een trage internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Met pinkster organiseren wij een groot voetbaltoernooi, we hebben een site, die we constant up-to-date houden. Ook uploaden we heel veel foto's. Naast de site uploaden zijn we van plan ook veel foto's te gaan uploaden op facebook.

De foto's zijn van hoge kwaliteit (rond de 8MB) en dit willen we ook zo houden. De internetverbinding op het sportpark is echter te traag, om de foto's, wedstrijd verslagen en video's te uploaden.Het probleem hebben we niet kunnen ontdekken en KPN doet geen moeite om langs te komen. De internetverbinding is altijd al traag geweest, maar met de hoeveelheid data van nu, is de verbinding niet goed genoeg meer.

Nu is mijn vraag, wat is de beste oplossing voor dit probleem zonder dat de internetverbinding geüpgraded wordt?
Is het mogelijk dat we bij een van ons thuis een (aantal) server(s) neerzetten waarmee we door middel van een bepaald programma toegang krijgen tot snel internet? Ik zat er aan te denken dit te doen dmv iets als Virtualisatie.

Iemand een idee of dit gaat werken? zo ja, hoe? zo nee, suggesties?

Groet, Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat wil je nou bereiken? Snel internet op het sportpark? Wat voor lijn/abbo heb je nu en wat zijn daar de officiele en huidige snelheden van?

Er zijn bedrijven te huur die tijdelijk een "straalverbinding" kunnen aanleveren voor snel internet maar je snap toch zelf wel dat als je thuis een server neerzet, dat je met je fototoestel steeds naar huis moet rijden om daar de foto's over te zetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:25:
Is het mogelijk dat we bij een van ons thuis een (aantal) server(s) neerzetten waarmee we door middel van een bepaald programma toegang krijgen tot snel internet?
En hoe ga je je foto's bij die snellere servers krijgen dan? De bottleneck is bij jou lokaal.
Ik zat er aan te denken dit te doen dmv iets als Virtualisatie.
Want je wilt buzzword-compliant zijn?
Iemand een idee of dit gaat werken? zo ja, hoe? zo nee, suggesties?
Nee, dus. Het kan maar op een manier: een snellere internetverbinding regelen. Of toch de foto's wat verkleinen; 8MiB is echt belachelijk groot voor een jpeg voor op een website.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

Ethirty

Who...me?

Ik denk dat alles al is samengevat door CyBeR. De bottleneck voor het uploaden blijft je trage verbinding, al upload je de foto's naar Picasa.

Verklein gewoon de foto's tot max 500KB voor Facebook en de site en zet desnoods de hoge resolutie foto's online als je weer thuis bent.

Je kan ook een UMTS router regelen en je achteraf blauw betalen aan de rekening :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Upload de foto's met ~1600x1200 max, en ze zijn een paar honderd KiB max. 8MiB/foto is zwaar overkill tenzij je ze wil printen. Bovendien heeft zeker meer dan de halft van je bezoekers een adsl lijn met maximaal 20mbit (en vaker dan niet 10 mbit) dus die zullen zo'n 8-10s per foto moeten wachten.

Je moet gewoon die 8MiB raw foto's ergens lokaal opslaan, en je zet een linkje bij de foto's 'voor groter formaat neem contact op'

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat? 8mb?
Das dan 14 megapixel fotos ofzo ... :s

Begin eens met de fotos te verkleinen, 1mb zijn nog altijd zeer goede kwaliteitsfotos, ik raad aan:
1440x960 ofzo, met jpeg kwaliteit op 8, wat sterk onder de megabyte zal uitkomen

Das veel betere kwaliteit dan de standaard websites.

Verder:
Virtualisate? Hoe kom je daar bij? Heeft hier niets mee te maken.
En upload eerst de uitslagen enzo, doe de videos tussendoor thuis ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oplossing dus simpel aanpakken: softwarematig :)
Alle binnekomende foto's na het uploaden meteen door de verkleiner en de kleintjes uploaden. 800x600 is prima te doen op een website zoals gezegd, merk je niks van. D'r zijn ook softwareprogramma's die dit in batch voor je kunnen fixen.
Die kleine batch upload je, je zet de originele foto's ergens veilig op een lokale HDD en die zijn op verzoek op te vragen. Meer heb je niet nodig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Idd kleine foto's uploaden en eventueel clickable maken naar hoge kwaliteit foto's. Die laat je dan 's nachts op hun gemak uploaden.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik nog wel eens gedaan heb op evenementen was laptop erbij, foto's hierop dumpen. Laptop maakt er een "kleine" inet foto van die gelijk op de site verscheen, en ondertussen stond er een ftp-progje continu een map te syncen met de webserver met voor die ftp-verbinding een snelheidslimiet (client-side) voor de full-foto's.

Op deze manier was de site snel geupload qua direct zichtbare foto's en de full foto's liepen full-speed door elke seconde dat er geen nieuwe inet-foto's waren en als er inet-foto's kwamen dan kregen die prio en werden de full-foto's gelimit.
Technisch (als je het automagisch wilt) is het ietwat instelwerk, maar voor een hobby volstaat ook gewoon een ftp-client die handmatig een snelheidslimiet kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als je foto's snel en effectief wilt verkleinen, zoek eens naar jpegoptim.exe. Met deze tool kun je in een paar seconden een hele folder met foto's verkleinen. Let wel dat je het zo doet dat de originele blijven bestaan.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1