Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 20:33
Dag Tweakers!

Door een domme fout van mijzelf, stond deze post eerst in Overige Hardware, terwijl hij hier thuis hoort..

Ik heb een vraagje, ik ga binnenkort een nieuwe soundcard en headset kopen en ik zat aan dit setje te denken:
Roccat Kave, deze dan aan te sluiten op een Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion series geluidskaart.

Mijn vraag hierbij is als volgt, bij de specs van de Roccat Kave staat dat de impedantie 10KOhms is.

Na een beetje research ben ik een aantal highend geluidskaarten tegen gekomen die "maar" 600Ohms weten te produceren voor de headset. (edit) Bijvoorbeeld de Asus Xonar Essence STX, met een ingebouwde amp.

Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar het aantal Ohms wat de X-Fi kaart weet uit te stoten, maar hier ben ik helaas niks over tegengekomen. Het lijkt net of deze spec van de videokaart nooit vrijgegeven is.

Betekent dit dat de Roccat Kave niet genoeg vermogen uit de gekozen X-Fi geluidskaart kan krijgen? Of is dit onzin en kan deze combi wel goed?

Excuses als het een domme vraag is, maar ik ben nog niet super bekend in de wereld van geluid en wikipedia only get's you this far;)

Heath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:13
Even helemaal buiten de vraag om, maar over de headset zelf: ik zou 'm zeker niet meer kopen. Vorig jaar deze headset ook gekocht, op het eerste gezicht een prachtig ding. Mooie verpakking, zit lekker, voelt erg stevig aan, alles fijn.

Maar, na het aansluiten begonnen de problemen. De microfoon deed het soms opeens niet, hij wisselde opeens van volume en de knoppen op de afstandsbediening deden het dan ook niet meer. Een reboot hielp soms even, maar soms ook niet. Zeer vervelend.

Nu begint sinds een paar weken het kastje waar de schuifjes op zitten te kraken. Als ik het draad beweeg hoor ik heel harde ruis. Ook als ik op het kastje aan de volumeknop draai tikt het hard in m'n headset. Een tik erop lost het weer voor een tijdje op.

Samengevat: nooit meer een roccat headset voor mij!

Toch veel succes met je zoektocht en mocht je hem wel kopen, ik hoop dat je er meer geluk mee hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:35

jgj82

Ja, maar = nee

Ten eerste: Ik heb de Roccat Cave zelf, en hij bevalt al meer dan een jaar prima....
Realiseer je wel dat hij op de speaker-jacks aangesloten dient te worden en niet op de headphone-out...

Dan je vraag:

Wat is de minimum impedantie van de Cave?

Volgens mij is dit een beetje het verhaal van autobanden en auto's.

Er zijn banden met een Y-index, dwz tot 300 km/h.
-Kan je deze banden onder een Fiat Panda leggen? Ja!
-Heb je deze banden nodig? Nee
-Rijden ze goed? Waarschijnlijk net zo goed als een Q-band die tot 160 km/h geschikt is...

De exacte technische uitleg kan ik je niet geven, maar ik gebruik de Roccat Cave met m'n Auzentech X-Fi Prelude en dat werkt prima! Ik zie dan ook niet waarom dit niet zou werken...

[ Voor 3% gewijzigd door jgj82 op 26-01-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 20:33
@Bobbus
Zoo, ik wist niet dat er dit soort problemen waren met de Kave:O
Na veel reviews uitpluizen en vergelijkende waren tests kwam ik bij de Roccat Kave en de Corsair Vengeance 1300. Aangezien de Roccat Kave de enige is met true 5.1, had die in eerste instantie de voorkeur, maar ik zal hier nog eens goed over nadenken!

@jgj82
Wordt er op de geluidskaart zelf onderscheid gemaakt tussen de hoeveelheid Ohms die de jacks kunnen produceren dan? Want ik was me er van bewust dat het een 5.1 headset is, en dus op de speaker-jacks aangesloten moest worden:)
Over de impedantie, op de site staat niks anders dan 10KOhms, geen onderscheid tussen minimum of wat hij zelf maximaal kan gebruiken(Ik ben vrijwel een leek op het gebied van geluid, sorry!!)
De vergelijking maakt het wel een stukje duidelijker, ik weet dan in ieder geval zeker dat het die geluidskaart wordt, over de headset ga ik nog even nadenken!

Thanks! Heath

[ Voor 0% gewijzigd door Heath op 26-01-2012 20:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357674

Zelf impulsief een x-fi xtreme audio voor veel te veel gekocht zaterdagmiddag vlak voor sluitingstijd omdat ik diep teleurgesteld was in het geluid van de Roccat @ onboard chipset (gebruik normaal mijn HD5770 maar ja geen mogelijkheid tot aansluiten headset) . Vandaag 3 3,5mm female jacks gehaald bij de bouwmarkt omdat ik nog steeds teleurgesteld was over het geluid en de Roccat aangesloten op mijn avr rechtstreeks dus op de speaker uitgangen (avr heeft ook geen hp out laat staan 5.1).

Kijk nu snap ik wat mensen op diverse fora bedoelen met die diepe dikke bas die je trommelvliezen laten zweten...heerlijk. Ben zelfs alweer vergeten dat ik 150 euro neergelegd heb voor (hp en derde geluidskaart 8)7 ) iets wat sowieso slechts voor respectievelijk 65 en 35 euro in de pricewatch te vinden was. Geen gezeur ook meer met het feit dat headset vaak alleen voor de pc zijn en niet werken op je xbox etc etc

Niets mis met die Roccat Kave, integendeel. Ik ben alleen bang dat dit geluid niet te behalen is zonder fatsoenlijke versterker en/of prijzige auzentech achtige kaarten. Want het staat vast dat vanaf onboard naar x-fi xtreme audio naar avr steeds een enorm verschil geeft qua geluidskwaliteit. Enige nadeel is het steeds switchen met speakers niet erg opschiet dus ik moet iets van een switch gaan maken of ik soldeer ook 3,5 mm jacks aan mijn speaker kabels dan switched dat stukken sneller...dat gepriegel met die draaiknoppen achter mijn avr schiet niet erg op in ieder geval :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Hier ook een Roccat Kave aangeschaft op 17.12.2009 en tot nu geen enkel probleem.
Uiterst tevreden van en deze in de tijd ook gekozen om zijn 5.1
@Bobbus, wat jij aangeeft van problemen denk ik dat je headset brakke is ofzo.

@topicstarter: heb hier de headset icm Creative X-Fi Titanium Fatal1ty en ben hier uiterst tevreden over.
Speel voornamelijk games en moet zeggen dat dit vrij goed is.
Om muziek te beluisteren sluit ik de Logitech Z906 aan.

Over je technische vraag spreek ik me niet uit want ken er de ballen van.
Voor mij is het gevoel die telt die deze combo geeft.
Voor driver en software van de geluidskaart moet je wel niet Creative zijn want die trekt op niet veel.

Misschien moet je kijken naar een duurdere/ander merk geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat impedantie verhaal even kort door de bocht:

Een speaker (de driver zelf) heeft een bepaalde weerstand (4 ohm, 8 ohm, 32, maar soms ook meer, denk hierbij aan hoofdtelefoons) en dat is dus de impedantie.

Dan heb je een versterker die een bepaalde minimum en maximum impedantie wil "zien" bij de dingen die er op aangesloten worden.

Is die impedantie van de driver te hoog kan het niet echt kwaad behalve dat er simpelweg minder geluid uit de driver komt.

Is de impedantie van de driver te laag dan krijg je meestal stabiliteitsproblemen met je versterker.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:31

Bejit

Svenska Faderland

Ook hier een Roccat Kave, geen enkele problemen mee gehad in de afgelopen 2 jaar dat ik hem heb.(Neem hem ook mee naar LAN parties e.d.)

Systeempje

Pagina: 1