Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eenvoudige voorraad database software

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op dit moment ben ik de mogelijkheden aan het onderzoeken om voor mijn stage de winkel voorraad beter bij te houden. Binnen het bedrijf worden de producten geproduceerd, dus is het erg handig als er een up-to-date beeld is van de voorraden, zonder telkens alles in de kelder na te moeten tellen. ;)

Het bedrijf gaat ook aan andere winkels leveren, waarbij het fijn zou zijn dat wij ook op de hoogte zijn van hun verkopen (van onze producten ;) ). Er zou dus een manier moeten komen voor die winkels om hun voorraden aan te geven. Momenteel wordt "checkout" voor de mac gebruikt. Een kassa software systeem, waar voorraden in worden bijgehouden. Het is echter niet mogelijk deze voorraden extern te updaten (via het internet oid), waardoor de andere winkels er dus niet bij kunnen.

Een centrale database, die via het internet te benaderen is zou uitkomst bieden. Het liefst gekoppeld aan een kassa systeem, maar dat is geen vereiste. ;) Mijn handen beginnen al te jeuken, want ik zou in ASP.NET wellicht iets kunnen maken. Echter heb ik geen echte programmeer ervaring anders dan wat hobby projecten jaren geleden. Bovendien heeft het niets met mijn opleiding te maken en wil ik me er ook eigenlijk niet aan wagen. Een simpele "klik het in elkaar" database tool zou fijn zijn, maar kan ik niet vinden. ZOHO doet niet precies wat we willen en een simpele spreadsheet geeft teveel inkijk voor de externe bedrijven in onze administratie.

Ik vroeg mij daarom af of iemand een goede oplossing zou weten voor deze vraag? :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat heb je zelf al gevonden ? Zijn er evt. uitgebreidere paketten welke voeldoen aan je eisten, dan kan daar vanuit worden gegaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stage -> soort van huiswerk... :)

Eigenlijk vraag je: welke kant en klare systemen of oplossingen kennen jullie; een vraag die over het algemeen niet helemaal wordt toegestaan gezien Het algemeen beleid

Dat gezegd hebbende; sowieso de eis om de voorraad van jullie leveranciers/afnemers is een zeer lastige. Tenzij alle bedrijven met hetzelfde pakket werken, zal je waarschijnlijk import/export/translators moeten gaan gebruiken om e.e.a. te stroomlijnen.

En wat is er mis met een spreadsheet zolang je er mogelijk een password of webportal voor zet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11 17:45
checkout support ook gewoon extern hoor http://www.checkoutapp.com/features/#networking gewoon een vpn runnen of kijken of je de databse extrern op een server kan runnen.

[ Voor 32% gewijzigd door justahuman op 26-01-2012 17:09 ]

• Reb87
  • Niet online
@DukeBox: Ik heb checkout verder onderzocht, maar dat is niet op een dergelijke manier uitbreidbaar. Ja, ik ken SAP en dat zou volgens mij aardig doen wat ik wil, maar dat is veeeeeel te duur. ;) Zoals ik eerder vertelde ben ik bezig geweest met ZOHO creator, maar ook dat doet niet wat ik wil.

Om eerlijk te zijn weet ik niet eens goed in welke richting ik het moet zoeken. Applicaties met de focus op databases en custom toepassingen zijn onbetaalbaar of te complex en de gemakkelijke spreadsheet apps zijn weer te beperkt. :'(

@justahuman: alleen via lokaal netwerk.

@MAX3400: spreadsheets zorgen voor dubbele administratie. Dan moet er bij een verkoop een sheet worden bijgewerkt en de kassa. Iets wat nu al gebeurt, maar te vaak misgaat omdat men het vergeet.

[ Voor 18% gewijzigd door Reb87 op 26-01-2012 17:10 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
Je zoekt iets van simpele Enterprise Resource Planning (ERP) software. Als je eens in die hoek gaat doeken dan kan je waarschijnlijk wel wat vinden.

LinkedIn
BlackIntel

• Reb87
  • Niet online
EvilWhiteDragon schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:10:
Je zoekt iets van simpele Enterprise Resource Planning (ERP) software. Als je eens in die hoek gaat doeken dan kan je waarschijnlijk wel wat vinden.
Kijk, dat zocht ik! Hier kan ik weer verder op zoeken, thanks! :D

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11 17:45
Reb87 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:08:

@justahuman: alleen via lokaal netwerk.
Een vpn is dan een oplossing of contact met ze opnemen om te kijken of het ook extern kan.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reb87 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:08:
...maar te vaak misgaat omdat men het vergeet.
Als dit al plaatsvindt, dan maakt het dus geen klap uit of je een pakket voor gratis implementeert of voor 4 ton; als mensen gewoon hun werk verzaken/vergeten, dan is het nooit up to date of actueel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1