Om opdrachten voor klanten uit te voeren heb ik een tijd terug een kvk nummer aangevraagd. Hierdoor wordt ik ook geconfronteerd met de belastingdienst. Nu zit ik met een issue waar ik al rekening mee had gehouden. Beetje laat nog, maar ik heb nog 5 dagen om de aangifte te doen. Ik schets even de situatie van het derde en vierde kwartaal (bedragen zijn fictief):
In het vierde kwartaal heb ik in tegenstelling tot het derde kwartaal minder binnengehaald, maar wel meer uitgegeven (onder andere vaste kosten van een server). Wat moet ik nu voor het 4e kwartaal bij 5d invullen?
-20: omdat 5a - 5b = -20
50: omdat 70 (van derde kwartaal) - 20 (omdat nu negatief is) = 50
iets anders?
Volgens mij moet ik het 4e kwartaal het definitieve bedrag doorgeven wat ik in mindering mag brengen volgens de kleineondernemersregeling. Hoe zit het nu? Met de handleiding van de belastingdienst kom ik er niet uit. Ik denk dat ik er 50 euro in moet vullen maar ik weet het niet zeker.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| 3e kwartaal: 5a. Verschuldigde omzetbelasting (rubrieken 1 t/m 4) : 150 5b. Voorbelasting : 80 5d. Vermindering volgens de kleineondernemersregeling : 70 4e kwartaal: 5a. Verschuldigde omzetbelasting (rubrieken 1 t/m 4) : 20 5b. Voorbelasting : 40 5d. Vermindering volgens de kleineondernemersregeling : ? |
In het vierde kwartaal heb ik in tegenstelling tot het derde kwartaal minder binnengehaald, maar wel meer uitgegeven (onder andere vaste kosten van een server). Wat moet ik nu voor het 4e kwartaal bij 5d invullen?
-20: omdat 5a - 5b = -20
50: omdat 70 (van derde kwartaal) - 20 (omdat nu negatief is) = 50
iets anders?
Volgens mij moet ik het 4e kwartaal het definitieve bedrag doorgeven wat ik in mindering mag brengen volgens de kleineondernemersregeling. Hoe zit het nu? Met de handleiding van de belastingdienst kom ik er niet uit. Ik denk dat ik er 50 euro in moet vullen maar ik weet het niet zeker.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.