Hallo, Ik heb onlangs mijn besturingssysteem veranderd van XP naar Win 7. Nu werkt mediacenter niet goed meer. Ik heb een Hauppauge-Win TV PVR500 MCE met 2 tuners. Na opnieuw installeren van de drivers herkent windows en mediacenter maar 1 tuner en werkt het tv signaal niet.
En bedankt voor de dienstmededeling 
Kortom:
Ik mis in je topicstart toch wel wat basis dingetjes uit de quickstart buiten het constateren dát het niet werkt.
wat heb je bij de supportsite van Hauppage kunnen vinden betreffende Win7 ondersteuning bijvoorbeeld?
Of zelfs hier op het forum wel gezocht?
En over welke Win7 variant hebben we het, 64bits?
Kortom:
Ik mis in je topicstart toch wel wat basis dingetjes uit de quickstart buiten het constateren dát het niet werkt.
wat heb je bij de supportsite van Hauppage kunnen vinden betreffende Win7 ondersteuning bijvoorbeeld?
Of zelfs hier op het forum wel gezocht?
En over welke Win7 variant hebben we het, 64bits?
[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 26-01-2012 16:42 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Het gaat om Win 7 home premium 64bit. De drivers op de support site van Hauppauge helpen niet. Windows/mediacenter herkent de tv kaart gewoon niet correct. Met XP heb ik nooit dat probleem gehad.
Volgens mij werkt die kaart niet onder W7 x64 als je meer dan 3GB geheugen gebruikt. Zelf grote problemen mee gehad op W7 x64 en ook op x86 (met 4GB) en uiteindelijk maar een andere kaart gekocht.
http://forums.sagetv.com/forums/showthread.php?t=43530
http://forums.sagetv.com/forums/showthread.php?t=43530
If using 32-bit Win7, you can install up to 4GB RAM in your PC (Windows will actually only be able to access something a little less than that). It should work fine with the Hauppauge cards.
If using 64-bit Win7, your best bet is to only install 2GB or 3GB of RAM. If you install 4GB or more, the Hauppauge drivers will not work properly.
[ Voor 57% gewijzigd door brtk op 26-01-2012 16:58 ]
Heb je niet meer dan 4GB geheugen in je computer? Dan kun je dit probleem gemakkelijk oplossen.
Start --> MSCONFIG --> Geavanceerde opties --> max. geheugen instellen op 4095 MB. Dit verhelpt bij mij het probleem.
Succes!
Start --> MSCONFIG --> Geavanceerde opties --> max. geheugen instellen op 4095 MB. Dit verhelpt bij mij het probleem.
Succes!
De PC heeft 2GB geheugen. De kaart heet Hauppauge-Win TV PVR500 MCE. In Apparaatbeheer verschijnt ie als "Hauppauge Win TV PVR PC ll (23xxx) (Tuner1)". Als ik het tv signaal wil instellen in mediacenter ziet hij maar 1 tuner terwijl er 2 tuners opzitten.
Pagina: 1