Steam andere maplocatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:01
Mijn vorige situatie:

Op mijn HDD staan 2 partities, D:/ en P:/ in P staat Steam geïnstalleerd en met behulp van Steammover had ik wat spellen op mijn SSD.
Die bestond uit partities C:/ en S:/ het OS wat echter op C stond was illegaal dus die heb ik vervangen door een legaal OS. Bij de installatie heb ik mijn hele SSD (Crucial M4 128GB) geformatteerd en mijn HDD partities zo gelaten, op D: staan immers alleen maar documenten en ik dacht dat ik de Steam games (~300GB) die op P staan makkelijk te kopiëren zijn of te linken.

Helaas niet dus. :(

Nu vond ik dit in de Steam support: https://support.steampowe...le.php?ref=7418-YUBN-8129
Zo gezegd zo gedaan, ik heb Steam verwijdert van me SSD, ik heb Steam.exe in de lege map in me SSD gedaan. In plaats van de hele Steamapps map erin te doen probeerde ik een harde link te maken doormiddel van het MKLINK /J commando in CMD.exe te gebruiken.

Hoe dit moest had iemand me al uitgelegd in de reacties op deze review (bijna onderaan de pagina)

Nu krijg ik echter de error:

code:
1
2
3
4
C:\Windows\system32>mklink /J "P:\Program Files (x86)\Steam\steamapps" "C:\Program Files (x86)\Steam"
Kan geen bestand maken dat al bestaat.

C:\Windows\system32>

En als ik via het GUI een link maak van steamapps in P: dan geeft het niet hetzelfde effect als MKLINK /J.
Als me het lukt om P:/*/Steamapps te linken naar C:/*/Steam/Steamapps dan staan de 300GB aan games op me HDD en kan ik de Steam client opstarten vanaf me SSD, vervolgens kan ik met Steammover een paar games naar me SSD verplaatsen.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant