USB 3.0 Poorten Voorkant Kast: Moederbord-ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• GreatMagicalHat
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08-2025
Ik wil binnenkort mijn complete systeem vervangen. Hiervoor was ik mogelijke hardware aan het bekijken en het leek mij handig om USB 3.0 aan de voorkant van de kast te hebben, dus zocht ik een mooie kast met aan de voorkant usb 3.0 poorten. Nu zie ik alleen niet of mijn moederbord ook deze extra usb-poorten ondersteunt.

Ik ben begonnen vanuit de BBG, en heb op het moment de Asrock 870 Extreme3 R2.0 staan. Hier ben ik echter niet heel erg aan gehecht. Eigenlijk is mijn vraag ook breder: hoe zie ik aan de specificaties van een moederbord of extra usb 3.0 poorten aan de voorkant van mijn kast een mogelijkheid zijn?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Handleiding van een moederbord downloaden, kijken of er USB3.0-headers op het bord zelf zitten; deze kan je dan aansluiten op USB3.0-poorten op de voorkant van een kast.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Zoals MAX3400 al zegt, kijk in de handleiding of op de site van de mb fabrikant. Als voorbeeldje het bord wat je zelf aanhaalt: http://www.asrock.com/mb/...20R2.0&cat=Specifications

Hier zie je een mooi overzichtelijk lijstje van de connectors op het bord zelf resp die op de I/O plate
Connector
- 3 x USB 2.0 headers (support 6 USB 2.0 ports)
Rear Panel I/O
- 6 x Ready-to-Use USB 2.0 Ports
- 2 x Ready-to-Use USB 3.0 Ports
In dit geval dus geen interne USB 3.0 headers. Komt ook omdat een standaard voor de interne header vrij lang geduurd heeft, hierom hebben veel kasten met front USB 3.0 connectors hier soms normale USB 3.0 stekkers aan zitten, die je dan buitenom aan kunt sluiten op de USB connectors op de I/O plate.

• GreatMagicalHat
Bedankt, MAX3400 en Nielson.

Ik had zelf op die pagina gekeken, maar ik kon het er niet uit halen omdat ik toen niet wist waar ik naar zocht. Nu is het inderdaad duidelijk.

Nielson, naar aanleiding van jouw reply heb ik ook in de handleiding van de kast gekeken of de 3.0 poort die in de kast zit niet een van de "normale USB 3.0 stekker" heeft. Dit lijkt niet het geval. Ik kan er geen expliciete opmerking over vinden, maar onder het kopje "Front Connector Installation" staat naast het plaatje van de USB 2.0 header ook eentje van een USB 3.0 header, het bijbehorende kabeltje en het onderschrift "USB 3.0 Header" (en interessant genoeg staat er ook de "naam" van elk van de pinnetjes bij). Is dit genoeg om op af te gaan of is het nodig hier echt uitsluitsel over te krijgen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Als ze het echt over een header en specifieke front connector hebben dan kun je er wel vanuit gaan dat het gewoon een interne mb connector is.

• GreatMagicalHat
Top. Bedankt voor je hulp!
Pagina: 1