Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik ben al een paar dagen bezig met dit probleem. Mijn vrouw heeft bijna twee jaar geleden een Samsung B7610 Qwerty gekregen bij haar mobiele abonnement waar Windows 6.1 op draait.
Het probleem is dat wanneer ze nu de agenda opent alles hangt; een reboot of een reset is dan de enige optie.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik er achter dat ze waarschijnlijk kan upgraden naar Windows 6.5, maar dat er dan eerst een backup gemaakt moet worden van alles wat er nu op staat. Dat leek me opzich een goede optie, want dan is er weer een schone lei, maar daarbij diende het volgende probleem zich aan : ik krijg het ding met geen mogelijkheid gesynced. Heb inmiddels al op 5 verschillende computers activesync geinstalleerd in een poging een backup te maken, maar helaas. Via de explore functie heb ik wel bestanden zoals plaatjes er af kunnen halen, maar niet de contacts en de agenda. (hij maakt dus wel verbinding, maar het syncen resulteert uiteindelijk in een error waarbij verwezen wordt naar een algemene 'kan-niet-verbinden' pagina van MS en vervolgens ziet ie dan ook de telefoon niet meer. heb die pagina bekeken en alles nagelopen (zoals poorten die open moeten staan, firewall, etc. maar daar ligt het niet aan)

Weet iemand misschien een manier om de contacten en agenda er toch af te krijgen? Of een andere oplossing voor het probleem van de crashes, waarbij de data van de agenda behouden blijft? De contacten zou ik allemaal op de simkaart op kunnen slaan natuurlijk, maar de agenda heb ik geen idee van hoe ik die toch kan behouden.

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Heb vanmiddag met Samsung New PC Studio toch de upgrade maar gedaan. Daar zit ook een backup-mechanisme in en die kreeg het wel voor elkaar. Er werd een wbu file gemaakt en die heb ik later weer terug kunnen zetten toen de upgrade voltooid was.
Helaas heeft het geen oplossing geboden, want hoewel de agenda gelijk na de upgrade goed werkte, vertoonde hij dezelfde kuren (vastlopen) nadat de backup was teruggezet. Enige verschil is dat ik de agenda binnen 6.5 wel kon afsluiten en de telefoon gewoon nog bruikbaar was.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 19:25
Heb je een andere agenda app al geprobeerd? Misschien kan het ook te maken hebben met de hoeveel data/afspraken die gesynchroniseerd moeten worden?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46
En als je nu gewoon je agenda synct met een pc (naar Outlook of zo) en dan je telefoon een hard-reset geeft.
Daarna zet je alles netjes terug.
Waarschijnlijk wordt je probleem veroorzaakt door een corrupt item in je agenda, met bovenstaande zal dat gefixed worden door de overzetting naar bvb. Outlook.