offtopic:
ik weet niet precies in welk board deze vraag nou het beste valt, maar gezien er SMTP gegevens van een domein bij komen kijken, mik ik dus op I&E
ik weet niet precies in welk board deze vraag nou het beste valt, maar gezien er SMTP gegevens van een domein bij komen kijken, mik ik dus op I&E
Ik gebruik voor een forum SMF 2.0 (Simple machines)
Ben hier erg over te spreken, maar 1 ding zit me niet lekker.
Je kunt bij users welke een e-mail adres hebben ingevuld, bij de user informatie op een envelopje klikken om deze user een mail te sturen. Het verzenden loopt dan geheel via het forum, dus je ziet ook niet naar welk mailadres je dat nu stuurt. (anti spam bot blbalbala)
Dat werkt prima, maar:
Ondanks dat je als afzender (in de ontvangen mail) het mailadres kunt zien van de afzender, is het return-path het mailadres van de forum admin
Ik kan nu zelf wel het return-path aanpassen, maar dit is dan bijvoorbeeld niets meer dan noreply@domein.nl
Ik wil dus dat het return path ook direct het mailadres van de afzender is (lees: diegene die het bericht stuurt)
Momenteel loopt dit mailverkeer via php op het forum, maar ik kan het ook zo instellen dat ik een SMTP hiervoor gebruik.
Maar, wat gebeurt er dan eigenlijk precies? En wordt het return-path dan als vanzelf gewijzigd in de verzender?
En zijn er meer voor- of nadelen?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.