitale datastromen die vrij makkelijk te herhalen zijn (als ze maar compleet binnenkomen).
Zoals altijd het verhaal bij grote afstanden: denk ook eens aan een hogere gain ipv versterking van het signaal. Ik heb zoiets aan de gevel hangen. Werkt belachelijk goed.

while (! ( succeed = try ()));

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vergeet ook niet dat WIFI 2-weg verkeer is. Je zult, wanneer je een signaal gaat versterken, ook harder terug moeten praten wil het echt zin hebben. Overigens is de opmerking van het versterken van ruis ook gewoon van toepassing op een digitaal signaal hoewel in andere mate.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WindPowered schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:15:
[...]

Misschien even een late kick, maar ben naar iets vergelijkbaar op zoek om in mijn sleurhut gebruik te kunnen gaan maken van het (zwakke) netwerkt op de camping. Ik gebruikte tot voor kort een Alfa wifi booster op een netbook, werkte prima, maar voorzie nu wat problemen met mijn tablet.

Wat ik zou willen is dit: een 'kastje' (router?) laten inloggen op het wifi netwerk van de camping, en dat kastje stelt een nieuw wifi AP beschikbaar wat lokaal voor mijn tablet is.

Zou de hier genoemde TP-Link daar een optie voor zijn ??
Ik gebruik daar een netbook voor ( oude EEEpc van Asus )
de Alfa usb pikt het signaal op ( prepaid wifi wat officieel maar op een apparaat gebruikt kan worden )
Doordat de alfa een zwak signaal kan oppikken ( en bereiken ) is de verbinding goed tot zeer goed te noemen, waar de interne wifi van de netbook het af laat weten.
en via wifihotspot software doet het netbook dienst als pseudorouter.

De tablets, telefoons en andere aparatuur verbinden via mijn personal hotspot.

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 20:49

Pixelmagic

Ubergeek

FreshMaker schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 04:04:
[...]
Ik gebruik daar een netbook voor ( oude EEEpc van Asus )
de Alfa usb pikt het signaal op ( prepaid wifi wat officieel maar op een apparaat gebruikt kan worden )
Doordat de alfa een zwak signaal kan oppikken ( en bereiken ) is de verbinding goed tot zeer goed te noemen, waar de interne wifi van de netbook het af laat weten.
en via wifihotspot software doet het netbook dienst als pseudorouter.

De tablets, telefoons en andere aparatuur verbinden via mijn personal hotspot.
ik had ook al zitten denken aan zo'n oplossing, maar is bij elkaar nog al een gedoe, je moet de netbook aan hebben staan als je er gebruik van wilt maken enzo.

Ik had meer gehoopt op een kant-en-klare oplossing in de vorm van een repeater of router, desnoods met een maal setup bij aankomst op een camping.

Ben door een webshop gewezen op de Ruckus 2211 die wel zou kunnen doen wat ik wil, maar vind de prijs nogal stevig...

Dus andere suggestie's zijn welkom :)

PVoutput van mijn 4950Wp

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01 00:00

agaam

dit is mijn huisdier

WindPowered schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:14:
[...]

ik had ook al zitten denken aan zo'n oplossing, maar is bij elkaar nog al een gedoe, je moet de netbook aan hebben staan als je er gebruik van wilt maken enzo.

Ik had meer gehoopt op een kant-en-klare oplossing in de vorm van een repeater of router, desnoods met een maal setup bij aankomst op een camping.

Ben door een webshop gewezen op de Ruckus 2211 die wel zou kunnen doen wat ik wil, maar vind de prijs nogal stevig...

Dus andere suggestie's zijn welkom :)
ik heb deze gekocht en bevalt mij heel goed http://www.tcshop.nl/prod...30_74_75&products_id=1086
Pagina: 1