Windows 7 installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411494

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment draai ik op mijn pc windows 7 ultimate 32 bits. Ik wil graag overstappen naar 64 bits, en deze installeren op een nieuwe SSD, maar wanneer ik de DVD in de het station doe en ik reboot, start hij wel op vanaf de DVD, laadt hij de bestanden wel maar krijg ik op een gegeven moment alleen maar een leeg welkomsscherm. Ik heb dit ook op een andere PC gebeurt, maar hier start hij wel normaal op en krijg ik een welkomsscherm met de eerste stap (het kiezen van een land, etc).
Aan de dvd-drive ligt het niet, andere dvd's draait hij zonder problemen.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:05

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat is de onderliggende hardware? Is dat allemaal 64-bits geschikt? Als je 4GB memory of minder hebt is overstappen op 64 bit vrijwel zinloos overigens.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:42

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

een beetje weinig info zo,

maar zie je je SSD wel in het bios?, en staat AHCI aan?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jup, hij staat in de bios en AHCI staat inderdaad aan, maar dat maakt niet zoveel uit, want ik heb het ook al geprobeerd zonder SDD, dus gewoon met mn huidige schijven erin. Ook dan krijg ik alleen een blauw welkomsscherm en daar blijft hij hangen.

Ik heb overigens een Asus P5Q SE Plus, Intel Celeron E3200 CPU. En ik heb er nu 4GB RAM inzitten, maar heb nog wat reepjes geheugen liggen, vandaar dat ik over wil stappen zodat ik die ook kan gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Hm.

Dan zie ik zo geen oplossing.

Een bios update zou niet nodig moeten zijn op zo'n relatief nieuw bord (is wel een optie natuurlijk, er staan een paar met 'certain cpu compatibilitiy'),
SSD op een ander systeem formatteren zal ook niet werken.
Wat doet een andere bootschijf (bv vista/linux/win7 32bits)?

Beetje vergezocht: misschien wordt het beeld niet goed weergegeven en staat hij gewoon te wachten; een 'spatie' of 'enter' op het blauwe scherm doet ook niets?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even geprobeerd, maar nope, dat lukt ook niet.
Ik heb trouwens ook even geprobeerd om hem te installeren vanuit windows (Dus gewoon verkenner > setup), maar als ik dat doe begint hij wel met installeren maar blijft hij hangen op 6% bij het uitpakken van de bestanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 08:03

GB2

Is die dvd wel goed?

Is het niet toevallig een iso die je gebrand hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@GB2, die DVD is prima, op andere PC's start hij namelijk wel normaal op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Gooi je dvd anders is op een USB stick en probeer daar is van te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Lunacy: Heb ik ook al gedaan, krijg dan precies hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
ah oké, dat ligt het in ieder geval niet aan je boot media. Je zou het op een andere pc op je ssd kunnen installeren maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Test je geheugens eens?? Op een andere pc windows op je ssd installeren is not-done! Je hebt dan de verkeerde drivers en wellicht start je pc dan nieteens op als je ssd weer in de goede pc zit... Je zou eens kunnen proberen om de ssd op een andere pc te partitioneren en op een tijdelijke partitie de dvd van windows 7 zetten.
Dan moet je wel zien uit te vinden hoe je vanaf die partitie opstart, maar volgens mij hoeft dat niet zo'n probleem te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, jullie zullen het niet geloven, maar nadat ik het welkomsscherm 25 minuten op had staan begon hij opeens te draaien en kon ik installeren.. Ik helemaal blij, maar bij het installeren gaat het vervolgens weer mis :S ..
Ik krijg de foutcode 0x80070017 .. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Bij je foutmelding heb ik op google de volgende oplossing gevonden. Misschien kan je er iets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Anoniem: 411494 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:29:
Oke, jullie zullen het niet geloven, maar nadat ik het welkomsscherm 25 minuten op had staan begon hij opeens te draaien en kon ik installeren.. Ik helemaal blij, maar bij het installeren gaat het vervolgens weer mis :S ..
Ik krijg de foutcode 0x80070017 .. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
zou ik toch een andere DVD zoeken, of even een andere DVDspeler aansluiten:

eerste hit:

answers.microsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
http://benosullivan.co.uk...lling-windows-7-or-vista/
Ik denk dat het toch aan jou windows installatie kan liggen. Zoek een oudere of nieuwere versie van windows 7 64bit iso en probeer die uit.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Zo te zien zijn dus nog niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd.

Een nieuwe ISO proberen, dvd/cd speler vervangen kan ook een oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:00

j3r

eerste hit in google op die foutcode: LINK

wellicht is memory checken?

[ Voor 6% gewijzigd door j3r op 27-01-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het heeft me een dagje gekost (tussen tentamens leren door), maar dan heb je ook wat: heb nu windows 7 64bits lopen op mn ssd :) .. uiteindelijk inderdaad een andere versie met 2xspeed gebrand en die wilde met moeite installeren. Maar het is gelukt en ik ben een blij man!

Bedankt allemaal voor jullie hulp!
Pagina: 1