Op dit moment ben ik de mogelijkheden aan het onderzoeken om voor mijn stage de winkel voorraad beter bij te houden. Binnen het bedrijf worden de producten geproduceerd, dus is het erg handig als er een up-to-date beeld is van de voorraden, zonder telkens alles in de kelder na te moeten tellen. 
Het bedrijf gaat ook aan andere winkels leveren, waarbij het fijn zou zijn dat wij ook op de hoogte zijn van hun verkopen (van onze producten
). Er zou dus een manier moeten komen voor die winkels om hun voorraden aan te geven. Momenteel wordt "checkout" voor de mac gebruikt. Een kassa software systeem, waar voorraden in worden bijgehouden. Het is echter niet mogelijk deze voorraden extern te updaten (via het internet oid), waardoor de andere winkels er dus niet bij kunnen.
Een centrale database, die via het internet te benaderen is zou uitkomst bieden. Het liefst gekoppeld aan een kassa systeem, maar dat is geen vereiste.
Mijn handen beginnen al te jeuken, want ik zou in ASP.NET wellicht iets kunnen maken. Echter heb ik geen echte programmeer ervaring anders dan wat hobby projecten jaren geleden. Bovendien heeft het niets met mijn opleiding te maken en wil ik me er ook eigenlijk niet aan wagen. Een simpele "klik het in elkaar" database tool zou fijn zijn, maar kan ik niet vinden. ZOHO doet niet precies wat we willen en een simpele spreadsheet geeft teveel inkijk voor de externe bedrijven in onze administratie.
Ik vroeg mij daarom af of iemand een goede oplossing zou weten voor deze vraag?
Het bedrijf gaat ook aan andere winkels leveren, waarbij het fijn zou zijn dat wij ook op de hoogte zijn van hun verkopen (van onze producten
Een centrale database, die via het internet te benaderen is zou uitkomst bieden. Het liefst gekoppeld aan een kassa systeem, maar dat is geen vereiste.
Ik vroeg mij daarom af of iemand een goede oplossing zou weten voor deze vraag?