PSTN naar Asterisk, via Fritzbox

Pagina: 1
Acties:

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Een goede avond,

Graag wil ik eens weten, of er meer mensen zijn die het Fritzbox modem van Xs4all ( 7170, 7340 of 7360 ) heb ze alledrie liggen hier. Al eerder gebruikt hebben om de Ziggo/iedere andere POTS lijn door te zetten naar hun asterisk server.

Ik wil graag de analoge telefonie van Ziggo in mijn eigen asterisk omgeving hebben, Echter voert Ziggo een eigen protocol waardoor ik dat niet door mijn centrale af kan handelen. Ik zit dus met een PSTN poortje op het Ziggo modem.

Heeft er iemand al zo'n soort koppeling uit weten te voeren ? Laat eens weten als dat gelukt is, en hoe.

Ik ga zelf nu eens verder met bekijken van de mogelijkheden van Fritzbox icm. Freetz ( alternatieve software )

Alvast bedankt voor het meedenken.

• Miepermans
  • Niet online
Uhm, okee, Dit is dus heel erg simpel te maken kwam ik achter.

Ingredienten :
1 Ziggo Ubee internet modem
1 Fritzbox 7170 *dsl modem
1 Telefoonkabel rj11-rj11
1 utp plug + tang

1 asterisk server

Je knipt van de RJ11 kabel, 1 kant de rj11 los. Deze strip je, en hierop schuif je de RJ45 plug. Let op. rood blauw moeten in adres 3/6 zitten van de rj45

vervolgens sluit je de RJ11 aan op de tel. 1 poort van de Ubee, en de andere kant op de dsl/tel kant van je fritzbox

De fritzbox stel je vervolgens zo dom mogelijk in, Wifi uit, Dsl uit, Routing over poort 1 uit, dhcp uit, dns uit.

Je maakt je analoge lijn aan ( telefoonnummer invullen en klaar ), Je maakt een voip account aan op de server. Deze koppel je aan de Fritzbox.

Vervolgens zet je een doorschakeling actief, van extern 076******* in mijn geval, naar het centrale nummer van asterisk. Dit wort door mijn asterisk server nu netjes doorgeschakeld naar heel de wereld.

Nu nog uitgaande routeringen zien te maken. We zijn alweer ver gekomen.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Niet om het een of ander... Maar zijn die Fritzbox modems geen bruikleen modems? (en moeten dus terug na beindiging van het abonnement?)

• Miepermans
  • Niet online
You got that right!

Maar, ik had die 7170 al, en die mocht ik houden omdat ik een upgrade gedaan heb op mijn lijn, waardoor ik een 7340 kreeg :)

Overigens, kreeg ik onlangs mijn opegbrief van Xs4All, waarin ze me veel plezier wensten met mijn nieuwe provider, en niks over het retourneren van welk modem dan ook

Overigens, kun je die modems ook gewoon online kopen hoor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Miepermans op 28-01-2012 10:03 ]