Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik moet even gefrustreerd mijn verhaal kwijt en hoop hier ook hulp te vinden.

Sinds kort heb ik de Ubee EVW 3200 van Ziggo binnen gekregen. Deze heb ik aangesloten en kwam er vervolgens achter dat ik liever mijn oude situatie weer terug wou hebben (met Cisco modem).

Helaas kon dat niet meer dus ben ik nu verplicht deze nieuwe router te gebruiken.

Dit is de situatie bij mij thuis, we beginnen op de begane grond:

Modem/Router Ziggo/Ubee:
IP: 192.168.1.1
Sub: 255.255.255.0
DHCP: aan (voor release aan Router linksys)
Wireless: uit
UPNP: Aan
Nat: uit
Firewall: uit

Router Linksys (tomato firmware):
IP: 192.168.1.2 (via DHCP, Wanneer ik statisch ip adres instel, kom ik niet meer bij de web-interface v.d. router)
DHCP: aan
Wireless: aan
UPNP: Aan
Nat: uit

Apple Timecapsule:
IP: 192.168.1.3
DHCP: uit
Wireless: aan

iMac (Lion Server):
IP:192.168.1.4 (handmatig)
Gateway: 192.168.1.1
DNS: Gelijk aan Ubee Router

Ik heb niet echt één probleem met deze opstelling. Ondanks dat het voorheen met de Cisco modem perfect werkte (inclusief port forwarding).

Problemen
  1. [b][1][/b] Ik kan 192.168.1.1 op geen enkele mogelijkheid pingen op het netwerk wanneer ik ben verbonden met mijn Linksys router. Hoe kan dat? Het zit allemaal toch in 1 subnet?
Ik heb geprobeerd DHCP uit te schakelen en op de Ubee modem/router deze aan te laten staan. Met als resultaat dat ik nog steeds 192.168.1.1 niet kan bereiken. Op dat moment ben ik draadloos verbonden met de Linksys Router.
  1. [b][2][/b] Port forwarding krijg ik niet aan de praat
Op dat moment is de situatie nog steeds gelijk aan de beschrijving hierboven. Ik kan me niet bedenken wat ik nog niet heb geprobeerd om het aan de praat te krijgen.

Aansluiting Routers

De routers heb ik op verschillende manieren gekoppeld gehad.
  1. Ubee [Lan] -> Linksys [Wan] -> Timecapsule [Wan]
Dit heeft nooit goed gefunctioneerd dus ben ik overgestapt op onderstaande configuratie
  1. Ubee [Lan] -> Linksys [Lan] -> Timecapsule [Lan]
Dit functioneerde beter dus mijn hele probleemstelling die hier boven staat is gebasseerd op deze manier van koppelen.

Het lijkt er op dat deze nieuwe Modem/Router een beetje eigenwijs is en niet aan alles wilt meewerken.

Kan iemand mij met mijn problemen helpen?

Naar antwoorden/opmerkingen als: Plaats er een switch tussen ben ik niet op zoek.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt een aantal dingen doen, je hebt nu in feite 2 routers achter elkaar geplakt wat onhandig is.
Waarom gebruik je niet alleen het Ziggo geval?
Als tweede optie zou ik zeggen gebruik idd de LAN poort op de Linksys maar stel hem dan ook in als een accesspoint en niet als router. Je hebt het nu andersom dus je zult het Ziggo geval weer naar de defaults terug moeten zetten. Genoeg handleidingen te vinden hoe je je Linksys als access point instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom zou je in }) naam 3 routers in je netwerk willen?

Ik zou dat Ziggo ding alleen als modem laten werken. Daarachter 1 router, de Linksys of de Apple, take your pick. Daarachter een Switch waar je al je computers en servers op aansluit. De router die over is kun je daar eventueel ook nog aanhangen als extra wifi accespoint met de router functionaliteit uitgeschakeld. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
In het Ubee modem kun je een op basis van MAC-addressen een passthrough opgeven.

Je kunt hier het MAC-adres van de Linksys opgeven. Aan een van de LAN poorten koppel je vervolgens een van de LAN poorten van de Time-capsule.

Alle portforwarding kan dan volledig geregeld worden op de Linksys, je hebt dan niks meer met het Ubee modem te maken.
Eventueel even het draadloos netwerk uit zetten zodat die ook niet meer broadcast en dan ben je voor zover ik inzicht heb in je situatie weer terug zoals je het had voordat je dit nieuwe modem had.

edit:
De MAC-based passthrough werkt ongeveer zoals een DMZ modus, je gaat volledig langs de Ubee heen. En je router krijgt zelfs een eigen(tweede) IP-adres.

[ Voor 12% gewijzigd door Grootstyr op 26-01-2012 19:59 ]