Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben door Cognizant uitgenodigd voor een gesprek mbt hun graduate programma. Hun cijfers zien er indrukwekkend uit, maar ik kan weinig informatie vinden over ervaringen/cultuur en met name in Nederland. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

http://www.cognizant.com/

"Cognizant (NASDAQ: CTSH) is a leading provider of information technology, consulting, and business process outsourcing services, dedicated to helping the world's leading companies build stronger businesses. Headquartered in Teaneck, New Jersey (U.S.), Cognizant combines a passion for client satisfaction, technology innovation, deep industry and business process expertise, and a global, collaborative workforce that embodies the future of work. With over 50 delivery centers worldwide and 130,000 employees as of September 30, 2011, Cognizant is a member of the NASDAQ-100, the S&P 500, the Forbes Global 2000, and the Fortune 500 and is ranked among the top performing and fastest growing companies in the world. Cognizant is one of America’s 25 fastest-growing technology companies" (Forbes, April 2010). Cognizant has made it yet again to Forbes’ Fast Tech 25, a prestigious list of America’s 25 fastest-growing technology companies. Some of the other names on the list include Google Inc. and Apple Inc. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbern
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07-2021
Ik ken dit bedrijf vrij goed. Is behoorlijk anders dat de bekende IT dienstverleners, groeien erg hard in NL. Qua cultuur; veel minder gestructureerd / vast dan concurrenten. Dat betekent veel vrijheid maar ook veel verantwoordelijkheid. Geen Unit manager die je handje vast houdt zeg maar. Voor gedetailleerde informatie kan je me PM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik ben wel 's door ze benaderd. Nooit een follow-up geweest. Kreeg de indruk dat de club heel erg in beweging is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbern
Heel erg in beweging is een understatement. In een paar jaar gegroeid van 100 naar 450 fte. Zijn de Benelux behoorlijk aan het veroveren. Daardoor wel erg dynamisch; wie een cellenstructuur verwacht met een unit manager die je handje vast houdt zit bij Cognizant verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:29

Whuzz

Dodgeball!

Jbern schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:14:
Heel erg in beweging is een understatement. In een paar jaar gegroeid van 100 naar 450 fte. Zijn de Benelux behoorlijk aan het veroveren. Daardoor wel erg dynamisch; wie een cellenstructuur verwacht met een unit manager die je handje vast houdt zit bij Cognizant verkeerd.
Ok, we kunnen dus geen Unit Manager verwachten die onze hand vast houd, dat snappen we nu ;)
Wat kunnen we wél verwachten? En dan liever niet via PM, maar gewoon op het forum, zodat iedereen er wat aan heeft :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbern
Whuzz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:41:
[...]

Ok, we kunnen dus geen Unit Manager verwachten die onze hand vast houd, dat snappen we nu ;)
Wat kunnen we wél verwachten? En dan liever niet via PM, maar gewoon op het forum, zodat iedereen er wat aan heeft :)
Wat je kan verwachten; Bij Cognizant Nederland werken bijna alleen mensen met een it technische achtergrond. Klinkt als een open deur, maar vooral bij project / service management zie je vaak dat het bedrijfskundigen zijn met IT affiniteit. Dit is bij Cognizant dus niet het geval. Qua cultuur is er een mix van Amerikaans en Indiase mentaliteit. In india zitten de techneuten maar ook in hoger management zitten Indiers. Hier moet je dus wel mee om kunnen gaan qua cultuur en communicatie.

Voor concrete vragen kan je me bereiken (en ik zal proberen sneller te reageren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjust_mii
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-08-2024
ik up deze topic aangezien ik geen recentere topic kan vinden hierover.

Sinds 2012 is Cognizant nóg meer gegroeid in Nederland. Ik heb nu ook de mogelijkheid om het graduate programma te volgen en vroeg mij af of er recentere ervaringen zijn over het werken bij Cognizant.

Ik heb een aanbod ontvangen en daarin is verteld dat het salaris vast staat voor alle graduates en dat onderhandeling niet mogelijk is. Dus ik ben ook benieuwd naar de groeicurve hierin.
Pagina: 1