Ik gebruik voor mijn werk een hp deskjet 1050 en een dymo 450, deze waren altijd rechtstreeks verbonden met mijn computer, ik ben nu overgestapt op een laptop en wil graag overal op het netwerk kunnen printern, hoe zorg ik hiervoor. Ik weet natuurlijk wat een print server doet maar of dit ook werkt met de Dymo labelwriter 450 dat kan ik echt nergens vinden.
En, wat zegt de telefonische helpdesk van Dymo hierover? Of eventueel hun Support/FAQ-pagina's?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dymo heeft ook eigen print servers. Daar doet je label writer het in ieder geval op. Vraag is natuurlijk of je HP het daar ook op doet: http://global.dymo.com/nl...lWriter_Print_Server.html
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
In principe doet een printserver eigelijk niets meer als vertalen en je een netwerkprinter bezorgen. Als je zo'n ding via windows aan kunt sturen, moet het met een losse printserver ook kunnen. Het enige is dat de printerpoort mogelijk anders is. Maar probeer het gewoon 
Overigens: dit is de handleiding van dymo's eigen printserver. http://global.dymo.com/im...XDA2anOLzBsbZ-M_gwCPe.pdf
Werkt dus net als een normale netwerkprinter in windows. Moet gewoon lukken lijkt me
Overigens: dit is de handleiding van dymo's eigen printserver. http://global.dymo.com/im...XDA2anOLzBsbZ-M_gwCPe.pdf
Werkt dus net als een normale netwerkprinter in windows. Moet gewoon lukken lijkt me
[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 26-01-2012 22:57 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Bij printservers moet je helemaal nooit iets zo maar aannemen. Aangezien de HP een all-in-one is zal scannen bij de meeste printservers niet mogelijk zijn om maar een zijstraat te noemen.Zaak om eerst uitvoerig te bekijken wat ie wel en niet kan.
Bestaat er niet gewoon iets als een draadloze usb server, de scan functie gebruik ik namelijk redelijk veel, en ik heb gelezen dat je met sommige print servers de standaard dymo software ook niet meer kan gebruiken.
En wat als je zelf een printserver bouwt? Mini-ITX PC met 2 USB-poorten erop, Windows/Linux erop gooien, HP & Dymo installeren en dan sharen op netwerk?Fenergy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:26:
Bestaat er niet gewoon iets als draadloze usb, de scan functie gebruik ik namelijk redelijk veel, en ik heb gelezen dat je met sommige print servers de standaard dymo software ook niet meer kan gebruiken.
Draadloze USB bestaat niet nee...
/edit: pricewatch: Zotac ZBOX ID12 uitbreiden met een SSD van 5 tientjes en 2GB geheugen voor 2 tientjes en je bent klaar
[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 26-01-2012 23:29 ]
Dat is toch wat prijzig...MAX3400 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:27:
[...]
En wat als je zelf een printserver bouwt? Mini-ITX PC met 2 USB-poorten erop, Windows/Linux erop gooien, HP & Dymo installeren en dan sharen op netwerk?
Draadloze USB bestaat niet nee...
/edit: pricewatch: Zotac ZBOX ID12 uitbreiden met een SSD van 5 tientjes en 2GB geheugen voor 2 tientjes en je bent klaar
Tja, ik pak maar het eerste het beste voorbeeld... Zou niet weten hoe je anders 2 losse USB-apparaten "tegelijk" op het netwerk gaat krijgen tenzij je 2 losse USB-printservers gaat kopen die volledig de functionaliteit ondersteunen die jij wil gebruiken.
Ik zie de apple airport express, die schijnt met een usb hub meerdere printers te kunnen sharen en de dymo 450 wordt ondersteund. zie ik nou iets over het hoofd?MAX3400 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:32:
[...]
Tja, ik pak maar het eerste het beste voorbeeld... Zou niet weten hoe je anders 2 losse USB-apparaten "tegelijk" op het netwerk gaat krijgen tenzij je 2 losse USB-printservers gaat kopen die volledig de functionaliteit ondersteunen die jij wil gebruiken.
Dat je nog steeds niet kan scannen met een airport express?
Printen is iets wat veel routers kunnen al dan niet met alternatieve firmware. Scannen daar in tegen heb ik nog niet als router feature gezien. Als je heel veel linux kennis hebt en niet vies van zelf compilen bent dan is het vast mogelijk om bijvoorbeeld een router voorzien van openWRT dit te laten doen maar dat zal een hoop handwerk zijn.
Kan ook enkel zoiets als MAX3400 bedenken (USB stick is trouwens goedkoper dan een SSD
) maar dat is toch vrij prijzig.
[edit]
Er is blijkbaar al wel iemand die OpenWRT op z'n router (een Netgear WNDR3700) heeft ingezet om het ding als scannerserver te laten werken:
http://zed.0xff.me/2011/0...nwrt-and-netgear-wndr3700
Printen is iets wat veel routers kunnen al dan niet met alternatieve firmware. Scannen daar in tegen heb ik nog niet als router feature gezien. Als je heel veel linux kennis hebt en niet vies van zelf compilen bent dan is het vast mogelijk om bijvoorbeeld een router voorzien van openWRT dit te laten doen maar dat zal een hoop handwerk zijn.
Kan ook enkel zoiets als MAX3400 bedenken (USB stick is trouwens goedkoper dan een SSD
[edit]
Er is blijkbaar al wel iemand die OpenWRT op z'n router (een Netgear WNDR3700) heeft ingezet om het ding als scannerserver te laten werken:
[ Voor 31% gewijzigd door Xthemes.us op 27-01-2012 00:12 ]
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
hmm, ik vond dit op apple.nlXthemes.us schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:07:
Dat je nog steeds niet kan scannen met een airport express?![]()
Kan ook enkel zoiets als MAX3400 bedenken (USB stick is trouwens goedkoper dan een SSD) maar dat is toch vrij prijzig.
[edit]
"
Question: Can I connect a USB hub to AirPort Express so that I can access my printer, scanner, and USB modem at once?
Answer: You can connect one printer and a remote control via a USB hub. To learn more, see our uses for the USB port document.
"
Ik ga even kijken of ik van iemand een airport express kan lenen om het te testen.
En anders koop je gewoon die Dymo print server voor die Dymo label writer, dat werkt in ieder geval.
En dan dump je dat HP geval en schaf je een fatsoenlijke (laser) netwerkprinter aan. Zo duur zijn die dingen tegenwoordig ook niet meer. Simpel!
En dan dump je dat HP geval en schaf je een fatsoenlijke (laser) netwerkprinter aan. Zo duur zijn die dingen tegenwoordig ook niet meer. Simpel!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
met de airport express is het gelukt
werkt echt perfect.
Altijd mooi om te horen! En leerzaam voor anderen.
Pagina: 1