Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-11 11:19
Beste mensen,

Ik heb een IPAQ hx4700 met WM 6.1 (van XDA) liggen. Daarnaast heb ik ook een bluetooth GPS-muis e.d. In het verleden heb het apparaat wel gebruikt voor navigatie en dat zou ik graag weer gaan doen. Alleen heb ik geen software kunnen vinden die draait op WM en die ook nog recente kaarten heeft.
Voor zover ik weet is de laatste versie van TomTom navigator die erop draait, versie 7. En die is uit 2008 of iets in die geest. Ik heb gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden.

Mijn vraag is:
Is er software die ik hierop kan draaien, waarbij ik ook nog de mogelijkheid heb om het geheel van redelijk recente kaarten te voorzien?

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:43
Pairen met je telefoon, en dan googlemaps navigatie er op... Kost wel wat data, maar is wel helemaal up to date
Navigatiepakketen op SD kaartjes zijn er niet meer volgens mij.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:49

Fiber

Beaches are for storming.

De versie van TomTom die ergens op draait heeft toch niets te maken met of er wel of geen recente kaarten voor zijn? Volgens mij staat dat redelijk los van elkaar.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

WM 6.1 is dan ook al redelijk antiek. Da's alsof je Office 2010 op een win95 bak wilt draaien.
Als je al software kunt vinden, zal het betaalde software zijn. Dan kun jenet zo goed een tomtom kopen...ben je er ook, en net zo duur uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

The Eagle schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:04:
WM 6.1 is dan ook al redelijk antiek. Da's alsof je Office 2010 op een win95 bak wilt draaien.
Als je al software kunt vinden, zal het betaalde software zijn. Dan kun jenet zo goed een tomtom kopen...ben je er ook, en net zo duur uit :)
Yup! De enige manier waarop je het kan laten werken is om recente kaarten erop te dumpen en alsnog tomtom 7 gebruiken. Alleen aan die kaarten komen is bijna een hele tomtom of het mag niet :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De vergelijking gaat niet echt op, vooral PDA's waren zeer krachtig. Zijn zat modellen van 528 Mhz uitgebracht, het grootste probleem is dat WM6.1 support gedropt is door fabrikanten. De modellen met snelle processor zijn misschien net zo luxe als de huidige Tomtoms.

Er zijn diverse alternatieven pakketten die wel nieuwe features hebben die nieuwe eigenschappen als rijbaanondersteuning, uitspreken van straten, etc... Andere optie is om voor tomtom nieuwe kaarten te nemen deze zijn gewoon up-to-date maar alleen ontbreekt de nieuwe features.

• Antonv9
Er is meer op de wereld dan alleen tomtom hoor...

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Antonv9 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:10:
Er is meer op de wereld dan alleen tomtom hoor...
Zoals? Tot op heden ben ik nog niets tegengekomen wat zo soepel en fijn werkt als een tomtom.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Antonv9
google maps navigatie, sygic, navigon... het is een kwestie van smaak en gewenning. Ik heb op mijn 4700 (met mobile 6.5) een tijd met googlemaps navigatie gereden. Deze pairde ik met een Bluetooth GPS muisje en mijn telefoon voor de data. Dat ging hartstikke goed.

• Phobophile
Bedankt alvast voor de ideeën, mensen. Verbinden met een mobiel is geen optie helaas. De kaarten die voor TomTom de afgelopen jaren zijn uitgekomen zijn volgens mij niet geschikt voor Navigator, alleen voor die apparaten henzelf. Dus daarmee is de versie van TomTom toch wel relevant (of ik moet me vergissen).
Nou, de vergelijking Office 2010/ Win95 gaat m.i. niet helemaal op. Ik hoef geen fancy software, ik wil gewoon dat de straten die erin staan kloppen. En daarvoor hoeft het apparaat toch niet sneller te zijn dan voor de kaarten van weleer. ;)

Die TomTom apparaatjes zijn wel een stuk goedkoper geworden dan een paar jaar geleden zeg. Daar heb je gelijk in.

Maar ik vind het eigenlijk zo zonde... Het apparaat doet het nog goed, heeft een groot scherm, het GPS-muisje doet het goed... Zou ik dan gewoon niets meer met dat ding kunnen? ;( Was er zo blij mee destijds. ;)

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:36
iGO wordt voor zover ik weet nog actief ontwikkeld voor WM/CE. Deze gebruikte ik vroeger altijd. Erg fijn pakket! Je kan gewoon de laatste kaarten installeren.

Enige is dat je de software volgens mij niet los (meer) kan kopen.

• Phobophile
cpt.skydiver schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:37:
iGO wordt voor zover ik weet nog actief ontwikkeld voor WM/CE. Deze gebruikte ik vroeger altijd. Erg fijn pakket! Je kan gewoon de laatste kaarten installeren.

Enige is dat je de software volgens mij niet los (meer) kan kopen.
Bedankt voor de tip. De software is inderdaad niet meer verkrijgbaar. Kan ik wel op een warez-site gaan zoeken, maar ik laat het voorlopig hier maar even bij. :-\
Op XDA kwam ik een topic tegen van iemand die bezig was met Android voor de hx4700. Ik hoop dat dit nog wat nieuw leven in het apparaat kan blazen, helaas was het laatste bericht van september 2011 o.i.d....

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-11 15:30
Voor zover ik weet, werken de nieuwe maps van TomTom prima met navcore 7 voor pda..
Alleen de functies zoals rijbaanhulp etc zullen het niet doen, maar de normale navigatie werkt zonder problemen!
Pagina: 1