Vreemde crash windows 7 bij uploaden naar netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 19:11
Hallo,

Ik zit met een probleem op mijn pc dat nou al een paar maanden aanhoudt en waar ik geen oplossing voor kan vinden. Bij bepaalde handelingen crasht mijn pc namelijk en ik kan niks vinden in de eventvwr wat er op zou kunnen wijzen wat het veroorzaakt en whocrashed geeft ook geen oplossing.

Mijn pc crasht bijna altijd wanneer ik een bestand naar een Nas probeer te uploaden. Het scherm bevriest dan en uit de speakers komt een hard gezoem. Verder start ie dan niet vanzelf opnieuw op en ik krijg ook geen bsod.
Ik heb deze crashes ook gehad bij het zetten van bestanden op een usb stick en bij het versturen van bestanden naar een printer op mijn thuisnetwerk. Maar hierbij gebeuren de crashes niet altijd.

Wat misschien ook nog zou helpen is dat spotify mijn pc ook altijd crasht na een paar minuten gebruik. Dezelfde crash waarbij alles gewoon vast staat en de hard reset knop gebruikt moet worden om de pc uit te zetten/opnieuw op te starten.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik run windows 7 64bits op een E8400. verder is mijn mobo een asus p5k en zit er een ssd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Dit soort problemen kunnen veroorzaakt worden door problemen met drivers. Als ik zie NAS, Spotify en 'printer op thuisnetwerk' 'is het eerste wat bij te binnen schiet: netwerkkaart.
Maar dat verklaart het probleem met kopieren naar USB niet, wat dat betreft is het misschien een driver van je mobo.

Je zou kunnen proberen om een live cd te maken en daar eens van te booten. Vervolgens vanit die omgeving eens proberen wat er gebeurd als je bestanden gaat uploaden naar je NAS en dergelijke. Als je dan het probleem niet hebt zou ik overwegen om Win7 te herinstalleren om helemaal schoon te beginnen. Als je het probleem ook hebt vanaf de live cd dan zou het hardwarematig kunnen zijn, al zou ik dat op dit moment nu nog niet verwachten.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

_AN

Probeer eens TCPOffload uit te schakelen op de netwerkkaart. Daarnaast kan je proberen de driver van de netwerkkaart te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Ik heb alle drivers voor het mobo(met daarop de netwerkkaart) vers geinstalleerd vanaf de asus site en de nieuwste chipset drivers van intel ook opnieuw geinstalleerd. Mocht echter niet baten het probleem is er nog steeds.
Bij apparaatbeheer-> netwerkadapters->L1-gigabit Ethernet controller van Atheros heb ik bij de eigenschappen onder geavanceerd offload van taken op waarde uit gezet. Is dit hetzelfde als TCPoffload?
Dit werkte echter ook niet.
Wat wel opvallend is, is dat een leeg tekstbestand wel goed gaat met sturen naar de nas maar een enkele .mp3 al een crash veroorzaakt. Ook kan ik gewoon bestanden verwijderen op de nas en lezen van de nas. Het is dus echt puur het schrijven naar de nas dat fout gaat.
Ik zal binnenkort is een live cd van ubuntu proberen om te kijken of het probleem daar ook voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat voor SSD gaat het om? Heb je hier de firmware ook al eens voor bijgewerkt?

Misschienverstandig om een volledig overzicht van hardware en gebruikte drivers te plaatsen. Kan met programma's als HWinfo en SIW

Het zou ook kunnen dat het probleem in geheugen of HDD/SDD zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 10:24
Je bedoelt dus met laatste drivers van de ASUS site, ik heb de Vista 64-bit drivers op Windows 7 geïnstalleerd?

Ik zou is op de Intel Site auto-detect laten runnen of naar deze pagina op de intel site gaan voor je laatste chipset drivers.

Let wel op ik neem hierbij aan dat DIT je moederbord is.

Netwerk drivers is de kans dat je nieuwe drivers vind niet erg groot. Misschien dat Windows Update er nog wat voor vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Ik heb de M4 van crucial, 64 gb. Maar het lijkt me niet dat het probleem bij de ssd ligt aangezien de bestanden direct van een normale hardeschijf worden gekopierd naar de nas.
Ik heb HWinfo64 gedownload alleen daar zie ik nergens welke drivers er zijn geinstalleerd?
Verder heb ik 4 gb ddr2 800 geheugen van GeiL. Het is inderdaad die P5k starke. Ik heb inderdaad de vista 64x drivers gepakt en geinstalleerd met compatibiliteitsmodus.
De nieuwste chipset drivers heb ik al geinstalleerd van de intel site.

Net ook nog even driver checker geinstalleerd en die gaf aan dat alleen een JMicron driver outdated was, geupdate maar nog steeds geen verbetering.

[ Voor 12% gewijzigd door Bruinbaard op 29-01-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Ik praat nu tegen jullie vanaf een oude ubuntu (v7.10) live-cd die ik nog had liggen.
Vanuit ubuntu kan ik zonder problemen kopieren naar de nas, werkt perfect.
Het probleem zit hem dus echt binnen windows 7, ik denk dat ik daarom die maar is opnieuw ga installeren binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En probeer dan alle Vista x64 drivers te vermijden. Soms is het even zoeken naar de juiste drivers maar met de hardware ID's en Google ben ik er tot nog toe altijd wel uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Ik heb eindelijk de oplossing gevonden!
Waarom het werkt is mij echter nog niet duidelijk xD

Wanneer ik in de geavanceerde instelling van de netwerk driver het aantal verzendbuffers( transmit buffers) van de standaard 256 omlaag gooi naar 32 (en meer niet bij 48 krijg ik al weer crashes) werkt alles zonder problemen!
Ik kan weer gewoon bestanden uploaden naar mijn nas en printen via de netwerk printer.

Het is mij echter nu onduidelijk waarom dit werkt en misschien dat iemand daar licht op kan schijnen? Ik weet dat naarmate het aantal buffers hoger is het geheugen zwaarder belast wordt.
Hierdoor dacht ik aan een power supply die ontoereikend is, maar dit lijkt me echter sterk want in een game bijvoorbeeld wordt natuurlijk veel meer Watt gebruikt doordat zowel de grafische kaart, geheugen en processor zwaarder belast worden.

Iemand die weet hoe dit komt? En wat de verdere nadelen van een laag aantal verzendbuffers kunnen zijn?
Pagina: 1