Mijn windows sluit niet normaal af , dus moet ik de pc uitzetten of handmatig resetten. Kan dit kwaad voor de hardware, zoals harddisks? Op m`n IBM DTLA-307045 zitten 4 mb aan bad blocks. Kan dit door verkeerd afsluiten komen? Ik heb gelezend dat er een slechte serie van deze IBM schijven is. Het serienummer van m`n hd is YMFL7120 , zegt iemand dit iets? Oh ja en ik heb een utility gedownload van storage.ibm.com, drive fitness en m`n harddisk getest, die was inderdaad defect (code 70) , ik heb `m de bad blocks laten 'repareren'. Worden de bad blocks dan ook werkelijk gemaakt ( lijkt me niet) of gemarkeerd als slecht ofzo. Na de reparatie en format gaf ie wel aan dat er 0 bad block waren
4 MB aan badblokjes vind ik dus niet kunnen.
Windows markeert ze dus zelf als bad, dus ik denk dat dat IBM tooltje dat op een lager niveau doet. Ik heb mijn (Maxtor) schijf omgeruild nadat hij in 5 uur tijd 1 MB bij elkaar had gescandiskt.
Het lijkt mij in ieder geval ook de oorzaak van je Windows probleem, niet het gevolg.
Windows markeert ze dus zelf als bad, dus ik denk dat dat IBM tooltje dat op een lager niveau doet. Ik heb mijn (Maxtor) schijf omgeruild nadat hij in 5 uur tijd 1 MB bij elkaar had gescandiskt.
Het lijkt mij in ieder geval ook de oorzaak van je Windows probleem, niet het gevolg.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Die afsluitproblemen komen als je een te snelle procressor hebt.
Kan je een patch voor downloaden op microsoft.com
Kan je een patch voor downloaden op microsoft.com
Yup stuur dat ding terug naar leverancier, krijg je hopelijk een nieuwe
(ik heb dinsdag mjin 307030 teruggestuurd en wacht af....)
(ik heb dinsdag mjin 307030 teruggestuurd en wacht af....)
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
je kunt ook proberen om de hd opnieuw te partitioneren... dan donderd die de inf van die bad-blocks ook weer weg...dan opnieuw scandisk draaien.
Heb zoiets ook gehad....in 1 keer allemaal van die bad clusters.. bovenstaande gedaan, en alles is weer zoals het hoord
Heb zoiets ook gehad....in 1 keer allemaal van die bad clusters.. bovenstaande gedaan, en alles is weer zoals het hoord
https://wren.co/join/Devian