1 120mm radiator voor i5 en 7970 oplossing gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op dit moment ben ik bezig mij te orienteren op een aanschaf van een nieuwe htpc game pc.
Nu zijn mijn wensen misschien wat groter dan de mogelijkheden maar ik mis de kennis om dit reeel in te kunnen schatten.

Mijn idee voor de setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Luxa2 LM300 Touch Pro€ 521,15€ 521,15
1Corsair Hydro Series H80€ 82,95€ 82,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 193,52€ 193,52
1Sony Optiarc BD-5300S Zwart€ 82,10€ 82,10
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 527,31€ 527,31
1Nexus RX-1.1K GOLD (1100 Watt)€ 146,05€ 146,05
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB€ 321,40€ 321,40
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 86,30€ 86,30
1Asrock Z68 Extreme4 Gen3€ 161,90€ 161,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.122,68

Ik zou graag dit systeem zo stil mogelijk hebben en vroeg mij ook af of dit in combinatie can met een watergekoelde oplossing voor de processor en videokaart met gebruik van een enkele 120mm radiator i.c.m. fans.

In mijn speurtocht ben ik er achter gekomen dat PNY een oplossing had voor een dergelijke setup:

http://www3.pny.com/GTX-5...Bundlefont-P3016C470.aspx
Dit is echter wel met actieve fan op de videokaart.

De videokaart die ik van plan ben aan te schaffen gaat niet overgeclocked worden en de processor ook niet.
Stilte is het uitgangspunt in mijn verhaal.
Ik ben ook bereid om de videokaart aan te passen als hiermee de prestaties en de geluidshinder niet toenemen.

Alvast mijn dank voor uw aandacht en eventuele reacties

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Als ik jou was zou ik eerst maar eens gaan nadenken over de combinatie van een aantal onderdelen

Ten eerste zou het systeem ook al genoeg hebben aan een degelijke 600Watt voeding

Daarbij heb je niet meteen waterkoeling nodig om de boel stil te krijgen. Een aftermarket koeler voor de videokaart en processor en wat stille casefans moeten ook voldoen

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 26-01-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Drie korte aandactspuntjes(er zijn er wel meer, heb gewoon geen tijd/zin om nu de hele lijst op te sommen):

-Vééééééél te zware voeding, 600/700w is al meer dan genoeg voor een enkele kaart.

-Zulke kleine kast zal onmogelijk genoeg koeling hebben voor zulke grafische kaart, en een 120mm radiator zal zéker niet genoeg koelingscapaciteiten hebben voor zowel cpu als gpu(ik vind 120 al weinig voor een overclocked cpu of gpu op zich)

-Een HTPC is géén top-of-the-bill gamebeest, maar een computer voor films en lichte games te spelen, er zit dus meestal een 6770 oid in. Als je dé highest-end onderdelen wil zal je een grotere kast moeten zoeken(die overigens stukken minder kost dan dat stuk geldverspilling dat je nu hebt staan), of je moet downgraden naar een mid-end kaart die zeker volstaat voor HTPC-doeleinden.

Nog eentje erbij, is me net opgevallen: als je games er wil op zetten is zelfs een 256gb ssd wat krapjes. Een game neemt makkelijk 10gb in en met zo'n setup zal je er wel veel games op willen spelen. Hou er rekening mee dat windows en programma's al snel 40/50gb innemen, waardoor je beperkt blijft in je mogelijkheden. 1 of 2tb data hdd is handiger(ik zie je niet meteen games spelen vanaf een externe harde schijf of nas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen de lijst heb ik ook bij BBG in discussie staan.. Incl wat ik mee neem ik ben het alleen hier vergeten te vermelden.

De kast is een must... ik neem de herrie eventueel op de koop toe.

Misschien moet ik mijn vraag duidelijker formuleren.

Is het mogelijk om videokaart en processor te koelen met een enkele (dikke) radiator?

Mijn budget voor een degelijke koeling zou misschien wel 250 a 300 euro mogen zijn.

Als er meerdere mensen aangeven dat het ECHT niet te doen is met een radiator dan leg ik me er uiteraard bij neer...
Maar voor de ervaringsdeskundigen wat is stiller;

- De bovenstaande setup met de koeler van xfx,
- Aftermarket koeler i.c.m. bijvoorbeeld de Corsair Hydro H80
- Custom radiator pompen, (klein resevoir)...
- ....?

Ik weet het het is niet het standaard pad wat bewandeld wordt... ff out side the box denken is denk ik wel nodig ;)

Mijn kennis is verre van toerijkend maar ik doe toch even een poging om in ieder geval een start te maken:

EK Water Blocks EK-FC7970 - Acetal+EN (Nickel) E 93,99
EK Water Blocks EK-FC7970 Backplate - Black E 24,79
EK Water Blocks EK-VGA I/O bracket HD7970 E 05,49
XSPC X2O 450 Pumpstation 12V E 51,25
ThermoChill TA120.1 High Performance Radiator E 75,00
Arctic Cooling ARCTIC F12 Pro TC - Ventilatorhuis x2 E 08,80
EK Water Blocks Supreme HF - Full Copper E 65,43
Watercool Heatkiller CPU Rev 3.0 E 72,10

+
------------------

totaal: 447,67

vloestof fittingen slangen ??,??

Dit is natuurlijk extreem er zullen ongetwijfeld goedkopere oplossingen zijn maar hier kom ik op uit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 08:35

faust2016

You yes have my shirt

Ik zie dat je 2 CPU blokken in je lijst hebt?
En aangezien het als HTPC bedoeld is, wil je geen straaljager in je kamer. Het beste kan je dan ook een rad nemen dat beter presteert met langzame fans, zoals de XSPC RX120.
Wat je ook zou kunnen doen is kijken of je misschien een 140 rad kwijt kan. Al het extra oppervlak is mooi meegenomen in jouw situatie.

Op de vraag of dit met 1 rad te doen is: Waarschijnlijk zouden je temps een stuk beter zijn met een groter rad oppervlak. Maar vergeet niet dat hoe groter het verschil tussen de watertemp en de lucht temp, hoe makkelijker de warmte wordt afgegeven.

Het zou dus best kunnen dat je GPU straks ~60 graden wordt terwijl die met een 'degelijke' WC setup maar 45~50 graden is. Verder zijn 2500K's ook redelijk zuinig. Je zou m zelfs een beetje kunnen undervolten, want ja; alle beetjes helpen.

Wat je dan hebt is een setup die niet per se veel beter gekoeld is dan met 'stock' cooling, maar wel een heel stuk stiller (vooral de videokaart). En dat is waar je voor gaat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Leg eens uit waarom die kast een must is want:

1) Hij is belachelijk duur

2) Er is enkel plek voor een enkele 120mm radiator en daar ga je die cpu en videokaart niet koel mee houden

3) Zelfs met luchtkoeling wordt het in zo'n kastje erg lastig om alles op een normale temperatuur te houden

4) Als de videokaart er ten minste inpast, want dit is heel erg krap
Afbeeldingslocatie: http://www.nexthardware.com/image/oo_59793_export_html_489dbf9b.jpg

5) Een HTPC is bedoeld voor het draaien van films en heeft daar niet zulke extreme hardware voor nodig, die behuizing is simpelweg niet berekend op zulke hardware. Wil je een game bak hebben en toch films kijken dan schaf je je een degelijke desktop aan met deze hardware en leg je van pc naar tv een kabel

EDIT: ok, misschien iets te negatief. ALS de videokaart past, zal het met luchtkoeling wel te doen zijn, maar waterkoeling en zowel de cpu als de videokaart op dezelfde enkele 120mm radiator gaat simpelweg niet

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 27-01-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

FastFred schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:03:
2) Er is enkel plek voor een enkele 120mm radiator en daar ga je die cpu en videokaart niet koel mee houden

EDIT: ok, misschien iets te negatief. ALS de videokaart past, zal het met luchtkoeling wel te doen zijn, maar waterkoeling en zowel de cpu als de videokaart op dezelfde enkele 120mm radiator gaat simpelweg niet
Waarom niet? Heb je dit wel eens geprobeerd?
Er hoeft verder niet overklokt te worden, dus mij lijkt het wel te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De processor zal wel gaan, die is best zuinig voor zijn performance. Maar de videokaart is nogal een stoker.

Ik heb er in ieder geval mijn twijfels bij, duidelijk bewijs heb ik niet. En Rem_NL heeft overduidelijk geld zat dus hij kan het ook eerst proberen natuurlijk XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Zoals FastFred al zegt, ik zie ook niet in hoe je met 1 120MM rad de CPU en GPU wilt koelen.

Of je de zooi gaat overclocken of niet deze VGA word nogal warm en dan is 1 120MM rad nogal weinig als je de VGA daadwerkelijk wilt gaan belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
tenzij je een 240 rad aan de buitenkant wil plaatsen zie ik dit niet gebeuren :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
laat de optical vervallen en probeer een 2/3x120 rad in de bovenklep te krijgen ? wel een beetje dremelen dus..

of... als je m-atx neemt de rad helemaal aan de zijkant tegen de wand aan.. in bovenstaande foto dus aan de rechter kant.. weer dremelen...

of... cpu blok => 120mm rad achterkant => 7970 => rad zijkant => reservoir => pomp => cpu blok.. etc..

Succes iig :)

Laatste optie: koop er een erg lage htpc kast bij die op bovenstaande lijkt en maak daar een dedicated wc kastje van..

[ Voor 71% gewijzigd door TweakMaster op 27-01-2012 00:49 ]

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Tja, het is dat ik hier niet een extra pompje heb liggen, anders zou ik het even geprobeerd hebben :p.
En om er maar eens even heel krom over te gaan praten.. Qua koeloppervlak heb je 'normaal' dit
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/tahiti/hd7970-cooler1.jpg
plus dit
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/a/a1/a1bd381a_vbattach189650.jpeg

Bij de waterkoeling heb je dit
Afbeeldingslocatie: http://www.docmicro.com/images/piecesV2/XSPC_RX120.jpg

Hier heb je dus waarschijnlijk nog meer koeloppervlak/metaal om mee te koelen dan met de standaard oplossingen..

Nogmaals, ik zeg niet dat de temps geweldig zullen zijn, maar zelfs als je om nabij de prestaties van de stockcoolers komt dan is het toch missie geslaagd?
Want je zit wel lekker te gamen zónder de herrie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de mensen die met me mee denken aan oplossingen.

Ik ben een beetje verliefd geworden op de kast door de mooie afwerking, touchscreen, ruimte, dikke alluminium behuizing.
Nu heb ik idd een centje over en wil ik mezelf een dikke game pc aanschaffen die er ook mooi uit ziet....
Van alle high end videokaarten is de 7970 denk ik de beste optie.
Mischien als er wonderbaarlijk stille aftermarket koelers komen dan gaat deze er natuurlijk in want dat schept mijn droom build...
Ik heb jaren consessies gedaan met hardware en ben nu toe aan een traktatie voor mezelf dus vandaar...
Ik rij geen auto, ga niet uit, ook al jaren niet op vakantie geweest, heb geen dure vriendin ;) en gamen is mijn grootste passie en mooie hardware is er ook een
Ik verkoop daarnaast mijn PS3 en Xbox 360 met alle spellen en nagenoeg alle toebehoren (excl controller en usb adapter xbox). Mijn huidige PC en alle hardware die ik hier nog heb liggen (dat nog enigzins verkoopbaar is).

Ik heb hier niet de nodige tools liggen om de kast te gaan modden, en eerlijk gezecht vind ik dat ook dood zonde voor de kast... Ik krijg de afwerking toch nooit zo mooi als de mensen die het gemaakt hebben. (ik heb het ongeveer 2 minuten serieus bij stil gestaan om het wel te doen)

De optical wil ik er ook graag inhouden.

Ik had zelf nog het idee om misschien een 3 x radiator incl. fans aan de achterkant van mijn tv meubel te monteren en dan via een vrij slot de in en uitgangen van de slangen te laten lopen. Maar of dit ten goede komt aan de geluids productie daar heb ik echt geen ervaring in... tips ervaring verry welcome...

Ik heb nog wel een upgrade in gedachte om als het nodig wordt voor games een sli opstelling te gaan maken dus met het oog op de toekomst is dit misschien ook een oplossing.

Een ander idee:

De processor koelen met bijvoorbeeld een stille lucht gekoelde oplossing.
De videokaart koelen met een watergekoelde oplossing
intern 120mm fan, extern 120mm naar 140mm adapter, 140mm radiator, 140mm fan
Dit heeft echt geen voorkeur ik heb een "open" a.v. kast (aluminium en glas) en de 140mm fan aan de buitenkant komt er dan bovenuit.

2 100mm radiatoren aan de buitenkant?
Ik weet niet of dit voldoende koeling is voor de gpu en cpu samen en ook niet of dit stiller zal zijn maar ik gooi het maar even in de groep.

en zelfs proberen van de zo mooi mogelijke oplossing is idd nog te overwegen voor mij maar dan ga ik echt niet meer dan 150 euro op het spel zetten...

Ik vind het iig een leuke uitdaging;) maar ik mis echt de kennis en ervaring hierin.

Edit: Ik ben van plan om deze zaken mee te nemen in de opstelling.

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-FI Platinum 7.1€ 0,-€ 0,-
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-5500 Digital€ 294,-€ 294,-
1Logitech Harmony One Advanced Universal Remote€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 393,95

Dit is de setup nogmaals van de aan te schaffen zaken zoals deze er nu het beste uitziet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc BD-5300S Zwart€ 82,10€ 82,10
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 527,31€ 527,31
1Seasonic Platinum Series 860 Watt€ 195,-€ 195,-
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 86,30€ 86,30
1Asrock Z68 Extreme4 Gen3€ 161,90€ 161,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.171,63

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

H80, n metertje 5mm slang, een gpu-blok en 2 stuks 1/4" slangaansluitingen voor said gpu blok..
flesje blauwe koelvloeistof van de halfords/action, en wat geduld.

100% garantie dat t stil is, maar hoe de temps zullen zijn weet ik (nog*) niet. niet fantastisch, (50-60 graden?), wel "redelijk" waarschijnlijk, overclocken zou ik denk ik niet doen ;)

(*ik ga diezelfde constructie gebruiken om straks mn m-itx game-doosje te koelen)

ff googlen leert dat de totale piek maximumpower van die cpu + gpu 420w is, daarmee word een 120mm radiatortje al snel te klein. maar diezelfde bronnen melden ook dat dat echt alleen is als je t ding vol in de stresstest gooit, met normaal gebruik gebruikten ze samen misschien 100-150w, en idle nog geen 30w, dan is een enkele (goede) 120mm radiator met push-pull fans best zat voor "normale"* temperaturen in relatieve stilte..
(*vergelijkbaar met stock coolers maar dan met minder geluid)

also, met 420w piekgebruik (tel dr nog wat op voor andere apparatuur is een 500~600w voeding van een goed merk echt meer dan zat :)

[ Voor 60% gewijzigd door AlexanderB op 27-01-2012 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Waarom, als je dan toch een pak geld wilt uitgeven balanceer je het niet en maak één fluisterstille htpc (in een mooie kleine case) & en daarnaast een game beest? Volgens mij wordt je daar blijer van dan wanneer je alles in die luma2 probeert te proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
ik zou je voeding veranderen met een Corsair AX750/850. Corsair maakt naar mijn mening de beste voedingen.
als ik zo het plaatje van de case zie dat een mede tweaker paar post hierboven heeft geplaatst kan je aan de rechter kant wel een 240 en misschien 280 rad kwijt mits je je moederbord vervangt met een uATX bord.

dus als mobo kan je dan deze nemen van ASUS
pricewatch: Asus ROG Maximus IV GENE-Z

deze heeft 2 PCI-e sloten voor eventuele CF opstelling later :).

dan kan je dus 120 + 240/280 rad kwijt en dit moet cker voldoende zijn hoor je moet dan wel nog pompen en res nemen.

als pomp kan je DCC mcp355 nemen
http://highflow.nl/pompen...ddc-1plus-mcp355-12v.html

en res zou ik zo'n micro nemen i.c.m. top
http://highflow.nl/reserv...ddc-x-res-100-acetal.html

natuurlijk moet je een en al modden om dit alles passend te krijgen :).

loop:

RES - Pomp - CPU - 120 RAD - GPU 1 - (GPU 2 optioneel) - 240/280 RAD - RES

denk dat dit het beste oplossing zal zijn

en als fans kan je dan gentle typhoon gebruiken :). mooie lamptron touch fancontroller
http://highflow.nl/fans/c...s-touchscreen-silver.html

past ook netjes bij de CASE.

de optical kan je dan extern nemen :)

[ Voor 47% gewijzigd door Legendary1985 op 27-01-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Via het fan hole je buizen naar achter leiden en dan achter in de kast een 240 rad? Kast is dus niet case maar een kast waar je tv op staat. Of je moet je rad in de kruipruimte doen, heb ik volgens mij gezien bij lepdesk.
Het zijn optie die ik hiernog niet gezien heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:47

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Alienware X51 is misschien een leuk idee met i7 2600 en een redelijke videokaart, bovenal erg stil en ziet er vooral mooi uit (mijn mening). Tenzij je natuurlijk per se zelf wilt bouwen, wat ook mijn voorkeur heeft.

YouTube: Alienware X51 product overview

[ Voor 25% gewijzigd door RoofTurkey op 27-01-2012 13:50 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens (neem ik zo maar aan) bedankt! Het borreld aardig in de bovenkamer even een voorstel/ vraag.

Boven de pci sloten is eigenlijk nog best een "berg" ruimte onbunut. De kast is voor een htpc vrij hoog. Volgens mij is het best mogelijk om m.b.v. bisonkit/dubbelzijdig plakband daar een 5.25 inch bay reservoir pomp combo in te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.performance-pcs.com/catalog/images/products/X20Pump-Res_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Thermaltake/Luxa2_LM300_Touch_Pro/images/backexpand.jpg

zoiets bijvoorbeeld.

Dan moet ik wel opzoek naar vga koelblokken die niet boven de hoogte uitsteken van de graka.

En ik vroeg me ook af of het niet mogelijk moet zijn om 1 interne en een externe radiator aan elkaar te koppelen m.b.v. een lange schroef of iets dergelijks? M.a.w. lopen de gaten voor de bevestigingspunten van die radiatoren door de gehele radiator? Het zelfde idee van het bevestigen van een fan bijvoorbeeld....
En heeft dit dan wel voldoende koeling?

Ik ben erg benieuwd naar AlexanderB zijn resultaten...

@ Legendary1985 klinkt goed zo op het eerste gezicht. Wel even een vraagje: kun je de 240 of 280 radiator dan in de kast plaatsen zonder te gaan "zagen/dremelen" mijn inschatting is dat het dan echt een oven wordt.

@ iNFiNiTY het is eerder benoemd en voor mij niet echt het overwegen waard, maar tnx anyways

@ MiliaanR dit is idd een van de mogelijkheden waar ik met mijn beperkte kennis ook op kwam, maar het wijkt wel af van het ideaal...

@ Apekont1 de Alienware pc ziet er zeker goed uit maar het zelf bouwen en de Luxa2 kast hebben echt mijn voorkeur. Tevens lever je dan wel in op de prestaties...

Edit: 28-1 plaatje 5.25 inch reservoir en pci sloten lm300

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
als je de fans vanuit binnen naar buiten laat blazen komt het wel goed hoor. nou weet ik niet of je daar rooster hebt voor de lucht circulatie. als deze niet aanwezig is dan MOET je helaas wel wat modden, is deze wel aanwezig dan kan je zonder modden de rad aansluiten.

je kan helaas niet twee rads aan elkaar koppelen d.m.v. een schroef dit omdat je de schroeven niet verder moet draaien anders ga je de rad beschadigen.

zie de foto hieronder ( copied van hierboven)
Afbeeldingslocatie: http://www.docmicro.com/images/piecesV2/XSPC_RX120.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
Het kan wel... met een beetje modden (4 gaatjes in je kast boren...)

hint: draadeinden en aluminium strip ;)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry jongens maar ik kan niet vinden hoe ik een plaatje moet invoegen in dit forum. Ik ben echt zo groen als gras wat dat betreft. Ik heb de forum FAQ nagelezen en UBB codes maar ik zie het niet staan.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden en ik heb een paar creatieve oplossingen die ik graag wil voordragen....
Sorry voor mijn NOOBness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
[img]linknaarplaatje[/img]

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 18:36

Fordox

00101010

Waarom de koeler van de xfx vervangen? Enigste probleem dat ik zie is ruimte. Maar de koeler van deze kaart is wel lekker stil.
Als er een soort van ventilatie bij de kaart zie, snap ik niet dat je daar wc op wilt zetten. Dan kan je de xfx beter omruilen voor een sapphire die completer geleverd word, en daar wc op zetten.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Tip: kijk even op highflow bi een build van l3p, daarnaast zou me ook een silverstone kast innen overwegen of een mountain mode oid.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:04:
Jongens (neem ik zo maar aan) bedankt! Het borreld aardig in de bovenkamer even een voorstel/ vraag.

Boven de pci sloten is eigenlijk nog best een "berg" ruimte onbunut. De kast is voor een htpc vrij hoog. Volgens mij is het best mogelijk om m.b.v. bisonkit/dubbelzijdig plakband daar een 5.25 inch bay reservoir pomp combo in te zetten.

http://www.performance-pc...oducts/X20Pump-Res_01.jpg

zoiets bijvoorbeeld.

Dan moet ik wel opzoek naar vga koelblokken die niet boven de hoogte uitsteken van de graka.

En ik vroeg me ook af of het niet mogelijk moet zijn om 1 interne en een externe radiator aan elkaar te koppelen m.b.v. een lange schroef of iets dergelijks? M.a.w. lopen de gaten voor de bevestigingspunten van die radiatoren door de gehele radiator? Het zelfde idee van het bevestigen van een fan bijvoorbeeld....
En heeft dit dan wel voldoende koeling?

Ik ben erg benieuwd naar AlexanderB zijn resultaten...

@ Legendary1985 klinkt goed zo op het eerste gezicht. Wel even een vraagje: kun je de 240 of 280 radiator dan in de kast plaatsen zonder te gaan "zagen/dremelen" mijn inschatting is dat het dan echt een oven wordt.

@ iNFiNiTY het is eerder benoemd en voor mij niet echt het overwegen waard, maar tnx anyways

@ MiliaanR dit is idd een van de mogelijkheden waar ik met mijn beperkte kennis ook op kwam, maar het wijkt wel af van het ideaal...

@ Apekont1 de Alienware pc ziet er zeker goed uit maar het zelf bouwen en de Luxa2 kast hebben echt mijn voorkeur. Tevens lever je dan wel in op de prestaties...
Twee rads boven elkaar kan, een keer een setupgezien als een sandwich, dus rad-fans-rad. Hou er wel rekening mee dat de koelprestaties hiermee niet verdubbelen: 2x120mm rad o elkaar is niet gelijk aan 240rad.
Jemoetminderdaad goed opletten welke schroeven je gebruikt, maar het kan wel.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is even een wild idee om het effectieve koelopervlak te vergroten in de kast en ook gelijk de airflow beter te krijgen.

Volgens mij kan ik deze radiator in de bodem van de kast kwijt voor met een zuigende werking van onder uit in de kast m.b.v. 2x een kleine zuigende fan erop.

Magicool Mini II 2x40 Radiator

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/210x140/1703_0.jpg

Bodem van de kast

Afbeeldingslocatie: http://techwiki.hardwarecanucks.com/productimages/6992/6992_17.jpg

Vanuit daar naar dit bijvoorbeeld:

Processorblock en radiator in een Xigmatek - AIO Liquid Cooling System S80DP (geen socket 1155 helaas)

http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-39083765508394_2192_29159738

Ik weet niet met enige aanpassing te plaatsen is maar het is iig weer 1 radiator meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die 2x 40mm doet niks in vergelijking met de 120mm. Persoonlijk denk ik dat de 120mm voldoende is, al helemaal als je 2 PWM fans push pull erop zet: je hebt dan voldoende wind langs je rad, en mocht je CPU het warm krijgen (dus watertemp hoog), dan blaast ie vanzelf harder (je hebt liever even herrie dan een uitval).

Mocht dat niet afdoende zijn, zou je altijd nog een oplossing aan de achterkant buiten je kast kunnen bedenken, bijv 240mm oid bijplaatsen. Het lijkt me zonde nu teveel te gaan aanschaffen en modden en er dan achter komen dat dat niet nodig was.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ boefmans

- bedankt voor je tip, ik was gisteren al wat tegen gekomen van l3p op YouTube, en ik heb highflow en tweakersnet beken en ben er weer een stuk wijzer van geworden. Wat een uitzonderlijk mooie projecten heeft die gast.
- Wat bedoel je met mountain mode? Via google kom ik er niet uit.
- Ik had op een andere site idd gelezen dat er meerderen zijn die dit hebben gedaan, maar de koelprestaties waren niet noemenswaardig vergroot :(

@ Fordox.

De XFX gaat er alleen in als waterkoeling niet meer tot de mogelijkheden behoord.
Er is trouwens best veel ruimte in deze kast hoor:
Breedte 460 Millimeter
Diepte 410 Millimeter
Hoogte 203.5 Millimeter
Dat is ook een van de redenen waarom ik deze kast graag wil :)

@TweakMaster

bedankt voor de info over het plaatsen van de plaatjes.. ik heb vorige berichten waar het kon maar even aangepast :)
noes schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:42:
Die 2x 40mm doet niks in vergelijking met de 120mm. Persoonlijk denk ik dat de 120mm voldoende is, al helemaal als je 2 PWM fans push pull erop zet: je hebt dan voldoende wind langs je rad, en mocht je CPU het warm krijgen (dus watertemp hoog), dan blaast ie vanzelf harder (je hebt liever even herrie dan een uitval).

Mocht dat niet afdoende zijn, zou je altijd nog een oplossing aan de achterkant buiten je kast kunnen bedenken, bijv 240mm oid bijplaatsen. Het lijkt me zonde nu teveel te gaan aanschaffen en modden en er dan achter komen dat dat niet nodig was.
Die 2X40mm is bedoeld als extra koeling i.c.m. de 120mm fan, maar ik denk dat ik inderdaad eerst even de onderdelen aanschaf die in de lijst staan. Het is moeilijk om iets met zekerheid in te schatten of het wel of niet gaat passen als je het niet eerst aansluit en nameet.

Dank aan allen voor de reacties, ik heb hierdoor mijn samenstelling weer ten positieve aan kunnen passen. Ik ga onderstaande lijst maar in huis halen en laat mijn bevindingen zeker nog wel even weten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc BD-5300S Zwart€ 81,80€ 81,80
1Club3D Radeon HD 7970€ 478,90€ 478,90
1Seasonic Platinum Series 860 Watt€ 195,-€ 195,-
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 86,10€ 86,10
1Asus ROG Maximus IV GENE-Z€ 157,-€ 157,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.117,82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Fordox schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:46:
Waarom de koeler van de xfx vervangen? Enigste probleem dat ik zie is ruimte. Maar de koeler van deze kaart is wel lekker stil.
Als er een soort van ventilatie bij de kaart zie, snap ik niet dat je daar wc op wilt zetten. Dan kan je de xfx beter omruilen voor een sapphire die completer geleverd word, en daar wc op zetten.
Heb je die XFX koeler wel eens gehoord? Persoonlijk vind ik een 5770 al te rumoerig voor in de huiskamer..
Die koeler van XFX mag dan misschien relatief stiller zijn dan de reference koeler, maar het is nog steeds zeker geen stille kaart.

@Rem_NL: Ik zie dat je een H80 in je lijst hebt, dus je gaat geen 'custom loop' meer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ik vond net al googelend een foto van iemand die een h50/60/80 gebruikt en de rad tegen de achterste fan schroeft, dat kan prima.

Het enige wat me nogal opvalt aan die case, waar zit de air intake? ik alleen maar air out!
Crossfire draaien in deze kast zou ik zeker niet doen, daarvoor is voor zover ik kan zien veel en veel te weinig airflow voor de kaarten zelf en je mobo.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
faust2016 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Heb je die XFX koeler wel eens gehoord? Persoonlijk vind ik een 5770 al te rumoerig voor in de huiskamer..
Die koeler van XFX mag dan misschien relatief stiller zijn dan de reference koeler, maar het is nog steeds zeker geen stille kaart.

@Rem_NL: Ik zie dat je een H80 in je lijst hebt, dus je gaat geen 'custom loop' meer maken?
Die custom loop wil ik zeker nog gaan maken. Het zou echt vet zijn als dit met acceptabele temperaturen en stilte te maken is in deze kast.
Maar zoals ik al zei hierboven ga ik eerst maar de spullen in huis halen.

En daarnaast is AlexanderB met een mod bezig op zijn H80 (custom loopje), wel met een andere graka die iets minder watt afgeeft.. maar toch benieuwd naar zijn behaalde resultaten.

Ik neem aan dat de geluidsproductie aanzienlijk is met de graka maar dit moet ik persoonlijk nog even voor mezelf bekijken.

@ Verderf

Er is geen actieve intake in deze kast idd. Onder (voor) in de kast is een rooster van 8 bij 30cm. Dus zonder zagen is daar eventueel nog iets voor te vinden.
Die h80 gaat idd passen had ik al gezien op Youtube en dan hou je verder nog een mooie ruimte over in het verlengde van de rad+fans.

Ik sluit eerst maar eens alles aan bekijk het geluidsniveau en temps en ga dan aan de slag met de koeling.

Het gaat nog wel een weekje duren voordat ik de eerste berichten hierover kan plaatsen. Tnx 4 now and I'll keep u posted. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Zit over dat rooster niet je mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee moederbord zit aan de andere kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet een beetje een troll... Een dergelijke oplossing voor een HTPC (gaat hier aan kast-, graka-, koelingskeuze 1 - 1.5K over de balk) en er een Logitech Z-5500 Digital op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dikke troll ja, beste aankoop dat ik ooit heb gedaan die z5500. Het was destijds de beste keuze voor mijn x-doos en pc en mijn budget. Ik ben geen audiofiel en ik en mijn buren hebben vaak mogen genieten van mijn games en muziek... Hij doet alles wat ik wil.

Maar even ontoppic dan.

Ik heb alle spullen inmiddels in huis geïnstalleerd en draaien in de huiskamer. De definitieve configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Luxa2 LM300 Touch Pro€ 540,90€ 540,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 191,-€ 191,-
1Sony Optiarc BD-5300S Zwart€ 80,10€ 80,10
1Sapphire HD 7970 3GB GDDR5€ 489,90€ 489,90
1Corsair Professional Gold AX850€ 165,60€ 165,60
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB€ 319,89€ 319,89
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 79,90€ 79,90
1Asus ROG Maximus IV GENE-Z€ 153,-€ 153,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.103,24

Mijn idle temps (nu):

CPU: 41, 42, 42, 44 C Max. Min zo rond de 38 C. @ 2170 RPM
GPU: 57 C @ 1164 RPM

Ik heb de een aangepast profiel gemaakt voor de fans met het programma van Sapphire TRIXX.

En ik moet zeggen dat ik de fan niet boven de H80 hoor uitkomen in idle toestand. Onder load maakt het niets meer uit want dan beginnen de gordijnen haast te wapperen van de luchtverplaatsing.

Op dit moment is het meest storende geluid de H80.
Met speedfan is dit ook niet aan te passen dus hier ga ik nog maar eens naar kijken waar dit wel mee kan. Misscien vervang ik de fans nog met stillere.

De Samsung HDD schakelt zichzelf nu uit bij 1 minuut inactiviteit. Dat is eigenlijk meer om de temperatuur in de kast lager te houden dan de geluidsproductie (hoewel hij wel hoorbaar is).
Deze ga ik binnenkort maar aan de router in de kast hangen zodat deze via het netwerk te bereiken is.

Iemand toevallig ervaring met custom fans i.c.m. de H80?

Ik ga nog wel even bezig met load temps een deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Voor die h80 kan je het beste Scythe Gentle typhoons a 1450rpm halen, zijn voor mij een van de beste fans ooit, superstil en top performance, dat zullen vele met me eens zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door millman op 18-02-2012 08:51 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je zo zeggen of de performance beter is dan de standaard fans? En ik neem aan dat ze met gelijke koelprestaties minder geluid produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom neem je geen 7970 met stock koeler ? Deze verwarmen je kast niet, doordat ze de hete lucht via de exhaust naar buiten blazen. Sinds 2 dagen heb ik een 7970 met de reference koeler, en die gaat maakt in 2D/1080p totaal geen geluid, en in games een zacht briesje.
IMO de moeite niet waard om dure waterblocks voor aan te schaffen. Als fan voor je H80 rad kan ik je een Noctua NF-F12 PWM aanraden, deze fan gebruik ik hier ook voor mijn H80, direct op het mainbord, Asus Q-Fan profile op silent. Geluidloos en goede temps. (i7 2600K @ 4.8Ghz, Prime95 op 81graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Laatst online: 21-09 10:22
Het moet wel kunnen, check deze casemod: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=217825

Maar die gast heeft dus wel een 240mm rad op ongeveer hetzelfde gebruik. 120mm zou moeten kunnen denk ik maar dan heb je wel veel airflow nodig heel veel airflow.

[ Voor 48% gewijzigd door sjaakwortel op 22-02-2012 16:23 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:21:
Kun je zo zeggen of de performance beter is dan de standaard fans? En ik neem aan dat ze met gelijke koelprestaties minder geluid produceren?
betere koelprestaties en zeg gerust een klap stiller!!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
voordeel van de gentle typhoons is dat ze een hoge statische druk hebben dus minder "verlies" bij radiatoren of koelers met dicht op elkaar zittende vinnetjes.. daarom koelen ze ook beter.

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de input.

@ Madshark: Dat is ook precies wat ik nu aangeschaft heb 2 nf-12's van noctua. De stock koeler van de graka (sapphire) hoor ik niet op idle temps. Hij draait standaard op 20 procent en is dan niet hoorbaar door die koelers van de h80. Maar 81 C wow, ik geloof niet dat ik ooit een processor zo heet heb gekregen.. Maar het is een insane stresstest waarschijnlijk.
Ik denk dat de airflow in mijn kast niet optimaal is de enige fans zijn die van de h80 dus misschien deze toch als intake plaatsen is misschien zinvoller. Daar ga ik nog wel even mee experimenteren.

Mijn idle temps nu gpu 39 C
CPU 37, 38, 36, 41 C max

@ Sjaakwortel: Voor mij was het belangrijkste stilte, vooral in idle toestand. Onder het gamen mag er best wat geluid geproduceerd worden, maar het liefst wel binnen de perken.
Ik kom van de xbox (oud model dus lawaaiig) en PS3 voor het gamen en blueray. En deze zijn qua geluidsproductie op dit moment beiden minder stil.
Alles gekoeld met 1 rad is geen vereiste maar stilte was zeer wenselijk dus vandaar dit topic. Leuke build trouwens. Maar ik ga niet aan het dremelen of zagen in mijn kast daarvoor heb ik niet de tools/ervaring en de balls.

Ik heb wel de kast nog even helemaal uit elkaar gehaald omdat het klepje voor de frontbay (usb poorten en kaart sloten) niet goed dicht viel. Dat was al genoeg pain in mij je weet wel...
Ik heb gelijk maar even de kabels netjes weg gewerkt wat toch ook weer een aantal graden heeft gescheeld.

@ TweakMaster: dat had ik inderdaad ook begrepen dat dit van belang is. Ik ben in dit geval voor Noctua gegaan en niet voor Typhoon, beiden hebben goede spec's wat dat aangaat.

En de harde schijf gaat er ook definitief uit, ik heb maar een extra ssd gehaald en een harddiskcase om hem aan de router te hangen via usb.

Tis leuk prutsen met dit speelgoed.

En mocht de geluidsproductie nog te hoog liggen dan durf ik best de graka en processor op de h80 aan te sluiten, het zal niet heel "fris" zijn maar ook niet schadelijk warm lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Wij willen fotos! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg als het goed is morgen nog het een en ander binnen. En ik zeg als het goed is, omdat blijkbaar webshops er moeite mee hebben om zich aan afspraken te houden...
Als ik de resterende onderdelen er netjes in heb dan ga ik wel wat foto's maken.
Voor nu krijg je deze ;)

http://Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/4610/knipselwl.png Uploaded with ImageShack.us

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
2500k en een 7970 op een h80, ben erg benieuwd naar de Temps :) welke snelheden?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De temps staan hierboven wel vermeld, en de snelheden zijn gewoon stock en zullen dit ook wel blijven totdat oc echt nodig is.
Ik heb de graka nu nog op de stock koeler ik hoor hem niet op 20%.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu wel zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn huidige systeem.
In idle toestand (beetje internetten, utorrent e.d.) is alles wat ik nu hoor de pomp uit de h80. Deze is hoorbaar maar niet overdreven aanwezig. Dat is alweer een hele vooruitgang in vergelijking met de stock fans, die ik toch aardig irritant vond.
De Noctua koelers doen hun werk uitstekend en zijn niet hoorbaar op 50 % fanspeed. Tussen de fans en het moederbord zit de bijgeleverde weerstand van Noctua welke de fanspeed daarmee reduceert tot 644 rpm volgens Fan Xpert van Asus. De fans blijven op dit toerental tot 50 graden en gaan dan gestaagd omhoog tot 100% op 80 graden. En 70% op 70 graden. Tijdens het gamen (mass effect 3 demo) komen de temperaturen niet boven de 62 graden uit, en daarmee ook niet hoorbaar. Ik heb de fans dus standaard op 644 toeren (50%) draaien omdat deze niet hoorbaar zijn op dit toerental.

De software van Sapphire (trixx) gebruik ik ook niet meer. Dit omdat het custom profiel soms genegeerd wordt en de fans ineens op 50% gaan draaien zonder verandering in de temperaturen.
Nu draait de fan in idle gebruik op 20% en is deze niet hoorbaar, dus al met al ben ik tevreden.

De graka koeler is nu als enige hoorbaar tijdens het spelen van games waar er geen geluid uit de boxen komt. Ik vind dit niet heel storend, en mocht dit mij toch nog gaan storen dan ga ik eens kijken naar een oplossing hiervoor.

Als laatste wil ik nog even alle mensen nogmaals bedanken voor alle input, het wordt erg gewaardeerd. _/-\o_

Mocht er nog iemand zijn die graag foto's wil zien dan neem ik hiervoor nog wel even de moeite, zo niet dan scheelt het mij weer wat werk. Ik heb een aantal foto's gemaakt maar deze zijn niet echt duidelijk geworden (Telefoon camera + weinig licht) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kun je zien wat Nedernakker heeft gebouwd.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36738064

Je zou best dit alles in een klein kastje kunnen bouwen hoor. Alleen is het niet makkelijk en zou je wss de radiatoren buiten de kast moeten plaatsen.

Misschien door een voet onder de kast te bouwen met daar een extra rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Voor de duidelijkheid @OP: Wil je nu een Pc bouwen die is bedoeld voor gaming of voor fillmpjes af te spelen ?

Ik wil niet grof zijn, maar gezien de vragen die je stelt en de configuratie betwijfel ik echt of je de HD7970 wel nodig hebt. Je beseft toch wat voor een kracht dat ding heeft ? Zelfs de 7950 is een MONSTER. Ik zou dan ook voor die gaan mocht je het nodig hebben.

Verder is er in deze kast absoluut geen ruimte voor zo een kaart, niet kopen dus ! Met alle respect aan de mensen die hier hebben gereageerd zoals Legendary en Faust, jullie hebben meer ervaring dan mij maar je ziet toch dat een HD 7970 hier niet inpast ? Als je kijkt naar de demonstartiefoto's dan zie dat een low end kaartje van ongeveer 65€ daar maar net inpast en je houd ongeveer 2cm over ?

Ik zou persoonlijk gaan voor iets als een Fractal Design Core 1000. Scheelt je maar liefst 500€+ en met dat geld kun je hem laten modden als je het zelf niet wil doen. Deze kast is ook niet groter dan die dat jij wilt.

Hierin kun je dan een 280mm rad inbouwen, kijk maar even naar deze casemod:
[CiP] Clean Fractal Design

Ik zou dit als een soort van guide gebruiken en gewoon dezelfde onderdelen kopen. Als je het perse wilt kun je natuurlijk ook nog een 120mm rad vanachteren doen bij die fan.

Als SSD zou ik gewoon een 128Gb versie nemen van de Samsung 830 serie, of de wat goedkopere M4 van crucial, en zou ik even wat research doen naar een stille 1TB schijf (5400RPM) voor de games en je media. De snelheid van deze schijf maakt toch nie uit omdat je systeem op een rappe SSD draait. De HDD is enkel voor de games en je films enz, en dat gaat je FPS niet hoger of lager maken.

Als je nog hulp nodig hebt zeg het maar of stuur gerust een DM.

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Voor de duidelijkheid: De PC is al gebouwd en de 7970 past er blijkbaar gewoon in. Zie ook deze foto's.. Past best een flinke kaart in: http://www.techpowerup.co...a2_LM300_Touch_Pro/5.html

Overigens kun je er best voordeel van hebben games op je SSD te installeren. Levels laden dan een stuk sneller.
Als je echt alleen OS en apps op je SSD zet, heb je ook veel te veel aan 128 GB, dan kun je met een 60-64GB, of misschien zelfs 30-32GB SSD af.
Pagina: 1