Op zoek naar headset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hallo,

Ik ben op dit moment op zoek naar een goede headset voor gaming en muziek. (met mic) Nu zou ik graag 7.1/5.1 willen (gezien dat 7.1 al rond de 120 verkrijgbaar is maar met bagger kwaliteit), maar dit heeft geen echte prioriteit. Ik wil gewoon goed muziek kunnen luisteren, goed games kunne spelen en in skype etc goed hoorbaar kunnen zijn.

Mijn budget ligt rond de 150 euro

ik zat te kijken naar:

http://www.informatique.n...-beach-ear-force-px3.html

maar lees ook dat deze redelijk mager is qua geluids kwaliteit.Heeft iemand ideeeën, tips etc waar ik op moet letten?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
je link doet het niet maar het moet deze zijn; http://www.informatique.n...-beach-ear-force-px3.html

let wel dat dit soort surround niet echt subliem is voor muziek. muziek normaal meestal stereo en dan wordt het omgezet naar fake 5.1 dat werkt gewoon niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Lunacy, leuke test inderdaad, valt me toch op dat de goedkopere headsets het een stuk beter doen dan de duurdere.

Jongeman, Klopt inderdaad, maar ik wil de 5.1 meer gebruiken voor gaming (vooral MMO's etc)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:05
Overigens werken 5.1 Headsets niet optimaal. er worden namelijk te veel drivers (speakerstjes dus) in 1 kant gedrukt. Zo krijg je erg kleine drivers terwijl ik dit geval de regel vaak is "hoe groter hoe beter". Dus qua geluidskwaliteit zelf kan een 5.1 headset niet op tegen een goede 2.0

Ook moet ik er even bij vermelden dat je met een 2.0 headset prima kan horen waar iemand zit. Dit komt doordat wij positie bepalen aan de hand van het verschil in tijd wanneer je linker oor het hoort en wanneer je rechter oor het hoort. Dit is prima te doen met een 2.0 headset.

5.1 headsets werken wel, maar ik zou er zelf nooit 1 halen.
Momenteel speel ik met een Sennheiser HD555 (word binnenkort verwisseld met een beyerdynamic MMX300) en een astro mixamp pro (apparaatje om de bovenstaande techniek goed toe te passen). Ik kan met deze combinatie precies horen waar iemand zit en zelfs op welke afstand ze zitten. Beter dan elke 5.1 headset die ik ooit op heb gehad, dat waren trouwens de roccat kave en een corsair gevalletje.

Ook kan ik met deze combinatie perfect muziek beluisteren en films bekijken zonder daar kwaliteit voor in te moeten leveren, kan namelijk erg simpel 5.1 aan en uit doen.

Is wel een redelijk prijzige combinatie, astro mixamp kost 120 euro ofzo, misschien even marktplaats/ebay in duiken dus. Een fatsoenlijke 2.0 headset heb je vanaf 50 euro.

Je zou ook voor de Sennheiser PC360 kunnen gaan, ik weet echter niet hoe deze het doet met surround enzo, maar dit heeft volgens mij meer met je geluidskaard te maken.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Je moet erg oppassen met 'gaming headsets', vooral de surround varianten zijn vaak erg slecht.
5.1/7.1 in een koptelefoon proppen is niet veel meer dan een gimmick!
Muziek is er al helemaal niet mee te beluisteren.

Ik heb verschillende headsets gehad (Steelseries, Tritton, Razer) en heb nu een Audio-Technica ATH-M50 met een Zalman clip-on microfoon. Geen van alle headsets die ik gehad heb verslaat deze combinatie!

Je bent in mijn ogen beter af met een degelijke stereo koptelefoon + losse mic.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Even een titelfixje gedaan, daarnaast kan ik je de Roccat Kave zeker aanbevelen! :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1