Hoe muziek afspelen op PC met USB platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 16:55
Ik heb een USB platenspeler aangeschaft van een mede-tweaker, die vandaag aankwam. Ik wil er graag muziek mee afspelen via het mediacentre in de woonkamer, een standaard pc. Ik heb inmiddels uitgevonden dat het apparaat in eerste instantie gemaakt is voor het omzetten van de collectie naar MP3. Het moet toch ook mogelijk zijn om er muziek mee te luisteren? Hoop ik dan.

Ik heb inmiddels Audacity gevonden, een programma waarmee MP3's gemaakt kunnen worden. Opnemen werkt prima. Afspelen bij opnemen kan ook, maar er zit een duidelijke vertraging in. Omdat de naald op de plaat ook de muziek laat horen (nogal luid) krijg je dan een vervelende echo.

Is hier een oplossing voor? (en nu niet flauw gaan doen en roepen dat ik een ' echte' pick-up moet gaan aanschaffen (-;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Over welk model hebben we het hier precies? En, heeft dit model ook "gewone" tulpuitgangen die je op een versterker aan kan sluiten? Heeft dit model een kap die je dicht kan doen om zo het geluid van de naald te dempen?

[ Voor 25% gewijzigd door teacher op 27-01-2012 00:25 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 16:55
Het gaat om de Ion Long play lp. De klep kan dicht, maar doordat er gleuven in zitten, helpt het niet. Er is alleen een USB poort aanwezig.