Ben wat aan het spelen met Digital Photo Professional i.p.v. met Adobe Bridge / Photoshop CS5.5
Ik schiet uitsluitend in RAW met m'n 1Dmk4.
Wat me opvalt is dat als ik de foto's open in DPP, de foto's er al wat helderder uitzien dan in Adobe Bridge (CameraRAW).
Heb dus een foto naar wens aangepast in DPP en als ik deze dan vervolgens in PS open, zijn de kleuren weer compleet anders.
Heb al gebprobeerd door de foto uit DPP te exporteren naar JPG, TIF 8bit & TIFF 16bit, maakt allemaal geen verschil.
Dacht zelfs dat mijn pc wellicht wat vervuild was dus een schone install gedaan, probleem blijft.
Plaatje als voorbeeld van een verschil in export:

(Klik voor groter)
Ik snap 't dus echt niet.
Als het nou tussen 2 verschillende monitoren was, oké, dan kan ik er nog inkomen.
Maar tussen 2 paketten... nee.
Als iemand tips/suggesties heeft, graag!
Ik schiet uitsluitend in RAW met m'n 1Dmk4.
Wat me opvalt is dat als ik de foto's open in DPP, de foto's er al wat helderder uitzien dan in Adobe Bridge (CameraRAW).
Heb dus een foto naar wens aangepast in DPP en als ik deze dan vervolgens in PS open, zijn de kleuren weer compleet anders.
Heb al gebprobeerd door de foto uit DPP te exporteren naar JPG, TIF 8bit & TIFF 16bit, maakt allemaal geen verschil.
Dacht zelfs dat mijn pc wellicht wat vervuild was dus een schone install gedaan, probleem blijft.
Plaatje als voorbeeld van een verschil in export:

(Klik voor groter)
Ik snap 't dus echt niet.
Als het nou tussen 2 verschillende monitoren was, oké, dan kan ik er nog inkomen.
Maar tussen 2 paketten... nee.
Als iemand tips/suggesties heeft, graag!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 11:23 ]