Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 13:58
Ik heb gisteren bij de Mediamarkt de Samsung S24A300BL gekocht voor €142 (BTW Weg ermee). Maar toen wilde ik er een kabel bijkopen en die was €26, nou dat leek me wel wat duur, dus ik heb thuis even zitten kijken en deze lijkt mij wel een mooie. Nou wilde ik vragen of deze op mijn monitor/pc past.

Ik heb volgens deze afbeelding
Monitor: DVI-D (DVI Digital) Dual Link
PC: DVI-I (DVI Digital & Analog) Dual Link
Afbeeldingslocatie: http://www.computerwoorden.nl/woorden/wdb/gif/dviaansl.jpg

Zou die kabel dan passen en is het een goede keus.

Alvast bedankt.

P.s. Ik wist niet goed waar dit thuishoorde dus als het fout is graag verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Ja, de kabel gaat passen.

Overigens zegt de prijs niet heel veel. Waar je naar moet kijken is de bouwkwaliteit. Is de kabel heel dik en degelijk of is hij juist slap en heel dun? Zien de aansluitingen er degelijk uit?
Dat zijn de dingen waar je op moet letten.

Maaruh, zat er niet een kabel bij de monitor?

Oja, volgens mij klopt het plaatje niet helemaal. Dual link word altijd aangegeven als DVI-DL. En die aansluiting heeft je monitor niet.

[ Voor 19% gewijzigd door ChojinZ op 27-01-2012 12:30 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 13:58
Er zat alleen een vga kabel bij...

En wil jij nu zeggen dat ie niet past? Want door die laatste regel ben ik in de war

Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Dual link is backwards compatible met single link. Daarnaast zou het geen probleem moeten vormen dat je een DVI-I aansluiting op je videokaart hebt en een DVI-D kabel hebt (andersom zou lastiger zijn). Dus volgens mij moet gewoon lukken. Kijk anders hier nog even :)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Famous Copra schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:42:
Er zat alleen een vga kabel bij...

En wil jij nu zeggen dat ie niet past? Want door die laatste regel ben ik in de war

Dankje
Hij past wel. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. ;)

DVI-DL word niet ondersteund door je monitor. Maar als je een DVI-DL gebruikt werkt het wel alleen heb je de voordelen van DVI-DL niet. De kabel zal dan gewoon werken als een DVI-D kabel. Maar in jouw situatie is dat ook wenselijk. :)
Bansheeben schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:54:
Dual link is backwards compatible met single link. Daarnaast zou het geen probleem moeten vormen dat je een DVI-I aansluiting op je videokaart hebt en een DVI-D kabel hebt (andersom zou lastiger zijn). Dus volgens mij moet gewoon lukken. Kijk anders hier nog even :)
Dit dus!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640